Utstyr og tips for våte dager på banen

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by furu »

Siden dette er et problem vi alle (til stadighet) møte på så fortjener det en egen tråd. Hvilke hemmeligheter har dere for å takle regnet? Det kan være klær, sko, regnhatt, bag - og alt annet.


Grep - Jeg bruker Itomic tacki-mac grep. De er alltid sticky men blir ekstra sticky når det regner. Å ha et grep man kan stole på utgjør utrolig stor forskjell i regnvær.

Hanske - Dere som ikke har prøvd Hirzl hansken bør få tak i en. Den er glimrende i regn. Har brukt Control i noen uker. Beste regnhansken jeg har prøvd.

Av produkter jeg har dårlig erfaring med finner man blant annet helt regntrekk til bagen. For noe styr. Å ha toppen på holder for meg.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by veggiss »

Har ingen hemmeligheter, men jeg henger alltid opp håndklær og laser under paraplyen, samt at jeg aldri holder i håndtaket på paraplyen da det blir vått. Bøtter det virkelig ned bruker jeg en Footjoy regnhanske, utover det har jeg alltid ekstra hansker i bagen.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by Smilende Sam »

Ta på regnklær før du blir våt. Ha ekstra hansker i bag'en. Gjerne to-tre stk. Ha minst et godt håndkle i bag'en og bruk det. Vær nøye med å holde utstyret så tørt som mulig. Lukk og åpne bagtop effektivt, bruk paraply. Jeg tror mer på disse tingene enn på "regnprodukter", men hvis noen fant på noe som hindret brillene mine i å bli våte (kan ikke bruke linser på banen) så ble jeg glad.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by furu »

Har skjønt at et ekstra håndkle eller to er tingen. Det har jeg ikke vært flink til å ta med men skal være det framover.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by veggiss »

Smilende Sam wrote:men hvis noen fant på noe som hindret brillene mine i å bli våte (kan ikke bruke linser på banen) så ble jeg glad.
Operara?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by Smilende Sam »

Nix. Ikke en option.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by veggiss »

Hvorfor? Jeg gjorde det i fjor og eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by bentzen »

veggiss wrote:
Smilende Sam wrote:men hvis noen fant på noe som hindret brillene mine i å bli våte (kan ikke bruke linser på banen) så ble jeg glad.
Operara?
Sombrero?

Funker fint å dra cap'en litt godt ned i panna for min del når jeg spiller med briller.

Hvis det bøtter ned er det beste trikset å være innstilt på at det blir bløtt, ferdig med det. Å prøve og holde seg selv, bag, håndkle, køller, hanske osv tørt utendørs i over 4 timer, blir alt for mye styr for min del. At jeg ikke bruker tralle gjør det selvfølgelig ikke noe enklere. Bærebag og paraply = dritkombinasjon.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by Smilende Sam »

veggiss wrote:Hvorfor? Jeg gjorde det i fjor og eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før.
Fordi det ikke finnes en operasjon som fikser det - i følge legene... :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by veggiss »

Jodda... http://no.wikipedia.org/wiki/Lobotomi" onclick="window.open(this.href);return false;
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by bentzen »

veggiss wrote:Hvorfor? Jeg gjorde det i fjor og eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før.
Tør jeg spørre hvor, hvilken metode, pris og har du hatt stabilt syn over lang tid før operasjonen?
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by Smilende Sam »

veggiss wrote:Jodda... http://no.wikipedia.org/wiki/Lobotomi" onclick="window.open(this.href);return false;
Men det der er det lenge siden jeg gjorde veggiss. Utrolig behagelig etterpå, men hjalp lite på synet (bortsett fra tvisynet)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by veggiss »

bentzen wrote:
veggiss wrote:Hvorfor? Jeg gjorde det i fjor og eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før.
Tør jeg spørre hvor, hvilken metode, pris og har du hatt stabilt syn over lang tid før operasjonen?
Gjorde det i Sandvika hos Argus. Brukte Lasek metoden, og betalte 15000 (kampanjegreie med halv pris). Synet hadde da vært så og si helt stabilt i 8-10 år hvert fall.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by bentzen »

veggiss wrote:
bentzen wrote:
veggiss wrote:Hvorfor? Jeg gjorde det i fjor og eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før.
Tør jeg spørre hvor, hvilken metode, pris og har du hatt stabilt syn over lang tid før operasjonen?
Gjorde det i Sandvika hos Argus. Brukte Lasek metoden, og betalte 15000 (kampanjegreie med halv pris). Synet hadde da vært så og si helt stabilt i 8-10 år hvert fall.
Ja det var jo forholdsvis rimelig! Selv har synet gått fra -1,25 til -2,75 i løpet av ca.10 år, så jeg vet ikke om det kan kalles stabilt akkurat. Må se å få booket meg undersøkelsestime hos et av disse stedene snart, briller og linser er noe drit!
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by veggiss »

Undersøkelsene er som regel gratis, så det er bare å gi gass. Som sagt så er det eneste jeg angrer på at jeg ikke gjorde det tidligere...
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: Utstyr og tips for våte dager på banen

Post by Hiks »

på med regntøy og regntrekk på bag. nomis-hanske på venstre hånde, og en tynnere regnhanske på høyre hånd.spill med hanskene på hele tiden. ikke ta de av og på.
så er det bare å glede seg over alle andre i konkurransen som mistrives med regn og spille som vanlig, så har man fort tjent en del slag på resten av gjengen :)
Post Reply