Driving Distance

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Driving Distance

Post by eaglebooger »

Skiller 55,4 yards, altså ca 50,5 meter mellom lengste og korteste gjennomsnitt på Pgatour.
Jeg sier ikke mer...

Eller jo, det gjør jeg: Så, fortvil ikke dersom kompisen din Driver deg ut med 20 meter hver gang, du har like stor sjanse som han til å score bra.

Den korteste driveren på touren er bare litt lenger enn mitt gjennomsnitt... Så hvorfor spiller ikke jeg pgatour? Må forske litt mer på dette her, men tror det har noe med greentreff/nærspill å gjøre, ellerhva? :)

Det som er artig med denne kortslående herremannen på jumboplass er hvor presis og god han er med sine woods og hybrider, noe kanskje de av oss som ikke slår så langt burde tenke mer på... Vi burde ha et par "safe-soner" f.eks 170 meter, 150 meter og 130 meter. Da burde de fleste greener kunne nåes på både par3, par4 og par 5 hull. Der vi har lenger enn dette, så får man heller bare be en liten bønn til vårherre.
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Driving Distance

Post by furu »

Christian Cevaer er nr.203 av 204 spillere på "driving distance" på ET med 266,3 yards. Og han vant forrige uke, det gjorde ikke Quiros som topper med 316 yards.
Instagram @christianfuru
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Driving Distance

Post by eaglebooger »

Det er nettop dette som er saken føler jeg i mange tilfeller. Det å slå langt er ikke nødvendigvis oppskriften på god golf, selv om det letter jobben på endel hull, der man kanskje kan slå et 8-jern til green istedet for et 5-jern. Og som i tilfeller her, så er sikkert nevnte vinner vel så presis med sitt 5-jern som det Quiros er med sitt 8-jern, og de vil nok begge i de fleste tilfellene ha ca samme sjans for score på hullet.

Derfor tror jeg det skal være min treningsstrategi fremover:
Slå mot 130 meter, finne ut hvilken kølle jeg bruker og hvordan slaget ser ut (snitt altså). Kan jeg klare det med en kølle lavere og høyere ballbane, eller gjør jeg det best med førstevalg av jern.
Så gjøre det samme med 150 meter, og 170 meter. Lengdene i mellom finner man ut av etterhvert.

(Jøss, nå var akkyurat Kristen Gislefoss innom kontoret mitt her... jaja...)
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Driving Distance

Post by hanso87 »

god trening der er jo par 3 hull.. spille ett hull og slå noen jern.. se hvor kort feks 6ern er i forhold til 5ern om 5ern går 150.

Ser frem til å komme på groruddalen. 9 hulls par 3 bane med hull fra 100 til 230 meter.. Skal bli godt å få lengde kontroll etter en god del endringer i svingen.
Ser frem til å slå drivern rett igjen. har hatt mine måneder hvor det ikke har gått som det skal..
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Driving Distance

Post by eaglebooger »

Nja, problemet er vel at greenkeeper, flighten bak blir litt frustrert om jeg skal slå masse baller fra gress mot et par3 hull. Det er jo heller sjeldent jeg er pegget opp på fairway ;)
Fra tee føler jeg meg ganske trygg på jern og lengder.
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Driving Distance

Post by hanso87 »

eaglebooger wrote:Nja, problemet er vel at greenkeeper, flighten bak blir litt frustrert om jeg skal slå masse baller fra gress mot et par3 hull. Det er jo heller sjeldent jeg er pegget opp på fairway ;)
Fra tee føler jeg meg ganske trygg på jern og lengder.
hehehe ja:) tenkte kanskje en kveldsrunde hvor det ikke er altfor mange på banen..

når det kommer til lengde. Så finner jeg oftest 150M merke og skritter opp til ballen. sånn at jeg ca har distance til green. da slepper jeg å gjette.. og så ser jeg ca distanser og lengdene blir nokså greie.
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Driving Distance

Post by Fusion »

Jeg har et problem med distanse i slagene mine. Her hvor jeg bor har vi ikke skikkelig drivingrange så jeg får ikke sjekket hvor langt jeg slår med de forskjellige køllene. Vet sånn ca, men ikke helt nøyaktig. Gleder meg til å komme på en bane med skikkelig range. Håper det blir en tur til Spania i sommer.
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
zibiri
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 06 Jun 2009, 21:44
Location: Sandefjord, Vestfold

Re: Driving Distance

Post by zibiri »

Heh, hvis du ikke liker dårlig driving range så ikke kom til vestfold xP
De har bare matter, og de er helt slitte og harde som asfalt. Dog de har et par nye helt i bånn av rangen men av den nye rare typen hvor du ikke kan på noen måte pegge opp ? Noen har bare et stor hull for plasss til sånn kuka gummi pegg aktig ting. Har et treningsfelt som jeg er ganske fornøyd med da. :)
-Olyo- - Mai mål: Etablere hcp: ok - Juni mål: 30 hcp: -
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Driving Distance

Post by Solaar »

Fusion wrote:Jeg har et problem med distanse i slagene mine. Her hvor jeg bor har vi ikke skikkelig drivingrange så jeg får ikke sjekket hvor langt jeg slår med de forskjellige køllene. Vet sånn ca, men ikke helt nøyaktig. Gleder meg til å komme på en bane med skikkelig range. Håper det blir en tur til Spania i sommer.
Men rangen på Smøla er jo såpass lite brukt at du sikkert kan ta med deg en avstandsmåler av noe slag og måle opp jernslagene dine. Hvis jeg ikke husker feil så er den vel rundt 170m?

HVor langt du slår med de lange jerna, woods og driver er kanskje ikke like viktig?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Post Reply