Bergen kommunes idrettsstipender

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Bergen kommunes idrettsstipender

Post by Sticho »

I dag ble Bergen kommunes idrettsstipender delt ut. Knut Børsheim figurerer ikke på listen, som inneholder 25 utøvere fra Bergen. Er han diskvalifisert grunnet at han har status som profesjonell? Dersom ikke, så er det tett opp til å være en skandale. Dale Oen dro inn 50.000, og han må vel regnes som en profesjonell idrettsutøver.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Bergen kommunes idrettsstipender

Post by CharlieB »

Enig i det, Dale Oen er proff det er ikke noe å diskutere. At golf opererer med amatør status og profesjonell status bør ikke være noe å henge seg opp i. Dale Oen er etablert som toppsvømmer og må antas å ha fått det han trenger av støtte av idrettsforbund etc etc etc. Det sagt - jeg unner Dale Oen vært øre, han har helt sikkert bruk for dem.

Men - Knut Børsheim er ikke etablert toppspiller overhodet og i forhold til støtte apparat ol, markedsverdi, (golf får neimen ikke mye tv -dekning etc). Så er min oppriktige mening at dette er uheldig. Forhåpentlig så finnes det en saklig grunn til at det blir slik denne gangen. At det skyldes når besluttninger ble tatt, at Børsheim ikke har vært nominert eller ett eller annet i den stilen der. Jeg kjenner ikke til kriteriene for kommunens idrettsstipender.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Bergen kommunes idrettsstipender

Post by Keyser »

Det må vel søkes på stipend, har Børsheim søkt?
</Keyser>
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Bergen kommunes idrettsstipender

Post by CharlieB »

Aner ikke - hvis det er etter søknad og han ikke har søkt så er jo det en saklig grunn :-)
Post Reply