Vintersesong og stengt bane

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Vintersesong og stengt bane

Post by Fairway »

Kom over denne flotte og innholdsrike artikkelen fra sola golfklubb sine hjemmesider: http://www.solagk.no/alias.html?id=1217142

Lesning anbefales. Handler om hva som skjer med banen ved frost og litt bakgrunn for stengt bane etc...
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Vintersesong og stengt bane

Post by BomBom »

Må si jeg ikke ble særlig klokere, vet jo fra før at en bane med frost, eller nylig tinte greener, ikke bør spilles på.. :?: Måten artikkelen er skrevet på viser i alle fall at greenkeeper har sin faglige kunnskap i orden, med alle disse dosene med kalium, nitrat osv osv osv.. Hvis dette var en forklaring til medlemmene om at dette er grunnen til stengt bane, så håper jeg medlemmene ved Sola har sin naturfag friskt i minne.. Tung lesning med andre ord.. :roll: Er nok bedre, som nevnt mot slutten av artikkelen, at de viser til hvilke kostnader som er knyttet opp til å reparere skader forårsaket av spill på "vinterbane", da tror jeg de fleste kan få litt mer forståelse for "problemet", og den nevnte klaging/krangling kanskje tar slutt..
For hvem vil vel ikke ha best mulig forhold, tette fairways, raske greener og sol.. God overvintring alle sammen..!! :D
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
Post Reply