Golfferie.

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Martin899
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 18 Jul 2011, 22:15
Hcp: 9,x
Hjemmeklubb: Aurskog, Miklagard

Golfferie.

Post by Martin899 »

God kveld medfreaks!

Nå er det dessverre slik at golfsesongen snart er over i det kalde landet vårt, og man må derfor til andre land for å spille.
Da lurte jeg enkelt og greit på om noen her har noen anbefalinger? Hadde tenkt meg dit med dama. En uke kanskje, som feks inkluderer greenfee, kanskje mat osv.

Husk jeg kom over et par slike sider for en stund siden, men hadde vært fint om noen hadde noen erfaringer.
Alle land er lov, men helst så varmt som mulig. Eneste begrensningen er penger, altså ikke for dyrt.

Bare så slenge opp forslag og linker :D
2012 sesongen: Hcp sesongstart 24,6/ nå 9,x --> Målsetting - 3

Jern
MP-63 P-4i
TP-12 wedges - 52, 56, 60
Hybrid
Cobra Baffler
Driver
Nike Vrs 9,5
Putter
Nike Method II
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Golfferie.

Post by Golffreak »

Varmest mulig ja, men når skal dere reise? og varmt som i at fruen skal ligge på stranda uten å fryse? Ikke for dyrt for ei uke, så blir det jo som regel i nærheten av Europa. I September er det varmt nok i Spania og på Algarve kysten av Portugal. Oktober og November bør du nok tenke Belek i Tyrkia eller ute på Gran Canaria for å få den varmen.. Skal være golfmuligheter i Tunisia også, hvis du vil utforske den muligheten.

Er flere byråer som jeg har brukt opp igjennom årene: sponsorlink, dingolfreise.no m.fl. Golfplaisir er det vel noe som heter nå? Husker ikke navnet på alle nå, men google funker ;-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Yngvebol
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2010, 11:58
Hcp: 8,0

Re: Golfferie.

Post by Yngvebol »

Vi, dvs fruen og jeg har reist Mars og Oktober/November til Murcia flere år på rad. Temperaturen er litt kald om morgen, men stiger til Norsk vestlandssommer i løpet av dagen.
Vi har også opplevd varme dager, for oss blir det opp mot 25 grader. Det kan være en del vind også, men det gjør golfen mere spennende.
For oss blir det billigere å bestille alt selv (frem til nå) men sist jeg sjekket var fly veldig dyrt.
Typisk er prisen:
Fly: 4.000,-
Leilighet 3.000,-
Leiebil: 1.000-1.200,-
Greenfee 350-500/runde.
Alt blir bestill direkte på nett ved å søke opp de forskjellige golfklubbene. Jeg har fått tips/råd fra kompiser om firmaer som formidler greenfee, men har stort sett kommet godt fra det ved å bestille direkte. Mat må du ha uansett om du er hjemme eller på tur, så det har vi holdt utenfor budsjettet.
Dette har funket godt for oss, spesiellt fordi vi får en egen leilighet og får god plass hvis vi ønsker å slappe av uten å måtte være på et lite hotellrom.

Hvis du ønsker frokost og middagsbuffet og muligheter for fullt trøkk hele døgnet hadde jeg gått på en "all-inclusive" pakke i Tyrkia, via f.eks Golfplaisir. Antall inkluderte greenfees er begrenset og ekstra runder er relativt dyrt dog...
I baggen: (Titleist FitDry)
Taylormade R7 460 9,5*
Taylormade V-steel 15*
Cobra Baffler 3H 20*/ 710 AP2 3j av og til
Titleist 710 AP2, 4-P,
Titleist Vokey SM 50*, 56* og 60*

Oddesey Sabertooth/ Ping Ally i etter dagsform.

Ball, Titleist NXT Tour
kevin
Guru
Guru
Posts: 17379
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 363 times

Re: Golfferie.

Post by kevin »

Har ikke så mye erfaring med golfreiser men Gran Canaria er alltid sikkert og bra valg med tanke på klima. Ving har endel pakker dit på sine golfsider. Golf er ikke veldig billig der normalt sett men innbakt i pakkene er det overkommelig.

Har spilt Tauro og Meloneras og det er bra baner.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Golfferie.

Post by Smilende Sam »

Mye billig til Egypt. Både Sharm-el-Sheik og Hurgada har golfbaner og klimaet er godt året rundt. Tunisia er også en mulighet.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
pinchcliffe
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 09 May 2011, 15:37
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Asker og Holtsmark

Re: Golfferie.

Post by pinchcliffe »

Er golfsesongen snart over sier du? Hah! Med mindre du bor i Finnmark, eller klimaet slår helt krøll på seg vil det være ypperlige golfmuligheter ut oktober måned, og kanskje enda lenger noen spesielt gunstige steder.

Selv hopper jeg på et fly og reiser en langhelg til Portugal i november for å kose meg på det beste Cascais har å by på. Fly koster ca 2.500,- og 4 netter på resort med greenfee og frokost i tre dager koster omtrent det samme.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Golfferie.

Post by kristianffs »

Hvis konstant pissregn = ypperlig. Ja så er det det.
Golf.
Post Reply