Hvor kjøpe golfsett?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Martin899
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 18 Jul 2011, 22:15
Hcp: 9,x
Hjemmeklubb: Aurskog, Miklagard

Hvor kjøpe golfsett?

Post by Martin899 »

God kveld freaks!

Jeg har nå på jakt etter et nytt golfsett.
Det jeg rett og slett lurte på var om det var noen steder dere anbefalte å bestille fra? Jeg regner med at hvis jeg kjøper i pro-shoper ved golfklubber så er de overpriset som ********, kontra hvis jeg kjøper det på nettet?

Jeg har tittet litt på nettet og har funnet mange billige helsett, men det er jo selvfølgelig før frakt, moms, toll, og resten av driten.

Har noen av dere anbefalinger? Jeg har sett mest etter Callaway, ettersom jeg liker Steelheadsa dems, men alt annet fungerer også.
Lurer generelt på at sted det er billig å kjøpe golfting. trenger ikke å være på nettet, hvis det er billigere i en butikk her i Norge ofc.
2012 sesongen: Hcp sesongstart 24,6/ nå 9,x --> Målsetting - 3

Jern
MP-63 P-4i
TP-12 wedges - 52, 56, 60
Hybrid
Cobra Baffler
Driver
Nike Vrs 9,5
Putter
Nike Method II
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Hvor kjøpe golfsett?

Post by Hagen »

Norske nettbutikker: Onlinegolf.no og golfshoppen.no.
Noen utenlandske:http://www.tgw.com, rockbottomgolf.com, http://www.golfwarehouse.com/" onclick="window.open(this.href);return false; og http://www.golfstoreeurope.com/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Golfstoreeurope er fin om du trenger costume, men mange sier den er treg på frakt. Rockbottom har jeg god erfaring med.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Hvor kjøpe golfsett?

Post by ShooterMacgavin »

Callawaypreowned.com selger brukt køller til en meget god pris. Ranking systemet forteller hvor godt køllene er brukt.

Uansett er det vell proshop som er tingen, hvis du ønsker å forbedre spillet ditt.
De finner køller som passer deg ved å analysere noen av dine slag.
Dette koster 700 kroner på Drammen GK, hva det koster andre steder vet jeg ikke.
Du kan alltid ta en "frekkis", ta en test og handle på nettet senere!
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hvor kjøpe golfsett?

Post by Golffreak »

Har handlet mye fra UK de siste gangene, mye er faktisk billigere derfra samt at de trekker fra UK mva og det er billigere frakt. Legg varene i handlekurven og se hva totalen blir når du har valgt Norge som mottakerland (standardpris som vises er inkl. UK mva).

Sjekk onlinegolf.co.uk, golfonline.co.uk, americangolf.co.uk, direct-golf.co.uk, nevadabobs.co.uk m.fl..

Ihvertfall var det gunstigere å handle derfra når jeg handlet sko og putter de siste månedene. Tok også med baller og hansker og litt småting i samme slengen:-).
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Santa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 05 Jul 2010, 08:42
Hcp: 35,5
Hjemmeklubb: Losby

Hvor kjøpe golfsett?

Post by Santa »

Ellers vil jeg også anbefale ebay. Men sørg for at den du kjøper av har positiv rating.
User avatar
panserjohan
Forumvant
Forumvant
Posts: 63
Joined: 30 Jun 2011, 16:21
Hcp: 20,5
Hjemmeklubb: Klæbu GK
Location: Trondheim

Re: Hvor kjøpe golfsett?

Post by panserjohan »

har handlet fra rockbottomgolf.com de siste gangene. (jernsett, driver, wedge, sko osv), kjapp levering og god kundeservice (på facebook!!).
Golf is a game in which you yell “fore,” shoot six, and write down five.
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Hvor kjøpe golfsett?

Post by mully »

http://www.tgw.com" onclick="window.open(this.href);return false; er også veldig bra.

har handlet her mange ganger, aldri noe tull.
TaylorMade
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Hvor kjøpe golfsett?

Post by spiderboy »

Ville defintivt anbefalt å kjøpe jernsett i en proshop. Jeg har handlet en masse køller kjempebillig på finn, ebay osv. Og har blitt like skuffet hver gang. Billig, men ikke det jeg egentlig var på jakt etter. Hvis du har en bra proshop i nærheten kan de finne et sett som passer for akkurat deg. Og du kan bestille de grepene du ønsker, få testet og bestilt riktig skaft i riktig lengde. Justert lie-vinkel, selv bestemme om du vil endre loft på enkelte eller alle køllene i settet osv osv. Og alt dette uten å betale noe ekstra. Dvs, et jernsett i proshop er sikkert en tusing eller to dyrere enn på ebay. Men det får du igjen i kvalitet.
Og dersom noe skulle skje med køllene har du garanti og noen som taler din sak til produsenten.
Ok, bare mine 2 cents i forhold til netthandel.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
panserjohan
Forumvant
Forumvant
Posts: 63
Joined: 30 Jun 2011, 16:21
Hcp: 20,5
Hjemmeklubb: Klæbu GK
Location: Trondheim

Re: Hvor kjøpe golfsett?

Post by panserjohan »

Enig med spiderboy på mange måter. Har man samvittighet/ er frekk nok, kan man prøve ut sett på proshoppen, handle på nett.
Har selv planer om å ta turen til byneset til høsten når salget starter for å se om noe der kan passe meg. Spørre Fredrik om han har tid til å sette sammen et jernsett til meg. (da handler jeg selvfølgelig der oppe).
Golf is a game in which you yell “fore,” shoot six, and write down five.
Post Reply