Hjelp til valg av golfsett

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Tunfisk
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 08 Aug 2011, 22:15
Hcp: 36

Hjelp til valg av golfsett

Post by Tunfisk »

Jeg har ikke holdt på med golf så lenge eller mye før. Men når jeg var ute å reiste litt rundt i verden "spilte" jeg litt rundt omkring og fant ut at jeg synes det var veldig artig. Så nå har jeg fått meldt meg opp på kurs og greier. Derfor tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg et golfsett. Og det er her jeg trenger litt hjelp av noen med litt mer peiling enn meg.
Valgene jeg har til nå er:
TOP FLITE TOUR EDITION STEEL GOLF SET fra XXL (http://www.xxl.no/golf-racket/golf/golf ... et-1072582" onclick="window.open(this.href);return false;) til en pris av 1899.
Eller et brukt Prestige XDC Easy Starterpack Helsett for 500 kroner.
Jeg har ikke råd til å bruke særlig mer enn 2000 på et sett uansett, men om noen har forslag til under det så kom gjerne med det. Men det jeg egentlig ønsker er hjelp til å velge om jeg skal gå for det brukte, men billige, eller om det er verdt det å kjøpe et nytt.

Om noen lurer på nivået jeg er på så er det ca så nybegynner som man kan komme.

Setter pris på innspill
User avatar
Mizuno
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 07 Aug 2011, 01:02
Hcp: 21

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by Mizuno »

Jeg begynte selv med å kjøpe et helsett fra XXL. Det er 4 år siden.
Jeg mener du trygt kan kjøpe dette settet. Det virker som et godt kjøp.
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by Hagen »

Ta turen innom G-max og se om du finner et sett til 50% der som du liker.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by Long-Hit-Wonder »

Du kan også ta en titt på herresettet fra Wilson på xxl.no. Dette settet har jeg selv prøvd, og jeg ble positivt overrasket. Du få da et fullstendig herresett, samt en bærebag til under 3k.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
danielgra
Forumvant
Forumvant
Posts: 51
Joined: 30 Jul 2010, 19:45
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Østmarka GK

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by danielgra »

G-sport har også 50%
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Hjelp til valg av golfsett

Post by Smilende Sam »

Skal du handle på G Sport/xxl så ta med deg en som vet noe om køller....... Sjekk skaft, lie etc - det finnes noen skrekkeksempler fra de butikkene.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Tunfisk
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 08 Aug 2011, 22:15
Hcp: 36

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by Tunfisk »

Hagen:Skal ta meg en tur innom G-max og se om jeg finner noe der. Godt tips.

Smilende Sam: Kjenner dessverre ingen som har noe peiling. Så det blir vanskelig

Long-Hit-Wonder: I den økonomiske situasjonen jeg er i for tiden så er 2799 litt for mye å bruke. Mener du det er så mye bedre at jeg da bør vente til jeg kan ta meg råd til det?

Noen som har en mening om hvilke av mine to alternativer jeg bør gå for?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by furu »

Royal Golf fra Golfhandelen er faktisk et helt glimrende alternativ. Absolutt like bra som sett fra Wilson og TopFlite, noen typer køller er faktisk bedre. De har bra jern og jeg har god erfaring med driverne.
Instagram @christianfuru
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by Long-Hit-Wonder »

Tunfisk wrote: Long-Hit-Wonder: I den økonomiske situasjonen jeg er i for tiden så er 2799 litt for mye å bruke. Mener du det er så mye bedre at jeg da bør vente til jeg kan ta meg råd til det?
Nei. Settet var bra til å være såpass billig, men langt i fra en åpenbaring. Et greit sett med grei følelse. Putteren var litt følelsesløs og driveren hadde et skaft som etter min erfaring var litt i mykeste laget. Det resterende var ok.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Hjelp til valg av golfsett

Post by Smilende Sam »

Hvis 2799,- er for mye så er det sikkert gode brukte sett på Finn til lavere pris!


---
- Tapatapatapatalking right now!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Tunfisk
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 08 Aug 2011, 22:15
Hcp: 36

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by Tunfisk »

Furu: Hmmm. Ser veldig interessant ut. Hvis du mener at de er bedre så kan de vurderes opp mot TopFlite alternativet. Men hvilket av settene bør jeg gå for? Holder det med 11 køller eller bør jeg gå for 13 køller settet?
Til sist, som du kanskje ser, så er jeg veldig keen på å spare litt penger, men vil du likevel anbefale meg og gå for Royal Golf settet?

Smilende Sam: Dette (http://www.xxl.no/ProductPage.aspx?Prod ... lsett%20he" onclick="window.open(this.href);return false;) kan jeg få kjøpt for 500. Er keen på å spare de 1500 kronene på å kjøpe brukt i stede for å nytt på xxl eller golfhandelen om det er mulig. Men om folk som kan mer enn meg sier jeg heller bør gå for de til rundt 2000 så gjør jeg nok det. Hva vil du anbefale?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by furu »

XDC-settet er et dårlig valg. Jeg har prøvd noen av køllene og vil si at det er langt under Wilson, TF og Royal Golf. Det er billig - og det er en grunn til at det er billig.

11 vs. 13 køller. Vel, det du går glipp av er en AW og en 3W. Ingen krise altså.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Hjelp til valg av golfsett

Post by Smilende Sam »

Jeg ville gått for Wilson og heller brukt de ekstra kronene. Bedre kvalitet enn Royal.


---
- Tapatapatapatalking right now!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by kevin »

Eller kjøp brukt, finnes utrolig mye bra sett til en billig penge. Du finner gode sett til under 1000,- som du kan spille med lenge. Har et Callaway X-16 sett du kan få kjøpe billig :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by furu »

Smilende Sam wrote:Jeg ville gått for Wilson og heller brukt de ekstra kronene. Bedre kvalitet enn Royal.


---
- Tapatapatapatalking right now!
Ikke enig. Har brukt mye fra RG og aldri hatt problemer. Lie og loft på jern har jeg ikke fått sjekket. Dette er et punkt der til og med dyre jern kan ha feil så man har ingen garanti på Wilsons sett heller. Jeg har erfaring med både Wilsonsettet og RG.
Instagram @christianfuru
Tunfisk
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 08 Aug 2011, 22:15
Hcp: 36

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by Tunfisk »

Ok, da dropper jeg XDC settet iallefall.

Kevin: Er det et helt sett med bag og alt av køller? Eventuelt hvor mye?

Tipper jeg kommer til å gå for Royal Golf settet da. Ettersom det er en del og spare på det.Takk for all hjelpen så langt. Men jeg er trenger nok mer.
Om jeg går for Golf Royal settet, så lurer jeg på hvilken lengde jeg skal ta. Jeg er 185 høy og har ingen anelse om hvordan jeg liker køllene mine.
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by Hagen »

Jeg husker ikke settene de hadde hos Gmax, men mener det var nike slingshot, eller så var det sq. De bør ikke være så ille dyre da. Ellers har vel superG-sport Storgata noe golfutstyr. Jeg ville kjøpt et Taylor Made Burner, Callaway Diablo Edge, eller nike sq/slingshot til halv pris fremfor Top Flite, Wilson eller royal til full pris. Det vil uansett bli litt dyrere å kjøpe et jernsett til halv pris, siden du også må kjøpe putter og bag (også halv pris :)). Men da gjør du en god handel! Noe vil ha igjen for når du skal selge det.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by kevin »

da er du lik høyde som meg og jeg har standard lengde. Settet jeg har er et jernsett 4-PW. Du kan sende en PM hvis du ikke går for noe annet. Det og mye annet ligger på bruktmarkedet her på siden.
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by Hagen »

http://www.golfkompaniet.no/index.php?o ... &Itemid=17" onclick="window.open(this.href);return false;
Der har de topflite 5-pw for 500,-. Da har du da noe å komme i gang med.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
Tunfisk
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 08 Aug 2011, 22:15
Hcp: 36

Re: Hjelp til valg av golfsett

Post by Tunfisk »

Jeg endte opp med å kjøpe et Royal Golf sett fra http://www.golfhandelen.no" onclick="window.open(this.href);return false;. Sendte en mail til de og forhørte meg, og da fikk jeg sette sammen et sett av stort sett alt de hadde av jern, driver, wood og hybrid. Veldig fornøyd med servicen så langt. Så får vi håpe jeg er like fornøyd når køllene kommer.

Takk til alle som hjalp meg å velge bort og finne et sett. Dere har vært til stor hjelp.
Post Reply