Vekt på golfutstyr

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Purifying
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 06 Sep 2011, 14:25
Hcp: 36

Vekt på golfutstyr

Post by Purifying »

Heihei!

Er ny mann her hos golfsnakk.no og hadde et lite spørsmål til dere golfinteresserte.
Hva er sånn ca samlet vekt på en golfbag med 11 køller (driver, fairwaywood, hybrid, 5-sw jern og putter. Ca 15 kilo?
Har bestilt TOP FLITE sett fra http://www.xxl.no/golf-racket/golf/golf ... et-1072582 og vil gjerne vite om dette er en Postens Tyngre Gods sak :-)
Har bestilt noe småtterier i tillegg, men dette har knapt vekt.
Takker for svar folkens!

Purifying ut.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Vekt på golfutstyr

Post by furu »

11-12 kilo kanskje? Tror nok ikke det er mer enn det. Kan absolutt ikke tro at du havner på 15.

Og velkommen til forumet :)
Instagram @christianfuru
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Vekt på golfutstyr

Post by Yorkie »

Min Ogiobag med 14 køller, lett regntøy og reisetrekk veier ca 17kg (har til tider krangla med Norwegian om det).

Så 11 køller, normal golfbag og emballasje bør være under 15kg
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Purifying
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 06 Sep 2011, 14:25
Hcp: 36

Re: Vekt på golfutstyr

Post by Purifying »

Hehe, vet du hva furu, var 95 % sikker på at du kom til å velsigne meg med ditt nærvær :-)
Og takk for det! Jeg skjønner. Da kan ikke dette være en sak for Postens Tyngre skyts. Den er for 35 kg og oppover!

EDIT: Skjønner Yorkie. Takker for svar ;-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Vekt på golfutstyr

Post by furu »

Det er egentlig utrolig hvor lette disse bagene med utstyr er før vi fyller dem med baller, pegger, regntøy, hansker..........flere baller, flaske, mat, enda en flaske +++ :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Vekt på golfutstyr

Post by Yorkie »

Må jo ha med drikke! og hansker, pegger osv osv.

Dog, er litt "morsomt" at Norwegian operer med en maksvekt på 15kg. Tror faktisk ikke den mest lettvekt bagen med kun køller og reisetrekk kommer under det. SAS operer med 23 kg. BA og KLM 20 kg.

Hadde en gang en diskusjon med Norwegian, retur fra Spania, baggen veide 17 kg (samme som på veien ned). Fikk til slutt bare beskjed om at jeg måtte pakke om fra golfbag til vanlig bagasje, å betale for de to kiloene med "overvekt" var ikke mulig..
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Vekt på golfutstyr

Post by veggiss »

Sist fikk jeg "tilbud" om å betale overvekt, eller betale for en ekstra koffert...er enig i at den 15KG grensen er bak mål
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Vekt på golfutstyr

Post by CharlieB »

Det er vel bare ting de har lært av RyanAir, billige billetter og betale i blod for resten...
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Vekt på golfutstyr

Post by veggiss »

Ryanair har faktisk 20KG på golfbag de også, uten at det gjør at jeg noensinne kommer til å sette mine ben i et Ryanair-fly.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
danielgra
Forumvant
Forumvant
Posts: 51
Joined: 30 Jul 2010, 19:45
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Østmarka GK

Re: Vekt på golfutstyr

Post by danielgra »

Vil tippe rundt 13kg. Enig at Norwegian sin begrensning på 15kg er høl i huet. Skal ikke mye til for å komme over den grensa. Lurt å legge golfballer, klær og sko osv i den vanlige bagasjen.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Vekt på golfutstyr

Post by Golffreak »

Norwegian er et forpult selskap, drevet av rasshøl som kun er ute etter å snyte deg for overvekt, gi deg blodpropp i beina og totalt gi faen i kundebehandling.. Hadde enda den siste sovjetstaten solgt SAS for lenge siden, så de kunne restrukturert selskapet skikkelig og gitt Horwegian skikkelig konkurranse så de hadde murt igjen det fårete gliset til mr.Kjos.. Sånn det er nå så er det ingen som skikkelig utfordrer møkkaselskapet. SAS er handlingslammet med statlige eiere som ikke vet hva de egentlig vil, samtidig som de blokkerer for muligheten til at andre selskaper kommer skikkelig til.

Mitt golfsett helt strippet ned til 14 køller, golfbag og reisetrekk er ca. 17-18 kg. Den som har satt grensa på 15kg har ihvertfall ALDRI spilt golf, men mer sannsynlig er det at de helt bevisst har satt grensa rett under hva et golfsett FAKTISK veier! På den måten kan de snyte kundene sine for noen ekstra kroner, og legg merke til at golfbagen ALDRI veies ved manuell innsjekk før du går til spesialbagasjen. På den måten kunne jo kundene fått vite at de evt. hadde overvekt på golfbagen, så de kunne flyttet over baller, sko etc (ikke at det hjelper hvis du har mer enn 10 køller..). På billettene står det ganske klart at bagasjen (du også betaler for) max kan veie 15kg, mens det kun står "golfbag" og ingen info om vekt på den.. Du skal fryktelig langt inn på websiden deres for å finne noe info om dettte. På SAS kan jeg fint sjekke inn med flere kg over grensen, mens Norwegian har pirket på 100 gram....

Norske politikere skjønner ikke at de ikke kan eie flyselskap idag (mulig det var en fornuftig tanke på 50-tallet..), og med stadig mindre konkurranse så kan man faktisk tillate seg å gi faen i kundene.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Vekt på golfutstyr

Post by veggiss »

Jeg sendte akkurat en mail til Norwegian...får se om de tar seg tid til å svare :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Vekt på golfutstyr

Post by furu »

Kopierte du inn hele innlegget til freaken foran deg?
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Vekt på golfutstyr

Post by Golffreak »

Tror du ikke jeg har gjort det før? Fått noe svar? Selvfølgelig ikke... Naturligvis gir de faen. Flyr det så mange andre til de destinasjonene de flyr? Nei. Trenger vi noen effektive tyskere eller servicevennlige briter som kan ta opp konkurransen? Absolutt.. Hva med å å innføre seat pitch som et kriterie på reiseportalene (f.eks. finn.no)? Du vet jo at du blir rævkjørt når du flyr Norwegian, men de som faktisk tilbyr plass til beina får jo ikke vist dette i kjøpstidspunktet på nett. Foruten transport av deg selv og bagasje, så er det komfort du kjøper på en reise (derfor det finnes flere klasser). Det er større forskjell mellom SAS og Norwegian på økonomiklasse og kontinentale ruter, enn mellom SAS økonomi vs. business class.. På 5t reise sitter du mye trangere enn på trikken, og konstant trykk på knærne mot en plastplate gjør jo underverker for golfen når en først kommer frem.. Hadde det enda vært stille, så man kunne drukket seg full og sovnet, så hadde det jo vært litt bedre. Neida, her skal det skrangles og skråles for å selge tørre baguetter, halvflasker i plast med VS "Cognac", for lengst utgåtte parfymeprodukter, serveres vittigheter fra kapteinen om "humper" i lufta og skriking mellom flyvertinnene om at de trenger en ny kartong med appelsinjuice... Er nesten ikke et jævla rolig øyeblikk iløpet av 4 timer som regel.

Gleder meg alt til Belek turen kjenner jeg... ;)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Vekt på golfutstyr

Post by veggiss »

Hvis plass er problemet så er det jo bare å punge ut 60 spenn for sete ved nødutgang da. Jeg er 194 cm høy, og klarer meg fint på Norwegian.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Purifying
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 06 Sep 2011, 14:25
Hcp: 36

Re: Vekt på golfutstyr

Post by Purifying »

Hehe, ser min lille tråd har blitt en tråd for hatske Norwegian-kunder xD
Jaja :-)
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Vekt på golfutstyr

Post by kristianffs »

Synes det er litt små morsomt at det er reklame for norwegian på denne tråden nå. Riktignok for banken deres, men morsomt læll.
Golf.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Vekt på golfutstyr

Post by veggiss »

kristianffs wrote:Synes det er litt små morsomt at det er reklame for norwegian på denne tråden nå. Riktignok for banken deres, men morsomt læll.
:D
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Vekt på golfutstyr

Post by Kaffekannen »

Hva tror dere oddsen er for at denne tråden hadde blitt slettet hvis en sponsor ble diskutert slik på den andre siden?

Jeg har alltid hatt litt sansen for Norwegian. Hadde det ikke vært for dem så hadde vi fremdeles satt i steinalderen når det gjelder flytrafikk i Norge. SAS har rett og slett blitt bedre av at Norwegian gir dem konkurranse. De har også vært nytenkende ift. reisemål og hvordan skaffe inntekter. Og til dere som klager over at de tjener penger på gebyrer etc. Alternativet er at de har dyrere flybilletter, men da hadde de fleste gått til noen andre...som er billigere...og som har de samme gebyrene.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Vekt på golfutstyr

Post by Grønne greener »

Greit nok med gebyrer...?.. men å sette grensen for overvekt på golfutstyr til 15 kg er provoserende.
Hvis køller og en pensil-bag veier 12 kg og reisebagen veier 2 kg, så er det ikke mye du får oppi av baller, sko og annet golfutstyr.
Jeg reiste i fjor og hadde kun køller og en liten bag i reisebagen. Da veide reisebagen 15 kg. Altså uten sko og baller. Fløy hjem igjen med SAS..
Post Reply