Nye golfsko!

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Anbi
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 18 Aug 2010, 11:11
Location: Drammen

Nye golfsko!

Post by Anbi »

Hei

Jeg trenger nye golfsko til sesong start!
Jeg er veldig plattfot, så jeg er ute etter en lett sko, som har god demping.

Har dere noen erfaringer utover adidas adipure?

Takker for alle svar!
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Nye golfsko!

Post by Ichbin »

Ecco street er en utrolig behagelig sko. Lett og sitter som støpt.

Har du fått støpt såler? Viss ikke gjør det, er en verden i forskjell. Bare pass på at neste gang du kjøper sko, så prøv de med sålen i. Adidas feks har en tendens til å ha en lav hælkappe i skoene som gjør at det ikke alltid er like bra å ha en støpt såle i.

Jeg spiller selv i Footjoy Dryjoys, og har ikke ett dårlig ord å si om disse. Har holdt i 3 år, og holder sikker 2 til.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
Anbi
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 18 Aug 2010, 11:11
Location: Drammen

Re: Nye golfsko!

Post by Anbi »

Takker for svar!
Stikker innom løpelabben for å kjøpe meg noen nye såler snart.

Tideliggere har jeg vært helt ødelagt i beina etter en dag på golfbanen, så vi får håpe det blir bedre..!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye golfsko!

Post by furu »

Har hatt tre par Nike sko. Svært god passform på alle tre (2x SP-8 og Zoom Elite II) men problemer med dempingen på alle. Det er rett og slett for mange problemer med dempingen på Nikes produkter.

Adidas Adipure i forskjellige varianter er super.
Ecco kan du ikke gå feil med. Mange gode modeller. Litt stor i størrelsen.
Prøvde noen Footjoy Dryjoys og de var grusomme på foten min. Klemte på alle de feile stedene :lol: Dette er manges favoritt, jeg liker dem ikke.

Jeg har hatt 8 par golfsko de siste årene. Adipure er de suverent beste. Jeg skal prøve et par True Linkswear, et helt annet skokonsept enn vi er vant til. Skal jeg ha vanlige golfsko så er det kun Adipure som teller for meg.
Instagram @christianfuru
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Nye golfsko!

Post by Ichbin »

Intersport har noe som heter footbalance, som er en støpt såle til din anatomi. Koster 600,- men er billig i forhold til kvalitet. Bruker disse selv i Alpinsko og golfsko, sitter helt utrolig bra.
Tenkte bare jeg skulle nevne det. Er du ekstremt plattfot bør du se en spesialist, og få bygget såler der. Dette vil bli ett dyrere alternativ, men så har man bare ett sett med føtter :D
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Nye golfsko!

Post by sumo »

Ichbin wrote:Intersport har noe som heter footbalance, som er en støpt såle til din anatomi. Koster 600,- men er billig i forhold til kvalitet. Bruker disse selv i Alpinsko og golfsko, sitter helt utrolig bra.
Tenkte bare jeg skulle nevne det. Er du ekstremt plattfot bør du se en spesialist, og få bygget såler der. Dette vil bli ett dyrere alternativ, men så har man bare ett sett med føtter :D
dette er noe som skal sjekkes ut! er forholdsvis plattfotet selv.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Anbi
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 18 Aug 2010, 11:11
Location: Drammen

Re: Nye golfsko!

Post by Anbi »

Flott!

Hadde i mine yngre dager spesiallagde såler.
Tror jeg skal prøve footbalance som er nevnt her.
http://www.footbalance.com/no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Nye golfsko!

Post by Matshino »

Noen som har testet Mizuno MP leather golfsko?
http://golf.mizunoeurope.com/clothing/shoes/mp-leather/

Ser ut som en sko med god såle og etter min mening, fantastisk fin sko, stilren uten for mye detaljer. Har prøvd å få tak i importøren av Mizuno Golf i Norge de siste to ukene uten hell, så internett blir vel redningen på det kjøpet. Hvordan er skoen i størrelser? Har Mizuno håndballsko fra før, og de er 42.5, så regner med jeg må ha det i golfsko også. Mizuno er jo kjent for helt sykt bra demping på toppmodeller av håndball, volleyball og løpesko, så regner med de kan overføre litt av dette til golfskoene.

Alternativet er AdiPure eller AdiPure Z, hadde vært gøy med noen tilbakemeldinger på disse også, vet jo at Furu er glad i de.
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Nye golfsko!

Post by Golffreak »

Har spilt med Adidas Adipure i hele år og er veldig fornøyd. Kjøpte de på nett så jeg fikk sorte med sorte striper (vil ikke ha for mye "juggel" på skoene mine;-). Parkerte Dryjoys'ene, men blir vel brukt når det passer med hvite sko en gang..

Helt enig med Furu at Nike sliter med holdbarheten på dempingen, har hatt 3-4 par Nike sko de siste årene og var ett par jeg bare måtte ta med tilbake til butikken for å reklamere. Gode sko, men har kuttet ut Nike pga dårlig holdbarhet samt at Adidas er bedre og finere. Vurderer et par skikkelig lette og luftige sko for golfturer i varme strøk:-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Nye golfsko!

Post by Friedman »

De dyrere Nike skoene har ingen problemer med "dempingen". Feks. bruker de Lunar foam i sålen på mange av de nye modellene. Det er klart at de billigere skoene og eldre modeller vil ha problemer. Slik er det med alle merker, men det blir litt feil og sammenligne SP-8 og Adipure.

Men ang. lette golfsko: Tiger bruker en ny sko denne uka, basert på Free-teknologien til Nike. Har et par vanlige Free joggesko og det er meget behagelige. Tipper Nike vil lansere en variant av denne på markedet neste år. De burde være ganske luftige og lette.

Image
No laying up
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Nye golfsko!

Post by Fredrikkm »

Matshino wrote:Noen som har testet Mizuno MP leather golfsko?
http://golf.mizunoeurope.com/clothing/shoes/mp-leather/

Ser ut som en sko med god såle og etter min mening, fantastisk fin sko, stilren uten for mye detaljer. Har prøvd å få tak i importøren av Mizuno Golf i Norge de siste to ukene uten hell, så internett blir vel redningen på det kjøpet. Hvordan er skoen i størrelser? Har Mizuno håndballsko fra før, og de er 42.5, så regner med jeg må ha det i golfsko også. Mizuno er jo kjent for helt sykt bra demping på toppmodeller av håndball, volleyball og løpesko, så regner med de kan overføre litt av dette til golfskoene.
De har MP i proshopen på Bærum. Den drives av Golflink, så de har sikkert skoene i butikken de har på Vøyenenga også.... I proshopen har de hatt dem nedsatt fra 1795 til 899 en stund nå...
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Nye golfsko!

Post by Golffreak »

Ser bra ut de Nike skoene der, men jeg har hatt flere par av de aller dyreste Nike Tiger superdupermodellene som alle har blitt helt "døde" i dempingen etter en knapp sesong. Vet jo ikke om det er noe ødelagt inne i sålen, men gidder ikke kjøpe Nike igjen før jeg VET at det er vesentlig bedre iallefall. Med det sagt, er første sesong med Adidas sko og vet jo ikke enda hvordan de kjennes i Oktober eller til våren igjen med de heller da..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Nye golfsko!

Post by jex »

Nike lunar controll er sykt deilige sko!!
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye golfsko!

Post by furu »

Nike har hatt problemer med dempingen også i dyrere modeller. Det har jeg selv opplevd.

Free skoen er nydelig :D Viktig poeng at Free er et konsept som ikke passer for alle. Mulig at de lager golfskoen litt annerledes men tradisjonelt er Free ikke den skoen som gir best støtte for fotbuen.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Nye golfsko!

Post by Friedman »

Tviler ikke på det Furu, men kjøper du de dyreste modellene nå er det stort sett Lunar Foam de bruker i sålen. Det blir neppe ødelagt.

Men jeg er enig i at Zoom-dempingen er litt trøblete.
No laying up
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Nye golfsko!

Post by Friedman »

Image

Her er de i hvit. Er veldig spent på hvordan de funker mtp. på stabilitet osv.

Leg også merke til at Cameron'en er tilbake i spill.
No laying up
crunchyfrog
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 02 Jul 2009, 14:34
Hcp: 10,9
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Nye golfsko!

Post by crunchyfrog »

@Matshino: Kjenner ikke MP-skoene til Mizuno, men kjøpte et par Stability Style hos Golflink på Vøyenenga i fjor -- og et par til en måned senere. Beste golfsko jeg har gått i noensinne! Jeg bruker 42,5 i Asics, Nike og Mizuno joggesko (hverdagsbruk -- ikke jogging), og har samme størrelse i golfskoene.
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Nye golfsko!

Post by Matshino »

Friedman wrote: Men ang. lette golfsko: Tiger bruker en ny sko denne uka, basert på Free-teknologien til Nike. Har et par vanlige Free joggesko og det er meget behagelige. Tipper Nike vil lansere en variant av denne på markedet neste år. De burde være ganske luftige og lette.

Image

Nå vet ikke jeg hvilke Free joggesko du har, men jeg mener disse ligner mer på Free XT Everyday enn på Nike Free Run. Min jobb er tross alt å selge disse skoene, og om de lager en golfversjon av Free Run, så ville jeg tro den ble alt for myk, det er tross alt en sko som er laget for ett mer naturlig løpe/gåsett enn det som mange andre sko legger opp til. Nike måtte i så fall gjort skoen mer stabil, både på tvers og på langs da Free Run er en utrolig myk og lett sko. Satser på at Nike sine ingeniører kommer opp med en genistrek m.t.p. golfverson av Nike free Run! Ville bare hatt den litt lavere for mer kontakt med gresset..
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nye golfsko!

Post by kevin »

Dette sa Tiger selv om skoene "I love the feel of NIKE FREE for training, so I asked Tobie if it was possible to
bring that technology to the golf course. Its exciting to see a conversation like
that come to life and I look forward to wearing them this week,"
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Nye golfsko!

Post by Friedman »

Matshino wrote:Nå vet ikke jeg hvilke Free joggesko du har, men jeg mener disse ligner mer på Free XT Everyday enn på Nike Free Run. Min jobb er tross alt å selge disse skoene, og om de lager en golfversjon av Free Run, så ville jeg tro den ble alt for myk, det er tross alt en sko som er laget for ett mer naturlig løpe/gåsett enn det som mange andre sko legger opp til. Nike måtte i så fall gjort skoen mer stabil, både på tvers og på langs da Free Run er en utrolig myk og lett sko. Satser på at Nike sine ingeniører kommer opp med en genistrek m.t.p. golfverson av Nike free Run! Ville bare hatt den litt lavere for mer kontakt med gresset..
Jeg har to par Free 3.0, men jeg tror golf-versjonen er mer stabil hvis man feks. ser på hælen og overgangen mellom sålen og skoen. Det ser heller ikke ut som om det er samme type materiale på selve skoen heller. I tillegg til det kevin nevner, så sa Tiger at han aldri hadde følt underlaget på samme måte som med Free-skoene.
No laying up
Post Reply