Tiger sparker Steve

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Beartown
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Apr 2011, 23:04
Contact:

Re: Tiger sparker Steve

Post by Beartown »

Dette blir bare mer og mer tragisk. Dette er mannen som skulle knuse Jack's major rekord. Han var "the ultimate' baade paa og utenfor banen. Saa rakner hele greia...og for en saapeopera dette har blitt til.

Det er greit a ha skylapper paa til alt annet enn deg selv Tiger, men foer elle senere kommer det til a foere til store problemer....noe det har gjort til gangs.

Jeg tror det hele raknet med farens doedsfall. Han hadde aldri turt gjort noe slikt hvis Earl hadde vaert i live. Alt har hatt en nedpekende kurve etter at faren gikk bort i mine oeyne.

Kommer han noen gang tilbake paa golfbanen...tror nok det. Vinner han noen gang en ny Major (Det tror jeg aldri). Men feil kan jeg jo ta.

Kvinnelig caddie for Tiger = farlig ;-)
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Tiger sparker Steve

Post by Boogieman »

Håper på Charles Barkley som ny Caddie, det hadde fått opp humøret i ballen, og Tiger hørte jo ikke noe særlig på Williams sine råd uansett :P
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Tiger sparker Steve

Post by norrbaggen »

http://www.sportsmole.co.uk/golf/news/l ... _4338.html

Verkar som Tiger har gjort klart med Joe LaCava, Couples gamla caddie.
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Tiger sparker Steve

Post by Friedman »

Dustin Johnson må finne seg ny caddie da.
No laying up
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Tiger sparker Steve

Post by radar1 »

LaCava i action
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tiger sparker Steve

Post by kevin »

DJ var visst ikke helt fornøyd med avgjørelsen til La Cava.

Samtidig er det litt av en sjanse han tar med å gå for Tiger fremfor DJ. En Tiger som kanskje aldri blir en vinner igjen, fremfor en oppadgående stjerne som DJ
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Tiger sparker Steve

Post by Smilende Sam »

Ikke et sjakktrekk av Lacava tror jeg, men kanskje det ligger en fet fastlønn der et sted?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Tiger sparker Steve

Post by Friedman »

Meh, bra lønn eller ikke...LaCava gikk for Freddie Couples i 20 år. Å gå for DJ vil ikke gi noe han ikke har opplevd før etter 20 år med Freddie uansett. Da bør valget være rimelig greit når tidenes største spiller ringer og spør.
No laying up
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Tiger sparker Steve

Post by Smilende Sam »

Tidenes nest største spiller, vil jeg si. The Golden Bear er størst.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Yngvebol
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2010, 11:58
Hcp: 8,0

Re: Tiger sparker Steve

Post by Yngvebol »

Nå surrer jeg sikkert mye, men må bare få det ut.

Det gikk desverre ikke så bra for Steve Williams i helgen, kanskje han bør bytte ut Adam Scott. Tviler på at Fanny hadde vært aktuell for Tiger, han har vel middels dårlig erfaring med Svenske damer.

La Cava? Vet ikke.. Tiger trenger en caddie som klarer å roe ned Tiger i steden for å fyre ham opp. Tiger trenger å bygge opp selvtilliten igjen før han kan yte som i "gamle dager". Han har gjort såpass mange forandringer de siste årene at han trenger å sikte på trygge steder for å bevise at han klarer å levere på de enkle oppgaver i steden for å presse seg selv til å prøve på umulige slag.

Håper han kommer tilbake, fordi golfen trenger forbilder..
I baggen: (Titleist FitDry)
Taylormade R7 460 9,5*
Taylormade V-steel 15*
Cobra Baffler 3H 20*/ 710 AP2 3j av og til
Titleist 710 AP2, 4-P,
Titleist Vokey SM 50*, 56* og 60*

Oddesey Sabertooth/ Ping Ally i etter dagsform.

Ball, Titleist NXT Tour
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Tiger sparker Steve

Post by Friedman »

Smilende Sam wrote:Tidenes nest største spiller, vil jeg si. The Golden Bear er størst.
Som idrettsperson mener jeg Tiger er større mtp. konkurransen, men som spiller+person utenfor banen er jeg enig i at familiemannen Jack er størst.
Yngvebol wrote:Det gikk desverre ikke så bra for Steve Williams i helgen, kanskje han bør bytte ut Adam Scott
Steve Williams endte på 16 plass i FedEx Cupen totalt så jeg tror nok Scott er trygg inntil videre.
No laying up
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tiger sparker Steve

Post by kevin »

Steve Williams er en god caddie, men særlig smart kan man vel neppe påstå at han er. Her er en historie fra Golf channel hvor han skal ha sagt følgende:
My aim was to shove it right up that black --------.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tiger sparker Steve

Post by furu »

Mange som krever at Scott sparker ham. Bør han det? Eller skal man bare leve med at han er en tulling? Kommentaren kom i uhøytidelig sammenheng men som noen har sagt - hvorfor velger han å putte inn ordet 'black' i setningen?
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tiger sparker Steve

Post by kevin »

Det får vel være opp til Scott, men Williams kan fort bli en belastning hvis han ikke holder kjeft snart. Så kan han og andre unnskylde det med at det var fleip osv, men uansett bør han holde seg for god til å si noe som helst om Tiger.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Tiger sparker Steve

Post by veggiss »

De skal jo gå sammen i Australian Masters neste uke, det kan bli interessant.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Tiger sparker Steve

Post by CharlieB »

Tror nok Steve Williams holder kjeft - lenge. Kelly Tilghman holdt på å miste jobben for en vesentlig mindre forseelse. http://www.golf.com/golf/tours_news/art ... 17,00.html Så hvis Stevie lager mer støy, (som ikke Scott trenger) så er han ferdig. Og da tror jeg han vil slite med å finne seg en ny bag å dra på.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tiger sparker Steve

Post by kevin »

Det har kommet offisielle uttalelser fra PGA touren og Europa touren, og Williams får kraftig kritikk.

Han balanserer på en kvivsegg godeste Williams, en feil til så tipper jeg han får mer enn kritikk
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Tiger sparker Steve

Post by DuffyDuck »

Adam bør gjøre det riktige her. Og det er ......
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tiger sparker Steve

Post by kevin »

Per Haugsrud er ganske direkte i sin kritikk av WIlliams i dagens Dagbladet

Nå har Tiger taklet dette bra og sier at de har skværet opp, så får man se hvor lenge Williams overlever som Scott`s caddie
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Tiger sparker Steve

Post by CharlieB »

Synes kritikken til Per Haugsrud er ganske rimelig jeg, selv om overskriften til Dagbladet er klassisk sensasjonspreget. Steve Williams har gått for Tiger i 12 år, har som en av svært få personlige sponsoravtaler. Har tjent masse penger etc etc. Klart han har ytt sitt bidrag til seirene til Tiger, klart han blir sur når han får sparken. Klart at det sikkert er ting som kanskje burde vært gjort annerledes av noen aktører. Men det tar man på kammerset og holder kjeft i det offentlige, (eller så skriver man en bok om 5-10 år), den eneste som blir skadet av dette er Steve Williams. Hvis Scott gir han sparken så tror jeg han sliter med å finne noen ny bag å dra på, i alle fall på lenge. Sponsoravtalene ryker nok raskt likevel, ingen som vil bli asosiert med en tosk.
Post Reply