Hvilken wood skal i baggen?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
jan2901
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 14 Jul 2011, 09:13
Hcp: 36

Hvilken wood skal i baggen?

Post by jan2901 »

Hei,

Jeg har nylig begynt med golf, og har til nå bare spilt med mitt taylormade burner 1.0 jernsett. Jeg har lyst å begynne å prøve å inkludere en wood i baggen. Hva burde jeg gå for? 3, 5? Takk for svar!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvilken wood skal i baggen?

Post by furu »

Alle wooder har forskjellige egenskaper. Utseende og egenskaper varierer voldsomt. Derfor er det vanskelig å si om du bør gå for 3 eller 5. Nike Machspeed er ekstremt lang og lett å slå (i hvert fall fra tee) med i 3w mens andre får jeg ikke til. Jeg har funnet det ultimate i en eldre Nike SQ2 4w. Syns 4w er det beste av begge, lang og lett å bruke både fra tee og fairway.

Mgolf Speed fw har stort hode, nesten driveraktig, men er overraskende enkel å bruke. Kan være et tips for rimelig fw.

Hvis du ikke har en hybrid så kan det være et godt valg framfor fw.
Instagram @christianfuru
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Hvilken wood skal i baggen?

Post by Thkarlson »

Jeg har M-golf 3 wood, er kjempe fornøyd....
Kanon kølle, den har virkelig hjulpet meg videre, samt at den ser fet ut i matt sort og headcover i hvit :mrgreen:
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Hvilken wood skal i baggen?

Post by eaglebooger »

Jeg ville anbefalt deg å gå for en 19* hybrid av noe slag... Merke er uvesentlig, bare finn deg en du like utseende på.
Jeg er sikker på du kommer til å nå fler lengdemeter i slagretningen enn med en 3/5w totalt sett.
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvilken wood skal i baggen?

Post by kevin »

Prøv litt forskjellige typer og loft. Selv bruker jeg en 3`wood som jeg er svært fornøyd med. Men jeg bruker den mest fra tee, er ikke så komfortabel fra fairway. Der hadde kanskje en 5`wood passet bra. Har en 21gr hybrid i tillegg
jan2901
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 14 Jul 2011, 09:13
Hcp: 36

Re: Hvilken wood skal i baggen?

Post by jan2901 »

Tusen takk for gode svar. Var ute med en kompis og spilte i helgen. Han hadde et sett med gamle woods (driver, 3 og 5) liggende som jeg kunne få låne og prøve en stund framover. Dette kan kanskje hjelpe meg i gang for å se hva jeg bør velge i nærmeste framtid.
Rolf
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 06 Sep 2011, 23:58
Hcp: 30,7
Hjemmeklubb: Sandane

Re: Hvilken wood skal i baggen?

Post by Rolf »

Som folket skriver er det nok best å prøve litt forskjellig, selv valgte jeg en 5-er wood som var lett å svinge med og som ga meg en lengde jeg manglet i baggen .
Driver: TM burner 09 stiff
Wood: TM burner superfast 5"
Rescue: TM burner Superfast Hybrid 2.0
Jern: TM burner 4-P
Wedger: TM xFT TP 50" 56" 60"
Putter: TM Spider Ghost
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Hvilken wood skal i baggen?

Post by stianm »

Prøv litt forskjellige. Ingen køller som selges mainstream idag er dårlige. Det som er viktig er at du føler deg komfortabel med kølla(pun not intended). De to viktigste punktene for min del er at den skal se bra ut, men det viktigste er at svingvekten føles riktig. Har en R11 3W som jeg aldri har klart å blitt helt komfortabel med som skal byttes ut snart. Den fungerer sikkert fantastisk for mange andre.

Så test noen forskjellige wooder fra forskjellige leverandører, og velg den som rett og slett gir deg mest selvtillit til å kunne håndtere best mulig.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Post Reply