Re golfbane

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re golfbane

Post by Thkarlson »

Jeg vil oppfordre så mange som mulig til og besøke min hjemmebane, Re Golfbane
Den er i så eksemplarisk stand nå at det må være en av Norges fineste 9 hullsbaner. Banen er faktisk meget utfordrene selv for dere med lavt hcp :shock:
All ære til Geir og Svein som klipper og klipper, den er klippet i såkalt sikksakk mønster og ser helt rå ut nå

Itilegg kan vi skilte med Norges eneste par 6 hull :?

Vil anbefale alle som kan til og ta turen, gi gjerne lyd hvis noen ønsker og ha meg med ut...
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Re golfbane

Post by kevin »

Bor ikke veldig langt unna og har vært borte der og titta et par ganger, uten golfutstyr. Har planer om å prøve den i år
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Re golfbane

Post by Thkarlson »

Da synes jeg virkelig du skal komme :-)
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Re golfbane

Post by GolfMickey »

Noen her som har noe å si om par 6 hullet?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Re golfbane

Post by kevin »

Tok 6 år før du fikk svar på spm ditt :D

Men par 6 hullet er endret til et par 5 nå. Underkant av 500m. Det har skjedd store endringer på Re den seneste tiden. Klubben har fått nytt navn og heter nå Tønsberg gk.I tillegg er det fotballgolf på samme området og alle flaggene kan være litt forvirrende. Slo ett par nydelig innspill....mot feil flagg :lol:

De har laget nye teesteder og endret på noen av hullene, samt routingen. Det har alltid vært litt rotete med routingen, det har ikke endret seg så mye. Man er fortsatt på samme området og mange av hullene er tett på hverandre. Gjelder å rope "fooore" og være oppmerksom om andre roper.

De har fortsatt noen veldig lange par 3 hull, noe jeg synes er helt unødvendig på en sånn bane. Hull 2 f.eks er 190m, svakt nedover mot en veldig hellende green. Hull 7 er vel litt samme sak, ca.170m. Mens hull 8 er ca.175m (slo meg til 3-4m fra og satte birdien :) ). En god endring ved å skape et par 4 på hull 9, ikke så langt men ganske vrient. Greenen der er helt håpløs. Flagget stod på front, i bakke, og kun drøye meteren fra fringen. Totalt meningsløst. Skjær bort den delen av greenen og la det bli rough, løft greenen litt opp og utvid den delen som er noenlunde flat. På hull 5 er det sådd ny green, er en type provisorisk green der enn så lenge

Ganske bra greener med tanke på rull, men flere er veldig hellende og blir dermed veldig vanskelige.

Det er nye matteutslag, med pene sviller under. Men de burde brukt en plate eller lignende under for å få det jevnere.

Fairways er som alle andre steder, litt tørre. Men ikke så verst.

Det har kommet til mange nye medlemmer og det er mange som spiller. Er bra det, da har de kanskje råd til å fortsette utbedringen av banen og området.

Tok ingen bilder, dessverre
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Re golfbane

Post by kevin »

Grei start på sesongen her selv om snøen lå ganske lenge i området

De åpnet for vel en uke siden og forholdene er helt ok.

Fairways har en del dødt gress pga isbrann, men det er tørt og fint. Greit å slå fra. Noen har helt ok med gressvekst og roughen rundt er grønn og fin

Greenene er litt trege, men overraskende bra vekst og farge. Noen tørre flekker på noen av de, men stort sett fine

Image

Image

Image
Post Reply