Hvor går reisen?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvor går reisen?

Post by sirandrew214 »

Og poenget ditt var Gunnar? At alle skal få en sjanse, og at alle betyr like mye, og at det er uvesentlig hvilke menneskerettigheter man har i de forskjellige land, for hvis man bare er snill og grei, så går alt bra for alle til slutt?
Eller legger jeg for mye i det, og at det bare var en av blødmene dine?
Jeg vet ikke...
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvor går reisen?

Post by Yorkie »

Golffreak wrote:Silves og Nøtterøy var kanskje ikke helt feil.
Jahaja, hva mener du, de andre parallellene var helt på jordet da??!??!??

Sånne folk asså :mrgreen:
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hvor går reisen?

Post by Golffreak »

hehe, nei synes parallellene dine var veldig bra jeg Yorkie ;).

Belek: Det er ikke vanskelig å få spilletid på baner som ikke eies av hotellet du bor på. Etter å ha snakket med folk som jobber med Belek som destinasjon, så må du enten bruke et byrå som har kontakt med en av de store agentene der nede. De fikser spilletid på de banene du vil ha, men det kan ta noen dager/uker før alle banene er booket. Agentene reserverer haugevis av spilletider, og det åpnes/bookes spilletider hver dag.. Alternativt kan du bare reise ned og møte opp på golfbanen. Ofte så er spilletidene avbooket likevel eller så er det no-show, og da får du spille. Det er ikke alle hoteller som er all-inclusive, så du finner nok noe som passer for deg evt. Jo, det er Tyrkia men du har absolutt ingen følelse av det når du er i Belek. Tro meg, jeg var skeptisk etter en Alanya tur på slutten av 90-tallet hvor jeg sa aldri mer men det var faktisk veldig bra. Dog, ingen partyplass...

Quinta Marinha: Mange år siden jeg bodde der, men det er faktisk et veldig bra sted og bo! Hotellet er enda bedre nå etter hva jeg har skjønt, hotellbanen synes jeg var ganske bra selv om det kanskje var litt "resort" preget. Dog, flere hull mot havet som var ganske så spektakulære (par 3 over ravine med Atlanterhavet helt åpent inn fra venstre). Du er helt ved siden av Oitavos som skal være bra (har ikke spilt den), og grei kjøretur til Penha Longha etc. Masse baner rundt Lisboa selvsagt. Cascais er et hyggelig sted med restauranter, barer/utesteder etc. Det er ikke langt til Estoril og Lisboa. Kommer nok til å reise dit igjen.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Hvor går reisen?

Post by Smilende Sam »

DuffyDuck wrote:Quinta da Marinha? Erfaringer?
Har spilt Quinta da Marinha mange ganger. Helt OK bane, trivelig og grei. Oitavos (nabobanen) er det noen som synes er kjempestas - jeg liker den ikke og synes den er en litt døll bane som later som den er kul - bortsett fra noen av hullene midt i runden som er veldig bra. Da jeg var der i august 2009 var fairwayer rævva og greener trege.

Ser at det er mye Algarve anbefalinger her - og hvis du egentlig liker Costa del Sol så er det riktig sted å dra :-) Hvis du vil se noe annet så er et alternativ å bo litt nord for Lisboa (mye billigere) og spille Penha Longa, Royal Obidos (Seve Ballesteros bane som åpner januar 2012), Praia d'el rey og Bom Successo.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Hvor går reisen?

Post by DuffyDuck »

6 netter
5 dager med ubegrenset golf

Tilbud:

1.Quinta da Marinha, Quinta da Marinha Golf. 3750,- pr pers

2.Costa da Caparica, Aroeira Golf. 3500,- pr pers
rolo
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 06 Nov 2009, 12:27

Re: Hvor går reisen?

Post by rolo »

Hallo, jeg har også lyst på tur i vinter, har tidligere vært i belek, lisboa, tunis og uk. Problemet denne vinteren er at jeg ikke har noen å dra med, noen som har noen forslag til hvor man drar alene eller om noen gruppeturer osv...
bjermis
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 301
Joined: 05 Dec 2008, 11:57
Hcp: 3
Hjemmeklubb: Ålesund GK
Location: Ålesund

Re: Hvor går reisen?

Post by bjermis »

Har sykt lyst til California for å spille "litt" der :P Torrey Pines for å se om jeg greier å spille det samme som jeg spiller på simulatoren (65) men tviler LITT på det :P og selvfølgelig Pebble Beach.. Ei bane jeg må spille Før jeg kreperer :P Men om det blir får vi vente å se på viking lotto i kveld :) ahaha

Kjøpte meg for øvrig ei golfbok for ei stund siden.

50 place to play golf before you die hater den:) så jet had et mål med livet :)
R11 TP 10.5 Nickname "Tonje" :)
R11 15 grader
Titleist 906 F4 18.5 grader
Ping S57 X-stiff, 3 jern skaft på 4 jernet osv
Titleist vokey 52, 56 go 60 grader
Titleist Newport 2.0 putter
titleist Pro V1 4ever:)
Molly
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 01 Dec 2011, 14:14
Hjemmeklubb: Losby

Re: Hvor går reisen?

Post by Molly »

Erfaringer og tips til Mijas? Sikler litt på den turen til casavacanze. Hotel Tamisa Costa del sol....
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvor går reisen?

Post by Yorkie »

Molly wrote:Erfaringer og tips til Mijas? Sikler litt på den turen til casavacanze. Hotel Tamisa Costa del sol....
Mijas banene er gode resort baner:
http://www.flickr.com/photos/jannor/3143130703/
http://www.flickr.com/photos/jannor/5296738259/

Dersom det er snakk om vintertur så er det vel verdt å merke seg at de stenger Lagos (som vel de fleste mener er best av de to) for oppgradering i "vinter". Hotellet kjenner jeg ikke, sikkert helt greit og det ligger jo klint inn til banene, men det er ikke voldsom liv i området på kveldene tror jeg, så skal man da til "byen" (Fuengirola) så blir det å kjøre bil eller forsøke å få tak på en kusk... Jeg er ett vanedyr, så når jeg tar turen nedover så booker jeg Hotel Benabola i Puerto Banus (når jeg har gått en hel dag på banen, skal det være kort avstand til mat og annet :) gjennom http://www.golf-service.com (og booker forskjellige baner hver dag som jeg foretrekker når jeg er på tur), men det er klart da blir jo også prisen en helt annen.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Hvor går reisen?

Post by norrbaggen »

rolo wrote:Hallo, jeg har også lyst på tur i vinter, har tidligere vært i belek, lisboa, tunis og uk. Problemet denne vinteren er at jeg ikke har noen å dra med, noen som har noen forslag til hvor man drar alene eller om noen gruppeturer osv...
http://www.singelgolf.se/singelgolf.asp
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går reisen?

Post by furu »

rolo wrote:Hallo, jeg har også lyst på tur i vinter, har tidligere vært i belek, lisboa, tunis og uk. Problemet denne vinteren er at jeg ikke har noen å dra med, noen som har noen forslag til hvor man drar alene eller om noen gruppeturer osv...
Jeg har inntrykk av at veldig mange nordmenn reiser til Belek så der vil du nok uansett ikke være alene. Kan det være en ide å sjekke om noen klubber arrangerer tur et sted du kunne tenkt deg å reise? Et annet alternativ er å reise et sted der det allerede er et bra miljø. Noen baner/klubber på Algarve har levende og veldig personlig miljø der man som besøkende blir godt tatt vare på, mens man andre steder bare spiller og reiser uten at det blir særlig personlig. Hvis du bor på et golfanlegg - slik som Balaia Golf Village som vi bor på - så vil du lett få kontakt med andre golfere.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvor går reisen?

Post by veggiss »

Molly wrote:Erfaringer og tips til Mijas? Sikler litt på den turen til casavacanze. Hotel Tamisa Costa del sol....
Santana er en glimrende bane, og er billig.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Hvor går reisen?

Post by DuffyDuck »

Da er Portugal turen i boks, avreise 14 Januar. Valget ble Quinta da Marinha, Quinta da Marinha Golf.
5 dager med ubegrenset golf. Spill på evnt andre baner tar vi stilling til senere :D

Overkommelig pris ble det også.
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Hvor går reisen?

Post by Seve »

Dubai. Onsdag.
Jtull
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 29 Mar 2011, 14:38
Hcp: 27,5
Hjemmeklubb: Selje GK
Location: Lierskogen

Re: Hvor går reisen?

Post by Jtull »

St. Andrews i april
I baggen:
Driver: Callaway Big Bertha Diablo
3 wood: Callaway Razr X Black
5 wood: Callaway Razr X Black
6 hybrid: Taylor Made
4-PW: Callaway X-22
Wedge: 51 - 56 - 60: Cleveland
Putter: Scotty Cameron Newport 2
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Hvor går reisen?

Post by mully »

DuffyDuck wrote:Da er Portugal turen i boks, avreise 14 Januar. Valget ble Quinta da Marinha, Quinta da Marinha Golf.
5 dager med ubegrenset golf. Spill på evnt andre baner tar vi stilling til senere :D

Overkommelig pris ble det også.
Kan du si hva du ga?

Fint om du kan komme med en rapport når du har vært der, keen på en tur hit i mars.
TaylorMade
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvor går reisen?

Post by veggiss »

Jtull wrote:St. Andrews i april
Samme her...når da?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Hvor går reisen?

Post by DuffyDuck »

@ mully

Overnatting og golf kom på ca 3300,- inkl frokost
Seks netter og fem dager med ubegrenset golf.

Fly fra Oslo ca 1700,-
Jtull
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 29 Mar 2011, 14:38
Hcp: 27,5
Hjemmeklubb: Selje GK
Location: Lierskogen

Re: Hvor går reisen?

Post by Jtull »

Vi reiser over 19. - 23. april.
Har bestilt tee-off på New, Castle og Jubilee course.
Det blir en runde til hver dag også - men den bestilles når vi kommer over.

Skulle gjerne spilt Old Course også - men det er 24 hcp begrensning :-)
I baggen:
Driver: Callaway Big Bertha Diablo
3 wood: Callaway Razr X Black
5 wood: Callaway Razr X Black
6 hybrid: Taylor Made
4-PW: Callaway X-22
Wedge: 51 - 56 - 60: Cleveland
Putter: Scotty Cameron Newport 2
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går reisen?

Post by furu »

Jtull wrote:
Skulle gjerne spilt Old Course også - men det er 24 hcp begrensning :-)
Kanskje 24 på engelsk hcp skala som går til 28? Sjekk det før du dropper en bane.
Instagram @christianfuru
Post Reply