Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Smilende Sam »

Taushet sier mye her..... Major ydmyking :-D
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Matshino »

Ydmyket banen med 3 birdies på rad i dag, den ydmyket meg med 5 over par fra 14-16 ....
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by veggiss »

Jeg kan kjapt skrive litt som mine to runder i helgen.

Jeg hadde blingset på dagene, og prikket toppformen til Stadium på søndag, overraskelsen var derfor stor når det viste seg at Stadium skulle spilles på lørdag i stedet. Det regnet sammenhengende omtrent hele runden, og det hadde kommet latterlig mye regn natten før, så banen var søkkvåt. En av de fine tingene med Stadium er at det er samme gresset både på fairway og i roughen, så forskjellen der er bare klippehøyden. Du finner med andre ord alltid ballen din, men selv om den ligger tilsynelatende bra er det seigt som faen å slå seg ut derfra, så du blir straffet med et ekstra slag uansett. Det er run-off områder rundt de fleste greenene, og når man ikke har spilt banen tidligere og vet hvor de er havner du fort i dem. Det ble med andre ord mange ekstra slag her og der, så det rant på med dobble. Tror summen ble 108 til slutt, inkl et tin-cup øyeblikk på hull 13 med 5 baller i vannet. Gikk av med par på 16 og 17, og det var rundens høydepunkt for min del hvert fall. Stats for runden:

Hullscore
Albatross 0
Eagle 0
Birdie 0
Par 3
Bogey 3
D.Bogey 8
Annet 4
Utfyllende
Putter 1,889 (34)
Puts pr. GIR 2
GIR 2 (11,1%)
GIR+1 8 (44,4%)
Fairwaytreff 6 av 13 (46,2%)
Scramble/greenbom 1 av 16
Scramble/fw.bom 0 av 7
Sandy 0 av 3 (0%)
Chipsave 4 av 11 (36,4%)
Tilleggslag 6


Søndag var det Castle, og været var strålende. Litt vind, men ikke noen krise. Spillet var mye bedre, selv om det ble 5 hull på trippel eller verre. Her er runden hull for hull:

Hull 1: 518 meter par 5 Trippel
Utslag med 7w midt i fairway. Duffer et 6-jern på lay-up, og ender litt kort med 140 meter opp til flagget. Pusher innspillet med 8-jernet og treffer en grein på et tre hvor da baller havner i tjukkroughen. Hakker meg ut med en pitch til venstre for green, i ny tjukkrough. To slag ut derfra og to putter.

Hull 2: 142 meter par 3 Birdie
9-jern til 50 cm, enkel tap-in birdie.

Hull 3: 305 meter par 4 Par
7w midt i fairway. 105 meter til pinnen i lett medvind, PW inn på green. 2 putt.

Hull 4: 176 meter par 3 Trippel
Måler 180 meter til flagget som står bak til høyre inn i en tarm. Tenker safe og 5-jern til midt på kaka. Flusher 5-jernet og går over bunker i bakkant. Grådig på chippen, så det blir 2 chipper, og en 3-putt...

Hull 5: 469 meter par 5 Bogey
Drive i rough over høyre fairwaybunker. Lay up til 75 meter. Pusher LW til 5 meter høyre for green. 3 putt.

Hull 6: 394 meter par 4 Bogey
Puller driven i venstre rough. Lay-up til 70 meter. PW kort på green, 2 putt.

Hull 7: 91 meter par 3 Kvadruppel
Har 105 meter til flagget. Jan lurer meg og sier at det er en kølle motvind, så jeg gripper ned et 9-jern for punche meg inn. Går lang høyre og inn i et kratt vi ikke så fra tee. Finner ikke ballen, og det er ikke aktuelt å gå tilbake for å slå en ny. Skriver dobbelt av par +1.

Hull 8: 336 meter par 4 Bogey
7w i fairway. 95 meter til pinnen. Pusher GW. Chip og 2 putt.

Hull 9: 461 meter par 5 Birdie
Pusher drive til høyre rough. Lay up til 108 meter. Vil ikke kort, så gripper ned på 9-jern og slår den langt av pinnen. Setter et svin av en putt.

Hull 10: 523 meter par 5 Dobbel
Bra drive midt i fairway. Lay med 7-jern går i skogen til høyre bak et gjerde. Prøver å slå meg frem og treffer gjerdet. Hakker meg videre frem til 40 meter. LW inn på green og 2 putter.

Hull 11: 148 meter par 3 Birdie
8-jern til 2 meter høyre for pinnen. Setter putten.

Hull 12: 123 meter par 3 Bogey
9-jern lang av green. Chip og 2 putt.

Hull 13: 440 meter par 5 Dobbel
Grei drive midt i fairway. Har 175 meter opp til pinnen, slår 5-jern som jeg puller litt og havner til lang venstre for green. Ballen ligger inni noen steiner, og uten noen gode steder å droppe prøver jeg å hakke meg ut. Hakk, hakk, chip, chip og put.

Hull 14: 288 meter par 4 Dobbel
Har motvind, så går ikke for green. Døffer 4-jern til venstre rough. 8-jern til høyre greenbunker. Litt lite sand på bunkerslaget, chip og 2 putt.

Hull 15: 433 meter par 5 Kvadruppel
Finner ut at jeg har mistet det ene headcoveret mitt. Mister også hodet, og slår en kjempepull langt helvete til venstre, ny ball som tilsynelatende går OB høyre, ligger i fairway på 5. Finner headcover, og ball nummer 2 som ikke er i spill pga at jeg ikke meldte provisorisk. Slår en bra 4w frem i fairway. Har 67 meter inn, slår en åpnet LW til 1,5 meter, bommer putten...

Hull 16: 305 meter par 4 Par
Bra utslag midt i fairway med 7w. Pusher PW litt, enkel to-putt.

Hull 17: 146 meter par 3 Par
8-jern på kaka, 2 putt.

Hull 18: 349 meter par 4 Kvadruppel
4w i fairway. Har 120 meter inn, puller 9-jernet til et helt umulig lie i en bunkervegg. Må slå baklengs Michelson-style, men blir kort og havner i bunkeren jeg står i. Denne er har som betong pga alt regnet, så prøver å chippe ut. To slag til og jeg er på green, 2 putter.

Stats:
Hullscore
Albatross 0
Eagle 0
Birdie 3
Par 3
Bogey 4
D.Bogey 3
Annet 5
Utfyllende
Putter 1,889 (34)
Puts pr. GIR 1,714
GIR 7 (38,9%)
GIR+1 10 (55,6%)
Fairwaytreff 7 av 12 (58,3%)
Scramble/greenbom 0 av 11
Scramble/fw.bom 1 av 5
Sandy 0 av 2 (0%)
Chipsave 1 av 6 (16,7%)
Tilleggslag 3
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Terikn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 128
Joined: 12 Jun 2011, 16:55
Hjemmeklubb: Drammen

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Terikn »

Den siste runden hørtes ut som en skikkelig himmel eller helvette runde!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kevin »

he he...Tin Cup moment på hull 13 skulle jeg gjerne sett :lol:
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by veggiss »

du kan få den skriftlige versjonen

Slår ut en halvduffet 4w i fairway. Fairwayen er btw den våteste på hele banen, ingen steder å droppe for tilfeldig vann. Gutser på med 7w frem langs fairway, men pusher den til sjøs. dropper ved bunkeren, og slår tre 7w nesten over vannet før jeg svelger kamelen og tar 6-jernet...som jeg shanker i vannet. går ferdig hullet derfra :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kevin »

usch... :)

Jeg hadde 39 putter på Landskrona Gk i dag....det er ydmykende nok :(
Terje
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 16 Jan 2010, 22:23

Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Terje »

FAIl
User avatar
Santa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 05 Jul 2010, 08:42
Hcp: 35,5
Hjemmeklubb: Losby

Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Santa »

I dag hadde jeg en knall drive til midten av fairway, tok så et perfekt slag med 5 hybriden min og ble rimelig overrasket når jeg kom til green og så ballen ligge 10cm fra hullet, tenkte da at NÅ er det på tide med birdie!!! Yes!!! Tror dere ikke jeg klarte å bomme på putten da, jeg ble så skuffa og irritert at man nesten skulle tro hele Masters sto på spill, det er så utrolig irriterende å gjøre sånne ting... Idiot!
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kristianffs »

Det er jo en større bragd enn å sette! Gratulerer!
Golf.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Keyser »

Ble totalt ydmyket av banen under KM i helgen. En orgie i dårlige utslag, dårlige innspill, uspillbare baller, bekker, skog, røtter og bunkre. Kun puttingen fungerte, men det ble som oftest å putte for bogie/dobbelbogie, eller verre. En av 9-hulls sløyfene gikk på 49 slag med 11(!) putter. Vurderer sterkt å slutte med golf - ihvertfall for noen dager. Eller begynne med minigolf på heltid.
</Keyser>
Kongletrampern
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 17 Aug 2011, 09:03
Hcp: 13,6
Hjemmeklubb: Grønmo

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Kongletrampern »

Santa wrote:I dag hadde jeg en knall drive til midten av fairway, tok så et perfekt slag med 5 hybriden min og ble rimelig overrasket når jeg kom til green og så ballen ligge 10cm fra hullet, tenkte da at NÅ er det på tide med birdie!!! Yes!!! Tror dere ikke jeg klarte å bomme på putten da, jeg ble så skuffa og irritert at man nesten skulle tro hele Masters sto på spill, det er så utrolig irriterende å gjøre sånne ting... Idiot!
Hørtes akkurat ut som meg den ene gangen jeg fikk til noe tilsvarende, men ballen min lå hele 30 cm unna hullet.......... :-)
Stikord: Natursti og ukvemsord....
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Long-Hit-Wonder »

Lå 4 slag over banens par på Solum GK frem til hull 18. På hull 18 måtte jeg notere 9 slag på scorekortet. Dermed endte jeg på 9 slag over par. En hederlig score, men langt i fra det jeg lå godt an til å få. Hm, er det ikke typisk å knekke sammen på siste hullet etter gjennomgående perfekt spill på 17 av 18 hull. :cry:
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by veggiss »

Hvordan klarte du en 9-er på hull 18?? Gikk du for green?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by Long-Hit-Wonder »

Først traff jeg jernet på tåen, slik at ballen i ettertid befant seg på et dårlig leie. Mens jeg stod og vurderte mitt neste slag fikk jeg en, på det tidspunktet, lysende god ide. Jeg skulle nemlig prøve kutte doglegen og slå ballen over skogen som skjermet for greenen. Jeg skjønner nå at det var galskap, men jeg følte meg nært sagt udødelig etter 17 hull med knallspill.

Første ballen gikk for langt til høyre for greenen, så jeg måtte slå en provisorisk ball. Denne klarte seg akkurat og havnet på roughkanten. Jeg lette desperat etter min førsteball, men den lot seg ikke finne. Med et sukk måtte jeg ta til takke med min andreball som lå i seig rough. Der etter klarte jeg på mystisk vis å duffe chipen to ganger. Forbannet og frustrert gjorde jeg en halvgod chip etterfulgt av to halvgode putter. Ballen jeg hullet ut med kastet jeg ut i skogen med all den kraft jeg klarte å produsere.

Gjort er gjort, men faen ta, jeg har vanskelig for å tilgi meg selv for å ha spillt så ustrategisk.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by veggiss »

Den smarte måten å spille det hullet på er jo en 3/4-wood fra tee rett frem. Får du fade på den er du safe da du er lang av skogen uansett, hooker den er du på fw på hull 9. Neste gang går den nok meget bedre :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by furu »

veggiss wrote: Får du fade på den er du safe da du er lang av skogen uansett, hooker den er du på fw på hull 9.
Når veggiss sier "fade" så mener han selvsagt en minislice ;)

Fin runde egentlig da LHW :D
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by veggiss »

nei, for med slice er du i skogen :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kevin »

synd du ødela en så god runde med siste hullet

Image

ut med 4`er jern langs venstre siden av fairway, inn med pw eller gw. Et typisk birdie/par-hull :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvordan ble du ydmyket av golfbanen idag ?

Post by kevin »

71% fw treff og 22% GIR på Miklagard i dag, men så satte jeg verdensrekord i antall putter.....43 stk :(

Fant aldri ut av hastigheten, helt merkelig. Det er 10 putter mer enn snittet mitt.

Nå skal det sies at noen av pinneplasseringene var tydeligvis satt av en full sjømann som aldri har spilt golf. Flere stod i hellingene, og veldig ofte helt bak på greenen. Men det var neppe grunnen til at jeg putta som ei blind høne
Post Reply