Profound "gjenoppstår"

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by Friedman »

Interessant det du sier med 14-køller-kontrakter. I tillegg betaler vel de store ganske bra med tee up money for ikke-staff spillere også? Si at TaylorMade, Nike elelr Scotty betaler $1000 +++ (hva vet jeg) for å bruke Ghost, Method, Newport etc...

Det er ikke lett å konkurrere mot slikt, men med et godt produkt er alt mulig :)

Lykke til igjen.
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by furu »

Med Rife og Yes! har vi sett hvor vanskelig dette er. Tøft å få spillere til å bruke putterne selv om de er gode. Det samme skjer - i liten skala - med Piretti. Ikke at de går konkurs men at de må jobbe knallhardt bare for få få innpass hos spillere på NW. Bernt nevner TaylorMade som en "ny aktør" i stor skala. Er det mulig at også Nike kommer sterkere etter hvert?

Profound har virkelig et seriøst opplegg her. Ser utrolig bra ut. Vi kommer til å følge med og setter selvsagt enormt stor pris på oppdateringer :D
Instagram @christianfuru
PROFOUND
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 15 Apr 2011, 12:29

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by PROFOUND »

-ikke for å nevne navn, men ett selskap du nevner gjorde en grov tabbe. De outsourcet sitt salgsapparat, de brukte kun ett stort distribusjonsselskap som ikke akkurat var kjent for å ha gode hard goods reps. Dermed hadde de liten eller ingen kontroll over kvaliteten på selve salgsarbeidet. I tillegg så brukte de svært mye penger på annonser, på spillere etc.
-det var businessmodellen som ødela for disse, ikke at det var vanskelig å få spillere til å bruke putterne deres. De hadde blant annet Scottys mangeårige rep på pga tour, og de gjorde også meget godt arbeid på europatouren. De gjorde alt rett når det gjelder spillere og tourarbeid, men modellen og pengebruken ble ikke bra nok. Det skulle normalt ikke ha gått slik, men finanssituasjonen gjorde at det ble spikeren i kista i stedet for en fartsdump.

Det var ikke langt unna at jeg personlig signet med en av de aller største i sommer, men valgte heller å la Profound få en fair sjanse i markedet.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by kevin »

Ny fin artikkel fra Golferen.no ang Profound.

Virker som det er ting på gang der nå, blir spennende å se hvordan mottakelsen blir på PGA merchandise messa på nyåret.

Ny hjemmeside, og nye modeller.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by furu »

Kom over denne i går natt. Har jevnlig fulgt med hva som skjer med Profound og Stellander. Blir spennende å se hvordan det går, jeg har i hvert fall veldig lyst på en Ambition :D
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by veggiss »

Spent på om noen plukker opp ballen og får fart på salget her hjemme.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
bjermis
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 301
Joined: 05 Dec 2008, 11:57
Hcp: 3
Hjemmeklubb: Ålesund GK
Location: Ålesund

Re: Profound "gjenoppstår"

Post by bjermis »

furu wrote:Så du tror at det amerikanske markedet - som jo må være målet for Profound - er villig til å betale $299 for en av disse tre modellene? Skjønner du hvilke puttere de konkurrerer mot? Hva amerikanere forventer å få til den prisen? Og hva den vanlige, amerikanske golferen helst vil betale for en putter?

Jeg sier ikke at prisnivået alene var skyld i mangelen på suksess i forrige omgang, men det hjalp jo heller ikke.
Sist gang jeg var i Orlando så kom jeg i snakk med en ballgutt på rangen.. Når vi stod å snakket så så han at jeg og tre kompiser hadde Scotty cameron Newport 2.0.. Han ble overrasket, litt sånn WOW faec. Han så på scotty som luksusvarer...
Så hvis Profound puttere skal koste det samme som Scotty borte i USA så tror jeg ikke de greier det...

Men jeg håper jeg tar feil og lykke til :)
R11 TP 10.5 Nickname "Tonje" :)
R11 15 grader
Titleist 906 F4 18.5 grader
Ping S57 X-stiff, 3 jern skaft på 4 jernet osv
Titleist vokey 52, 56 go 60 grader
Titleist Newport 2.0 putter
titleist Pro V1 4ever:)
Post Reply