Har dere opplevd dette før?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Har dere opplevd dette før?

Post by furu »

Å adressere ballen ved hælen på køllen er faktisk Mitchell Spearmans tips. Og det stikk motsatte av det GG foreslår :D Ifølge han kan en shank komme av f.eks.;

- Stå for nært eller langt fra ballen.
- Vekten på tærne.
- Ut-inn retning på svingen.
Instagram @christianfuru
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Har dere opplevd dette før?

Post by stianm »

Og ikke glem at en shank innimellom kan være at man tå`er en ball kraftig. Dette gjorde jeg en periode og skjønte ingenting, trodde jeg shanket som overdrev fixen, og "shanken" på tåa ble enda verre. Dette gjaldt kun chipper rundt greenen, men fytte satan så kjipt og ødeleggende det er.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
danielgra
Forumvant
Forumvant
Posts: 51
Joined: 30 Jul 2010, 19:45
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Østmarka GK

Re: Har dere opplevd dette før?

Post by danielgra »

iHelguera wrote:Skjønner. Poenget her er jo at jeg slår bra når jeg lukker øynene, og har generelt spilt meget stabilt i år helt til forrige helg. Så tror ikke det er noe særlig med svingen eller grepet å gjøre. Men det er som om at når jeg ser på ballen i det jeg slår, så forteller hjernen hendene mine at de ikke skal treffe ballen rent, mens når jeg lukker øynene så mister hjernen denne "kontrollen" og den gode svingen hjelper meg gjennom slaget. For dette har kroppen gjort tusenvis av ganger før. Men det er noe mentalt som har låst seg fullstendig..
Hadde akkurat samme problem som deg. Proen min ba meg lukke øynene og slå noen slag og er akkurat som du beskriver. Hvis du finner reset-knappet så si ifra :D
iHelguera
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 05 Sep 2011, 08:26
Hcp: 8.4
Hjemmeklubb: Bjaavann

Re: Har dere opplevd dette før?

Post by iHelguera »

Da har jeg vært hos proen og det var nyttig.
"Trikset" var enkelt fortalt å adressere kølla som vanlig, men prøve å treffe helt på tuppen av køllehodet. Om og om igjen. Da shanker man ihvertfall ikke, og det viste seg jo at jeg da traff sweetspot igjen. For det var aldri noe galt med svingen. Bare det at hjernen hadde hengt seg opp i et spesielt balltreff, mens når jeg da slo i blinde var det kurert. Så det gjaldt bare å tvinge hjernen til å "sikte" helt motsatt.
Nå holdt jeg meg til PW og 8er, men jeg traff stort sett veldig bra. Deilig å ha den følelsen i håndleddet igjen. Så nå er det bare å kjøre på videre her og gjøre det enkelt, før jeg igjen prøver meg på litt andre typer slag...

Så dette minner jo litt om trikset noen andre foreslo her ved å legge ballen lenger unna.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Har dere opplevd dette før?

Post by Keyser »

Supert - et par runder på rangen, så er hjernen i vater igjen...
</Keyser>
Post Reply