The Open 2011

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

The Open 2011

Post by stooy »

Trådstart for The Open 2011.
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: The Open 2011

Post by stooy »

På viaplay, dersom jeg skal kjøpe alle dagene av the open, må jeg da kjøpe den TV + Film + Sport - pakken?
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: The Open 2011

Post by Kaffekannen »

Har hørt noen nevne at man like gjerne kan se stream som viaplay. Utover det vet jeg ikke hvilke pakker man må ha.

Er Kevin på ferie eller kommer han med en super introduksjon til turneringen slik vi er bortskjemt med?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Beartown
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Apr 2011, 23:04
Contact:

Re: The Open 2011

Post by Beartown »

RORY. Haaper han tar hjem 'The Open' ogsaa. Er saa drita lei av at alle Amerikanske stasjoner bryr seg om, Tiger. Mannen er finito...sorry! Vinner han en ny Major blir jeg meget overrasket.

Det er saa mange unge, og sultne golfere som ikke gir en F i om de spiller mot Tiger eller ikke.

Tenk a ha en sving som denne. Da hadde golf vaert litt enklere: http://www.youtube.com/watch?v=k4dfBpoS5dw" onclick="window.open(this.href);return false;

Ta en ny Major hjem til Hollywood, N-Ireland!! :-)
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: The Open 2011

Post by Boogieman »

Ser at Bernhard Langer skal være med, spennende.
Ellers tipper jeg Charl Schwartzel, Rory McIlroy og Lee Westwood i teten :)

Er banen for lang (7211 m) til at Luke Donald kan hevde seg? Ser han har 1 top10 på 11 starter der.
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: The Open 2011

Post by kevin »

Kaffekannen wrote:Har hørt noen nevne at man like gjerne kan se stream som viaplay. Utover det vet jeg ikke hvilke pakker man må ha.

Er Kevin på ferie eller kommer han med en super introduksjon til turneringen slik vi er bortskjemt med?
Jeg er på ferie ja :) har hatt en intro i tankene lenge men ikke hatt tid til å få skrevet den. Med mindre noen sitter og snekrer på en intro allerede, så skal jeg se om jeg rekker en sent i kveld etter en golfrunde :D
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: The Open 2011

Post by Yorkie »

Sånn litt OT. Så på Viasat i går en sånn oppladingsprogram, og der, fra The Open i 1981 forrige gang den gikk på Royal St. Georges, plutselig var han der i bildet, Bernhard Langer, med puddelhår og pjuskete bart, jeg trudde jeg skulle stryke med :D
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: The Open 2011

Post by stooy »

Jeg skjønner ikke det her oppsettet til viaplay. Noen som har kjøpt der? Hva er det jeg må kjøpe for å få alle 4 dagane?
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: The Open 2011

Post by Friedman »

Boogieman wrote:Ser at Bernhard Langer skal være med, spennende.
Ellers tipper jeg Charl Schwartzel, Rory McIlroy og Lee Westwood i teten :)

Er banen for lang (7211 m) til at Luke Donald kan hevde seg? Ser han har 1 top10 på 11 starter der.
Er nok ikke en fordel for Luke at den er så lang nei, men det skal sies at feks. Ritz Carlton GC der han vant matchplay tidligere i år var i overkant av 7100m. Så jeg holder Luke som favoritt, foran Kuchar, Westwood, Stricker og McIlroy.

Mine dark horses er Mickelson og Cabrera.

@Beartown: Tiger er vel rundt 35? Så lenge skaden ikke er verre enn han gir inntrykk av av, tror jeg det er litt tidlig å si finito, med tanke på at han fort kan ha 9-10 gode år igjen. Er det én kar man aldri skal avskrive så er det Tiger. Han vant tross alt US Open med ett bein.
No laying up
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: The Open 2011

Post by kevin »

Et bilde sier mer enn 1000 ord :D
Fairway bunker hull 4
Image

Image

Velkommen til links på sitt aller beste på Royal St.Georges. En fanstastisk "fly-over"- presentasjon finnes her.

Ernie Els beskrev en gang banen som en bane uten et eneste flatt område. Banen regnes som en av de vanskeligste av Open banene med sine små greener, karakteristiske potte-bunkere og den tjukke roughen. Bildene av Tiger som misser utslaget på hull 1 i -03, ut i den brutale roughen, har vært vist mange ganger i det siste. De fant aldri ballen hans der...
Da Ben Curtis vant i 2003 hadde han scorene 72-72-70-69. Den laveste runden som ble spillt da var på 67 slag. Så her kan man ikke forvente scorer på langt under par. Kommer vinden slik den ofte gjør her, kan det bli ganske høye scorer.

Startfeltet, her er vel det meste som kan krype og gå av stjerner med. Ingen nevnt, ingen glemt. Men noen er litt interessante uansett. Thomas Bjørn som ble nr.2 her i -03, kom med i siste øyeblikk når V.Singh trakk seg. De to delte 2.plassen i -03, etter at Bjørn ga fra seg sieren med å rote seg bort på slutten. Kyle Stanley som ble "lurt" av Stricker forrige uke på målstreken, kom med i feltet.
Tidligere europamester, danske Bjerregaard, som slo vår Joakim Mikkelsen i singelmatch under EM nylig. Evigunge Tom Watson og Bernhard Lange, man må jo heie litt på de

Og så er det satt opp noen godbiter av noen grupper:
41 14:10 Lee WESTWOOD Steve STRICKER Charl SCHWARTZEL
42 14:21 Louis OOSTHUIZEN Martin KAYMER Phil MICKELSON

Hva med fjorårsvinner Oosthuizen, vinner han igjen og kjøper en John Deere traktor til gården sin hjemme i Sør-Afrika? :D

Donald og Rory er vel blant de aller største favorittene, klarer de å innfri?

Og årets mest morsomme golfer, Ben Crane, er selvfølgelig på plass...her viser han farsotten "planking" :lol:
Image

Viasat golf sender fra kl.10 torsdag og sender til langt på kveld alle dager. Jeg får nok ikke sett en dritt her på ferien dessverre, men satser på å se alt i opptak...hvert eneste slag ;)

Livescore

Det var alt jeg rakk dessverre her fra feriemodusen :)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: The Open 2011

Post by sirandrew214 »

For en ENORM skuffelse å skru på Viasat Sport HD og høre at ubrukelige Hallvard Flatland kommenterer!!!! Da blir det dessverre kun normal Viasat Golf i dag! Faen!!!!!
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: The Open 2011

Post by sirandrew214 »

Det der må jo være en forferdelig dårlig bane?? Så humpete fairways, og INGEN trær?!?
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: The Open 2011

Post by sirandrew214 »

Jeg synes at en feriemodustrådstart fra deg Kevin fortsatt er bedre enn det meste! :) takk.
Den er ikke dum den tv-ballen som startet nå kl 1005 heller: mcillroy, fowler og els. Els er jo en gigant i forhold til mcilroy! :shock:
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: The Open 2011

Post by Kaffekannen »

sirandrew214 wrote:For en ENORM skuffelse å skru på Viasat Sport HD og høre at ubrukelige Hallvard Flatland kommenterer!!!! Da blir det dessverre kun normal Viasat Golf i dag! Faen!!!!!
SMERTE!!! :x :x :x :x :x :x :(

Synes Haugsrud er veldig flink, Fredrik er god mens Flatland er fullstendig katastrofe som golfkommentator. Og det på tross av at jeg alltid har hatt sansen for ham som programleder. Blir engelsk her frem til det kommer inn en annen kommentator
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: The Open 2011

Post by stianm »

Det er et hån mot golf at Flatland skal kommentere en Major, eller en hvilken som helst profesjonell turnering for den saks skyld. Glad jeg ikke har golf i HD nå jeg ikke blir fristet til å gjøre kompromiss mellom nydelige bilder og elendig kommentering
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: The Open 2011

Post by Kaffekannen »

stianm wrote:Det er et hån mot golf at Flatland skal kommentere en Major, eller en hvilken som helst profesjonell turnering for den saks skyld. Glad jeg ikke har golf i HD nå jeg ikke blir fristet til å gjøre kompromiss mellom nydelige bilder og elendig kommentering
Det er ikke slik jeg ser det. Komprimisset blir nydelige bilder og lyd av. Flatland sine kommentarer gjør meg så irritert at jeg ikke klarer å nyte golfen.

Ser ikke ut som det blir mye lave scorer, men banen inviterer til morsom golf :D
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: The Open 2011

Post by stianm »

Kaffekannen wrote:
stianm wrote:Det er et hån mot golf at Flatland skal kommentere en Major, eller en hvilken som helst profesjonell turnering for den saks skyld. Glad jeg ikke har golf i HD nå jeg ikke blir fristet til å gjøre kompromiss mellom nydelige bilder og elendig kommentering
Det er ikke slik jeg ser det. Komprimisset blir nydelige bilder og lyd av. Flatland sine kommentarer gjør meg så irritert at jeg ikke klarer å nyte golfen.

Ser ikke ut som det blir mye lave scorer, men banen inviterer til morsom golf :D
En annen mulighet er jo faktisk å streame på dataen ved siden av, og ha engelske kommentarer derifra selvom det kanskje blir ute av sync, men det er vel verdt det :) Banen inviterer til ydmykelse av spillerne, det gleder meg. Kanskje noen kommer og kommenterer i den andre ydmykelsestråden ila dagen :P
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: The Open 2011

Post by Friedman »

Det kan jo hende at Haugsrud og Flatland bytter på? Er jo tross alt 11 timers sending, så mulig de tar 4-5 timer hver? Mener de har gjort det tidligere.
No laying up
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: The Open 2011

Post by sirandrew214 »

Helt sikkert. Men 10 min er for mye med ham uansett.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: The Open 2011

Post by kristianffs »

Det er ikke bare gull som kommer ut av munnen på Flatland, det kan jeg være enig i - men når Haugsrud begynner å gå løs på produksjonsteamet med stokk og stein - da skrur jeg av lyden! Jeg tar Fredrik hvis jeg kan velge, med Haugsrud som god nummer to.

Ræva at de spiller så tidlig forresten - Da må jeg enten velge mellom å se på eller spille!
Golf.
Post Reply