Motvirke effekten av å slå ned på ballen med driver.

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Motvirke effekten av å slå ned på ballen med driver.

Post by radar1 »

Som de fleste andre hobby golfere så tar jeg ballen på nedadgående med driveren, med et herlig spilltall og heftig mange grader launch som resultat.

Som en quick-fix (vil ikke høre om tips for å ta den på oppadgående :lol: ), hvilke justeringer kan man gjøre med utstyret?

Snakket med en kar som er langtslående og veldig god på utstyr, han mente det ville hjelpe å gå ned på antall grader på driveren.

Hva med å bytte skaft til et med et annet kickpoint? Kan det hjelpe?

Er klar over at den korrekte responsen er å 1-ta en protime, 2-teste køller, har jo registrert at det er et par som har ganske god peil på utstyr her ;) , hadde vært kult å høre hva dere mener før jeg går til skritt 1 / 2 i valgfri rekkefølge.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Motvirke effekten av å slå ned på ballen med driver.

Post by Yorkie »

Øh, heller kjøpe ny driver til 3000 enn en protime til 350 + 2 bøtter på rangen? Oki...
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Motvirke effekten av å slå ned på ballen med driver.

Post by veggiss »

Ta den på oppadgående.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Motvirke effekten av å slå ned på ballen med driver.

Post by radar1 »

hehe møkkafolk :lol:
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Motvirke effekten av å slå ned på ballen med driver.

Post by Yorkie »

Men seriøst radar1, slår du ned på ballen så er det enten 1)svingen din er veldig bratt eller 2) Hodet kommer foran ballen i trefføyeblikket (typisk slide istedet for turn), eller 3) en kombinasjon av begge (absolutt vanligst).
Å fikse planet er endel svette og jobb på range med pro, men å fikse 2) er relativt greit, det er veldig mye oppstilling! Og da blir det kjapt mye bedre, selv med en bratt sving.
Korrekt oppstilling med drivar er noe en god pro fikser på 10 minutter, og så trenger du ett par bøtter for å bli komfortabel

Garantert en raskere fix enn å begynne å fifle med loft, lie, kickpoint, tip stiffness osv. koster MYE mindre, og krever mindre innsats
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Motvirke effekten av å slå ned på ballen med driver.

Post by Friedman »

Jeg klarer ikke å la være å komme med et tips ang. teknikk:

No laying up
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Motvirke effekten av å slå ned på ballen med driver.

Post by radar1 »

Takk for tilbakemeldinger og takk for tips Friedman, prøvde det på rangen. Funket ganske så bra.
Har hatt en fryktelig dårlig sesong, for litt over en mnd siden så bestemte jeg meg for å starte på nytt.
Stilte opp hos Toppgolf og fikk hjelp av Webster-Clarke . En av forandringene er mer sentrert rotasjon, og passe på at vekten kommer inn i høyre siden, ikke over. Det har fungert veldig bra med jern, men har slitt litt med drivern.
Fikk en aha opplevelse i helgen. Problemet var at fokus på å holde seg sentrert gjorde at jeg vippet tilbake på høyrefoten på nedsvingen, skulle kanskje tro at det gjorde at jeg slo mer opp på ballen, men neida... Med noen små justeringer så har jeg plutselig fått en helt annen ballbane. Går lenger enn tidligere, men mer viktig rettere. Bare så kjipt at utesesongen snart er ferdig på denne siden av landet...
User avatar
Yngvebol
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2010, 11:58
Hcp: 8,0

Re: Motvirke effekten av å slå ned på ballen med driver.

Post by Yngvebol »

Jeg føler at jeg sliter med samme problemet og har surfet mye på i-net. Fant forelden dag en interessant link som kanskje har noe for seg for andre også.

http://www.iseekgolf.com/clubfittingand ... in-fitting
I baggen: (Titleist FitDry)
Taylormade R7 460 9,5*
Taylormade V-steel 15*
Cobra Baffler 3H 20*/ 710 AP2 3j av og til
Titleist 710 AP2, 4-P,
Titleist Vokey SM 50*, 56* og 60*

Oddesey Sabertooth/ Ping Ally i etter dagsform.

Ball, Titleist NXT Tour
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: Motvirke effekten av å slå ned på ballen med driver.

Post by Hiks »

flytt ballen lenger frem i standsen.....:)
Post Reply