Royal Golf

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Royal Golf

Post by furu »

Jeg tester for tiden en del av køllene fra Royal Golf. Kommer artikler på bloggen min, trolig en test i uken.

Først ute var RG20 wedgen. Veldig positiv overraskelse.
Instagram @christianfuru
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Royal Golf

Post by Boogieman »

Keep 'em comin'
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Royal Golf

Post by Hagen »

Fått kompensasjon av golfhandelen, godt å være ferdig med saken. Gikk for et damesett til søstra mi. Når hun har fått brukt de litt kan jeg komme tilbake og si hva hun synes om de. Kan jo være greit for andre som vurderer å starte med golf eller skal kjøpe til dame, kone, søster eller mor.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
Plaster
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 25 Aug 2011, 09:39
Hcp: 34

Re: Royal Golf

Post by Plaster »

Tar opp igjen denne tråden, da jeg er er på utkikk etter nytt golfsett. I den forbindelse har jeg noen spørsmål.

Jeg har kommet over nettsiden til Royal Golf, og etter å ha lest denne tråden tror jeg at de vil gi meg mye for pengene. Jeg sendte mail og spurte om hvilket sett jeg får om jeg velger komplett sett til 2 295,- - http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... f&pid=1029" onclick="window.open(this.href);return false;. Her står det ikke spesifisert hvilket jernsett, driver, wooder osv det er. Når jeg sendte mail og spurte om dette, kunne jeg velge mellom UC200, V12, V14, Turbo eller Superfar(S1 koster 400,- ekstra). Jeg kan også velger wooder og putter. I og med at jeg har 34 i HCP, anbefalte de UC200 eller Superfar, noen som er enig i dette? Jeg tenker Turbo eller Superfar, men om jeg tenker navn vil jeg gå for V12 eller V14.

Jeg er ikke klar over hvor jeg kan velge dette, men det virker som om jeg kan sende en mail ved siden av bestillingen. Jeg regner meg at jeg trenger 1 tommer ekstra lengde, da jeg er 193 cm. Kan det stemme?

Så er det spørsmålet om jeg skal få for stål eller grafitt? Grafitt er dyrest, jeg antar derfor at det er best. Jeg har samtidig lest at dette er for jenter, og små personer. Med tanke på høyden, er jeg ikke så liten. Wooder skal uansett være grafitt? Her trenger jeg veiledning.

Jeg har også sjekket ut utstyr hos tgw.com, der har jeg funnet følgende sett - Top-Flite Mens XL7000, Tour Edge Mens Reaction og Wilsons Mens Profile. Disse vil koste det samme inn i landet. Dette er da stålsett, med wooder i grafitt. Her må jeg derimot velge mellom uniflex og uniflex long. Hva er det?

Trenger litt hjelp med valg av sett. På forhånd takk! ;)
Royalgolf
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 01 Jul 2011, 14:40
Hcp: 11
Hjemmeklubb: Drøbak

Re: Royal Golf

Post by Royalgolf »

Hei,

Vi kan gi deg følgende tilleggsopplysninger fra oss i Royal Golf:

a) Etter at du har funnet ut kan velge hvilket sett du ønsker - så sender du dette til oss i en mail til info@royalgolf.no. Når det gjelder putter så kan du velge fritt blant våre puttere med pris inntil kr. 299. Betaling kan du da enten gjøre direkte i vår nettbutikk med Visa eller du kan betale direkte til vår bank konto, eller vi sender deg settet i oppkrav (porto ved forskuddsbetaling er kr. 160 og ved oppkrav kr. 231).

b) Når det gjelder stål eller grafitt så avhenger dette av din svinghastighet. Har du normal til høy svinghastighet så anbefaler vi stål. Har du lav til middels kan det være greit med grafitt. Er du kommet litt opp i alderen er det ofte også greit med grafitt. Våre grafittskaf har høy kvalitet og er i 100% grafitt.

c) Gitt at du har normal lengde på armene i forhold til din lengde ville vi anbefalt deg en lengde på skaftene på minimum + 1/2 tomme, men synes du bør gå for + 1 tomme.

Når det gjelder valg av jernsett så er både UC 200 og Superfar såkalte SGI jern (Super Game Impovement) og gir deg større tilgivenhet i slagene. Våre modeller V12 og V14 er noe tynnere og kan være noe mer krevende å slå med. Turbo settet er på kanten til å være Super Game Improvement sett. Christian Furu har hatt en test av dette settet som du kan se på http://christianfuru.com/royal-golf-turbo-jern" onclick="window.open(this.href);return false;.

Vi vil ikke knytte noen kommentarer til sammenligning mot andre komplette sett, det får du sikkert fra andre her inne, selv om det kanskje er få av de som er inne her som har testet ut våre sett (Christian Furu har testet mange av våre modeller). Vi vil også gjøre oppmerksom på at vi kanskje er den eneste aktøren blant de norske nettbutikkene som har 4 ukers full returrett garanti (selv om settet er brukt i de 4 ukene), vi refunderer dog ikke portokostnadene. Men for de som kan hente settet hos oss får en alle pengene refundert om en ikke er fornøyd. Det er kanskje en god indikasjon på kvaliteten at vi til tross for veldig godt salg - så langt ikke har fått ett komplett sett som vi har solgt i retur.

Uansett valg du gjør så ønsker vi deg lykke til med golfspillet.

Med vennlig hilsen,
Royal Golf
Plaster
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 25 Aug 2011, 09:39
Hcp: 34

Re: Royal Golf

Post by Plaster »

Takk for et godt svar, Royal Golf.

Jeg ønsker gjerne noen innspill på de andre settene som jeg fant på twg, om noen kan hjelpe til med deg. Slik som det ser ut, går jeg nok for Royal. Ønske dog tilbakemelding fra andre er Royal selv.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Royal Golf

Post by furu »

Wilson Mens Profile ser ut til å være mer eller mindre samme greien som Wilson 1200 som selges hos XXL. $299 + frakt og mva så er det ikke så veldig mye du sparer. Om noe i det hele tatt. Er usikker på fraktprisen på så stor pakke fra TGW.

TopFlite XL 7000 er åpenbart et skritt opp fra det vanlige XL-settet som selges her i Norge. Om det er verd pengene vet jeg ikke. Det selges så vidt jeg vet ikke her så jeg har aldri sett eller testet køllene.

For å si det enkelt så er settene fra Adams de eneste hos TGW som skiller seg ut og kan være verd å kjøpe der framfor her i Norge. Det du kan gjøre er å sjekke disse settene på ebay. Kan være du snubler over selgere med veldig god pris og ganske lav frakt.

Fikk i dag jernsettet Turbo med grafittskaft fra RG. Skal prøve disse på bane de neste ukene. Grafitt er ikke kun for damer og pensjonister. Jeg velger det fordi jeg har leddgikt men mange andre kunne nok også med fordel vurdert grafitt. Problemet er at et jernsett koster ca.1000,- mer med grafitt. Ellers er Turbo veldig enkle og greie køller. Superfar er veldig lik TM Superlaunch og i mine øyne mer super-duper-game-improvement enn SGI. Turbo kan være et bra valg for nybegynnere.
Instagram @christianfuru
Plaster
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 25 Aug 2011, 09:39
Hcp: 34

Re: Royal Golf

Post by Plaster »

Helsett hadde fraktkostnader på ca. 1000 kroner. Da blir det for mye å importere. Man sparer sikkert mest på import når man skal kjøpe relativt dyre sett. Tror jeg går for Superfar, men tror jeg skal vente på din test av Turbo. Jeg er 25 år og sliter ikke med noe form for problemer med armer og ledd. Tror derfor jeg kan velge meg stålsett. Håper få en god anmeldelse!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Royal Golf

Post by furu »

Jeg har hatt enkeltjern i Turbo til test og skrevet om dem på bloggen. Det er faktisk bra køller. Siden jeg syns de var greie så ville jeg prøve et helt sett. Det blir den ultimate Royal Golf testen :D

Selv om du ikke har problemer fysisk eller rett kjønn og alder så kan grafitt allikevel være greit. Mange opplever at de får mer lengde med grafitt. Stort sett alle får høyere svinghastighet med grafitt.
Instagram @christianfuru
Plaster
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 25 Aug 2011, 09:39
Hcp: 34

Re: Royal Golf

Post by Plaster »

Høyere svinghastighet ønsker jeg. Da blir det grafittjern på meg :)

Venter på the Ultimate test of RG - og avventer kjøp!
viz0id
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 179
Joined: 26 May 2011, 10:16
Hcp: 25,4
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Royal Golf

Post by viz0id »

Jeg vil være den som går litt imot strømmen nå for å gi deg litt info fra begge sider. Jeg er også en svær kar (199cm). Jeg har 1" forlenga køller med 3* upright lie angle. Er nokså fornøyd med dette, men kunne sikkert hatt 1,25"-1,5" også da jeg står litt krøkete.

Jeg vil være den som sier IKKE kjøp grafitt. Nå vet jeg ikke hvordan du er bygd på disse 193cm'erne dine, men har du en sving med litt fart i ville jeg absolutt gått for stål skaft. Har du derimot en veldig rolig sving kan du heller vurdere grafitt.

Han jeg spiller mest med har en utrolig rolig og fin sving, har stål, og det funker fjell for han.

Det jeg vil anbefale mest av alt er å gå til din nærmeste proshop, spør om å få låne ei kølle med grafitt og ei med stålskaft og gå på rangen og slå. Gjerne typisk 7jern.

Men ingen av de høye kameratene mine har grafitt. Det går i stål med regular eller stiff flex.

EDIT: Som lang person får du normalt en større svinghastighet.
Hcp 22 mai 2011: 54
Nå: 25,4

Bag'en:
Cobra S3 Limited Edition Driver 10,5° Aldila RIP Beta R Flex
Callaway Razr X, 4H R flex
Callaway Razr X, 5-P R flex
Callaway X-Series Jaws Slate SW(56°),Jaws LW (60°)
Odyssey White Ice 2-Ball
g0bben
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 120
Joined: 01 Mar 2012, 07:45
Hcp: 22,4
Hjemmeklubb: Grimstad GK
Location: Grimstad

Re: Royal Golf

Post by g0bben »

Hei

Håper ikke jeg blir tatt av dage for å livne opp igjen denne tråden her :mrgreen:
For jeg lurer litt på om noen vet om noen tester av de nye driverene (Flight Driver, Easy Hit og Sready) og jenrna (S1) til RG. Jeg hadde i grunn tenkt til å oppgradere til en evt 2 hybrider + en driver i år. Men når køllene mine fikk fulstendig slakt i denne tråden http://www.golfsnakk.no/viewtopic.php?f=15&t=2959 og jeg beskjed om å sette de på museum eller gi de bort :shock: Så vurderer jeg å kjøpe nytt jernsett, Driver, Wedge sett og kanskje ett par hybrider fra RG, men jeg ville gjerne vist litt mer om de. Så; er det noen tester der ute eller noen som vet noe mer om de :?:

Info ang meg:
Kommende sesong blir min 6, fikk skikkelig dreisen på det forrige sesong når jeg etter 1 protime gikk fra 34 i hcp til 23,7. Jeg ønsker selvfølgelig å forbedre meg, men målet er å holde meg rundt 23 eller nærme meg 20 tallet i løpet av året. Hva av RG sine køller passer best til mitt "bruk"?

Hjelp mottas med takk og bukk.

Edit:
Jeg ville gjerne vist litt mer om R40 Wedgene og hvis det er noe info og oppdrive ang de :)
Grimstad Golfklubb

Jern: Callaway Diablo Edge
Wedges: Callaway
Putter: Ping B20
Driver: Callaway Diablo Octane 11,5
Driver: Tylormade R1

HCP 2014: 22,0 -> 22,4
HCP 2013: 24,3 -> 22,0
HCP 2012: 23,7 -> 24,3
HCP 2011: 31.8 -> 23,7
g0bben
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 120
Joined: 01 Mar 2012, 07:45
Hcp: 22,4
Hjemmeklubb: Grimstad GK
Location: Grimstad

Re: Royal Golf

Post by g0bben »

Update:
Nå har jeg kvitta med med de gamle jerna mine og handla Callaway Diablo :)
Men jeg lurer fremdeles på de Wedgene og driverene. ingen som har noen som helst erfaring med de? Jeg ser at RG 30 ligner veldig på Titlest sin, men er den bedre enn RG40? og driverene? Jeg har bestemt meg for en 12 grader, og da er det Easy Hit og Speady som er valgene, noen som har testet de?
Grimstad Golfklubb

Jern: Callaway Diablo Edge
Wedges: Callaway
Putter: Ping B20
Driver: Callaway Diablo Octane 11,5
Driver: Tylormade R1

HCP 2014: 22,0 -> 22,4
HCP 2013: 24,3 -> 22,0
HCP 2012: 23,7 -> 24,3
HCP 2011: 31.8 -> 23,7
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Royal Golf

Post by furu »

Både RG30 og 40 er helt greie. Har prøvd RG30 selv. Når det gjelder driverne så kan jeg ikke uttale meg om årets modeller. Tidligere modeller har vært helt greie. Skaftene har vært svakhet, det skal de ha forbedret i år. Det kommer faktisk test av RG køller i Norsk Golf senere i år.
Instagram @christianfuru
g0bben
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 120
Joined: 01 Mar 2012, 07:45
Hcp: 22,4
Hjemmeklubb: Grimstad GK
Location: Grimstad

Re: Royal Golf

Post by g0bben »

høres bra ut. kanskje jeg like godt skal vente til testen er ute før jeg ser hva jeg handler da...
Grimstad Golfklubb

Jern: Callaway Diablo Edge
Wedges: Callaway
Putter: Ping B20
Driver: Callaway Diablo Octane 11,5
Driver: Tylormade R1

HCP 2014: 22,0 -> 22,4
HCP 2013: 24,3 -> 22,0
HCP 2012: 23,7 -> 24,3
HCP 2011: 31.8 -> 23,7
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Royal Golf

Post by furu »

Har ikke fått køllene enda så de kommer nok ikke med før i juniutgaven.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Instagram @christianfuru
g0bben
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 120
Joined: 01 Mar 2012, 07:45
Hcp: 22,4
Hjemmeklubb: Grimstad GK
Location: Grimstad

Re: Royal Golf

Post by g0bben »

hadde vært supert om du kunne postet et førsteinntrykk av de her eller på den eminente bloggen din etter du har fått prøvd de litt.
Jeg handlet nye køller igår, og vil gjerne få byttet ut de gamle slitne wedgene mine så fort som mulig igrunn. og kanskje få lagt til en driver :)
Grimstad Golfklubb

Jern: Callaway Diablo Edge
Wedges: Callaway
Putter: Ping B20
Driver: Callaway Diablo Octane 11,5
Driver: Tylormade R1

HCP 2014: 22,0 -> 22,4
HCP 2013: 24,3 -> 22,0
HCP 2012: 23,7 -> 24,3
HCP 2011: 31.8 -> 23,7
matshako
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 09 Jul 2012, 14:15

Re: Royal Golf

Post by matshako »

Hei
Skal gå til innkjøp av køller fra Royal Golf, men alle modellene forvirrer meg. Har 35,5 i HCP og er relativt fersk. Har dog ambisjoner om å spille meg litt ned. Er 187cm høy, men er ikke kjent for høy swing speed.

Det jeg skal ha er:
- Driver: Står mellom Flight driver, Odin og Easy hit. Finner ikke helt ut forskjellene på disse. Er 10.5grader som er standard?
- Wood: Står mellom Odin og Easy hit. Finner heller ikke her helt ut forskjellen. Trenger man både 3 og 5 wood? Holder vel med 3?
- Hybrid: Står også her mellom Odin og Easy hit. Bør vel ha samme hybrid og wood. Tenkte ha jern fra 5 og oppover, hvilken hybrid bør jeg da ha i samlingen for å kunne slå langt fra fairway og muligens lett rough?
- Jernsett: Har er det også mange muligheter. Noen som har erfaringer med King? Tenkte bare ta PW, ikke AW og SW, og heller kjøpe til wedger utenom. God idé? +0.5 tommer lengde til en på 187cm?
- Wedge: RG40 er vel nyeste og beste? 52-56-60 må vel være flott i tillegg til PW?
- Putter: Noen som har erfaringer med Optimum, Stabil eller Classic Platinum?

Mange spørsmål, men forhåpentligvis kan noen ta seg tid til å hjelpe meg litt:)
LangJakke
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 173
Joined: 20 Feb 2012, 22:59
Hcp: 33

Re: Royal Golf

Post by LangJakke »

Har prøvd hybridene Odin og SCUD. Odin fungerte ikke for meg. Men er vel en smakssak? SCUD fungerer utmerket for meg både fra tee, fairway og lett rough. Ellers kan jeg si at de har god kundeservice og rask levering :-) Når det gjelder wood ville jeg nok heller kun kjøpt en 5'er wood en 3. 3'er wood er kun et alternativ fra tee, mens en 5w kan også brukes fra fairway, ikke store lengdeforskjellene heller.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Royal Golf

Post by GolfMickey »

Bare for høyt hcp disse her? syns putterne de lagde var kjempefine og akkurat det jeg kunne tenkt meg, rimelig også. men hopper over hvis det ikke passer lavt hcp
Post Reply