Din sving

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Din sving

Post by Sindris »

Heisann! Jeg tenkte å lage en tråd, hvor forumets medlemmer legger ut video av sin sving! Jeg synest i hvertfall det er spennende å se hvordan andre her inne svinger osv.! ;) Jeg kommer til å legge ut video litt senere, siden jeg ikke har kameraet her jeg er nå...
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Din sving

Post by Fusion »

Jeg kommer til å poste video av svingen med jern og driver senere. Kanskje i kveld.

BTW: Veldig artig med en slik tråd. Er selv ganske så nysgjerrig på andres sving :)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Din sving

Post by furu »

Har nevnt siden før, men foreslår igjen å laste opp til Wide Divots. Der kan du kjøre skikkelig slow motion og tegne så mye du vil for å sjekke vinkler.
Instagram @christianfuru
User avatar
farris
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 03 Jun 2009, 14:25

Re: Din sving

Post by farris »

Takk for link Furu. Noen som har lagt ut svingen sin der?

ps. kjipt at linker ikke åpner ny fane/side, men tar deg vekk fra Golfsnakk.
Can I have a mulligan?
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Din sving

Post by Smilende Sam »

Farris, det løser du ved å høyre klikke på lenken - så får du den funksjonaliteten du spør om (enten åpne i ny fane eller i nytt vindu)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
farris
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 03 Jun 2009, 14:25

Re: Din sving

Post by farris »

Sant Sam, bare jeg som er litt lat i sommervarmen.

Skal få filmet svingen i helgen, så kan folket få noe å le av.
Can I have a mulligan?
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Din sving

Post by Fusion »

Da har jeg uploadet svingen min på widedivots! Jeg beklager for den elendige kvaliteten. Svingen er filmet med mobilkamera!

http://widedivots.com/video/swing/1670/driver-swing

(Driver svingen min)

http://widedivots.com/video/swing/1671/iron-swing

(Svingen min med 6'er jernet)

Fusion
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Din sving

Post by Solaar »

Veldig fin og naturlig sving, alltid gøy å se hvor naturlig det kan gjøres og der er det best å lære av å se på juniorer og damer - fordi de er avhengig av god teknikk for å oppnå lengde.

Det er en del å flikke på ser jeg, men tror nok at Jan-B skal få kommentere det i stedet for at en amatør som meg begynner å tulle det til for deg :D

Må få prøvd å laste opp svingen min der også, virket morsomt.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Din sving

Post by Fusion »

Takk for respons. Det er akkurat det med at en kan finne feil som er så bra med denne tråden! Da kan man finne feilene i svingen og reparere de!

;)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Din sving

Post by Solaar »

If it ain't broke ...
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Din sving

Post by hanso87 »

Ute og slo noen baller nå.. Og blir så irritert at jeg blir gal.
3 + 5 wood, 4-pw ALT går som det skal.
Så tar jeg frem TM R9 og bare slår annen hver bra. De ballene som går dårlig så pusher/puller jeg ballen til venstre med en liten draw skru i (Draw pga hvordan kølla er vinkla)
Problemet mitt er at jeg ikke klarer lenger å gjøre den vanlige driver svingen som jeg en gang hadde.. må vel ta en time til en pro og se! (selvom jeg egentlig ikke har råd)
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Din sving

Post by Fusion »

Jeg også har en del problemer med driveren. Jeg begynte på golf for ca 3 år siden men spilte ikke forrige sesong, og den sesongen sist gang jeg spilte slo jeg veldig godt med driver og det var den køllen som for meg var den desidert mest lettslåtte køllen. I dag strever jeg med å slå like godt. Enten så slicer jeg, hooker jeg eller så går den rett men ufattelig kort. Det er rett og slett veeeldig vanskelig å slå med den fordi jeg aldri kan være sikker på hvor ballen kan havne.
Problemet har jeg tenkt å rette opp neste gang jeg kommer meg på drivingrange. Har drivingrange her på Smøla også men det er bare netting og da klarer jeg ikke å se ballbanen eller lengden. Gleder meg noe sykt til å komme på en skikkelig range! :)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
farris
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 03 Jun 2009, 14:25

Re: Din sving

Post by farris »

Moro å se. Har en video ned "target line"?
Can I have a mulligan?
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Din sving

Post by stianm »

På tide å reklame litt for min egen sving. Alle har noe å justere, det gjelder også meg. Mine issues i svingen er at jeg løfter meg litt opp på samtlige jern, for så å dippe ned når jeg slår, samt at jeg har en tendens til å oversvinge. Har fått rettet opp litt i dippinga ved at jeg har begynt å prente inn det å strekke ut baksvingen litt mer, dette har gitt mer stabilitet og lengde. Men det å få bort dippinga og få bort oversvingingen tar jeg i vintersesongen.

Samtlige er tatt den siste tiden ( sorry litt lite bilde, hadde ikke skikkelig kamera med meg)

Pitch slowmotion



6'er jernet slowmotion



19' hybrid slow ( fornøyd med lag`en jeg har her)



8'er jern slow



Driver i fjor, sterkt inspirert av roen til Raphael Jaquelin


Le, grin, bli inspirert :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Din sving

Post by mciljoy »

Fin sving :-)
Jeg er ingen ekspert, men gøy å kommentere litt uansett...

Synes det ser ut som hoftebevegelsen din er litt treg og at det blir vel mye armer i starten av svingen din. Tipper at feilslaget ditt er en pull og det ser ut som om - siden armene kommer litt tidlig - at du prøver å holde igjen releasen litt ved å holde køllehodet åpent?

Alltid gøy å se andres sving: veldig fin rytme og bra svingspor!
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Din sving

Post by stianm »

Takker for tilbakemelding :)

Fokus for i år er faktisk å begrense bruk av hofter i baksvingen, og å virkelig strekke ut armene og la overkroppen følge med naturlig. Dette har gitt meg mye mer lengde og ikke minst stabilitet. Når det gjelder feilslag har jeg en tendens til å komme litt for mye inside-out med åpent køllehode for en push. Problemet innimellom er at jeg har litt for mye lag. Dette gir lengde, men kan gi lengde langt inn i skogen også. Driveren liner jeg opp roughly på venstrefoten. Skal få ordna ett opptak med årets driversving.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Din sving

Post by radar1 »

Kult at du har lagt ut svingen Stian,

Jeg er heller ingen ekspert :lol: langt i fra egentlig, men enig med mciljoy - moro å komme med en kommentar uansett.

Det kan være vinkelen på filmingen, kamera i forhold til siktelinje, men for meg så ser det ut armene bryter løs og du tar kølla litt ut i starten, dvs. på utsiden av svingsporet.

Fin øvelse jeg har sett de gode gutta bruker er å putte for eksempel et headcover under venstre arm og prøve å holde det der under baksvingen. Da får ikke armene brutt løs fra resten av kroppen like mye. Kan også hjelpe og legge for eksempel en 20kroning på bakken 20cm bak ballen, for så å prøve å svinge på innsiden av den i baksvingen.

Jeg sliter også med å holde høyden/ryggen i samme vinkel gjennom svingen.. Fikk ett tips av en pro – prøv å dytt knærne mot hverandre og hold de der under svingen. Synes det var fryktelig vanskelig og får det ikke helt til, men kanskje du klarer.
Garmin/Barce posted et tips i en annen tråd der man setter ryggen av en stol helt inntil rumpa for så å prøve å holde kontakten med den gjennom hele svingen. Har prøvd det på rangen og synes at det hjelper meg å komme ordentlig gjennom ballen.

Synes jeg svingen din var fin, som Mciljoy sa, veldig fin rytme, ser at du har sett på Raphael Jaquelin. Likte spesielt svingen din med 6r jernet.
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Din sving

Post by emerica »

User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Din sving

Post by stianm »

radar1 wrote:Kult at du har lagt ut svingen Stian,

Jeg er heller ingen ekspert :lol: langt i fra egentlig, men enig med mciljoy - moro å komme med en kommentar uansett.

Det kan være vinkelen på filmingen, kamera i forhold til siktelinje, men for meg så ser det ut armene bryter løs og du tar kølla litt ut i starten, dvs. på utsiden av svingsporet.

Fin øvelse jeg har sett de gode gutta bruker er å putte for eksempel et headcover under venstre arm og prøve å holde det der under baksvingen. Da får ikke armene brutt løs fra resten av kroppen like mye. Kan også hjelpe og legge for eksempel en 20kroning på bakken 20cm bak ballen, for så å prøve å svinge på innsiden av den i baksvingen.

Jeg sliter også med å holde høyden/ryggen i samme vinkel gjennom svingen.. Fikk ett tips av en pro – prøv å dytt knærne mot hverandre og hold de der under svingen. Synes det var fryktelig vanskelig og får det ikke helt til, men kanskje du klarer.
Garmin/Barce posted et tips i en annen tråd der man setter ryggen av en stol helt inntil rumpa for så å prøve å holde kontakten med den gjennom hele svingen. Har prøvd det på rangen og synes at det hjelper meg å komme ordentlig gjennom ballen.

Synes jeg svingen din var fin, som Mciljoy sa, veldig fin rytme, ser at du har sett på Raphael Jaquelin. Likte spesielt svingen din med 6r jernet.
Oppsett av kamera var veldig shaky, måtte en stige til bl.a :) Så ja, den er plassert litt feil. Men du har rett i at kølla går litt ut i starten, det er ikke mye men nok til at den ikke følger en helt rett linje bakover. Flere gode tips her, skal teste med mynter, knær og stol. Håndkle/cover under armen har jeg testet tidligere uten noen stor suksess, og tror at det er noe som hører hjemme til vintertreningen slik at ikke resten av sesongen går ad undas :)

Ellers takk for hyggelige ord, alltid godt for egoet med god tilbakemelding :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Din sving

Post by stianm »

Nå er jeg ingen kløpper på sving og vinkler og vridning eller no, men dette ser jo veldig bra ut. Fin rytme og stabilitet gjennom hele. Har du en versjon i slowmo ?
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Post Reply