Finn H. Andreassen foreslått som ny golfpresident

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Finn H. Andreassen foreslått som ny golfpresident

Post by Jan E. Espelid »

Golftinget i Bergen skal velge ny president 20. november. Valgkomiteen innstiller den kjente TV-mannen Finn H. Andreassen til jobben. Her er linken

Det betyr gode muligheter for at golfen blir mer synlig i Norge.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Finn H. Andreassen foreslått som ny golfpresident

Post by Golffreak »

Sikkert en veldig flink person som definitivt har kompetanse til å fremheve golfen i media etc. Eneste jeg er litt usikker på om det er smart å ansette en 67-åring, og da mtp hvorvidt han har motivasjon til å jobbe hardt og mye for å få dette til. Vi trenger ikke en ny "gamling" som skal ha en kosejobb for å ikke kjede seg altfor mye før han virkelig pensjonerer seg, for å sette det litt på spissen.. Nå aner jeg ikke hva han driver med p.t. og hvor han er bosatt etc, men vi kan ikke ha en som oppholder seg mer i Spania enn i Norge f.eks. Har de virkelig så vanskelig for å finne en litt yngre person som er litt mer "sulten" på å utrette noe?

Vil bare poengtere at jeg ikke kjenner hans motivasjon, og det kan godt hende at han virkelig ønsker å legge mye personlig innsats i dette.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Finn H. Andreassen foreslått som ny golfpresident

Post by kevin »

Spennende valg. Han har jo veldig mye erfaring fra media og spesielt fra tv. Det KAN bety at golfen blir mer synlig, både idrettspolitisk og i media generelt.

Jeg tenkte nok som mange andre at alderen (67) ikke er en fordel, men som Espelid skriver i sin kommentar i dag så er det ikke sikkert det har noe å si. Men alderen i seg selv betyr vel ikke mye langsiktighet

Det skal jo nevnes at han har en litt "bråkete" historie med seg fra TV2, med diverse konflikter. Og skrev vel en ganske omstridt bok etterpå.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Finn H. Andreassen foreslått som ny golfpresident

Post by Pepper »

Med sin bakgrunn og erfaring bør ihvertfall Andreassen ha gode muligheter til å bedre profileringen av golf i media. Bakgrunnen fra styreverv i Losby teller også positivt.
Som det blir nevnt over har han vel en litt broket fortid i tidligere jobb. Alderen teller ikke positivt, men det behøver ikke være så negativt heller.
Forøvrig har jeg ingen kjennskap til personen. Jeg er usikker og min innstilling er nøytral, og da er ikke forventningene store heller.
Vagrant
Rookie
Rookie
Posts: 34
Joined: 11 Jun 2011, 08:01
Hcp: 26,0
Location: Nesodden

Re: Finn H. Andreassen foreslått som ny golfpresident

Post by Vagrant »

Finn H. var med i NGFs prosjektgruppe i forbindelse med den nye medieavtalen. Under Tinget for to år siden sa han blant annet flg da instillingen ble levert;
- Golf har ikke mange mediarettigheter, og vi må ta vare på det som finnes. Vi må gjøre
golfsporten mer synlig i media og gå aktivt ut å selge oss. Mange er godt fornøyde med
dagens blad, og vi ønsker å fortsette på samme linje med det. I tillegg vil vi jobbe med
webportalen www.norskgolf.no, mobilløsninger, med levende bilder uten kostnader for NGF
og webløsning for klubbene til gunstig pris. Sportmedia er også villig til å dele fremtidige
inntekter 50/50. Vi har et langsiktig perspektiv. Partneren må investere og må derfor også
kunne tjene penger.

Jo - informasjonsarbeid forstår han seg på, og den "voldsomme konflikten" for ca 10 år siden i TV2 - er ikke større enn forventet i et slikt navlebeskuende miljø.
Bedre med en som våger å ta ett oppgjør enn de som gjemmer seg på loftet når det blåser som verst.
Sammen med ny General på Ullevål - så tror jeg dette blir bra. Registrerer videre at en av dem som ble nevnt (og av mange ønsket) som Presidentkandidat, er innstilt som styremedlem. Det er også bra.
Post Reply