Nytt sett

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
EspenWoods
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 05 Jan 2012, 14:55
Hcp: 11,5
Hjemmeklubb: Stavanger

Nytt sett

Post by EspenWoods »

Hei
Jeg tok golf kurs i sommer, og ble ganske så avhengig. Jeg er nå nedi i 19.2i handicap. Jeg kjøpte meg et wilson sett til 1400 kr på xxl i sommer. Men nå i romjula ble friheten ødelagt og 8er jernet knakk i september. Har dere noen anbefalinger på hvilket golfsett jeg burde gå for? Tror jeg må ha meg et nytt til ny sesong ;)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt sett

Post by furu »

Velkommen til forumet Mr. Woods :)

Nytt sett ja. Da har jeg noen spørsmål.
Tenker du å kjøpe helsett eller driver+fw+hybrid+jern+wedge+putter+bag? Eller bare noen av de nevnte tingene?
Har du lyst til å teste før du kjøper? Da må du i tilfelle sjekke hva som finnes hos golfbutikker og proshop i nærheten.
Penger spiller også en rolle. Kjøpe på nett eller lokalt?

Jeg kan nevne gode alternativ til alt du måtte ha lyst til å kjøpe og finne utstyr i forskjellige priskategorier. Greit hvis du kommer med tilbakemelding på spørsmålene først.
Instagram @christianfuru
EspenWoods
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 05 Jan 2012, 14:55
Hcp: 11,5
Hjemmeklubb: Stavanger

Re: Nytt sett

Post by EspenWoods »

Tenkte egentlig iallefall ny driver, putter og nytt jern sett. Kanskje en hybrid og hvis lommeboken tillater det ;) Jeg er vel som alle andre og vil ha mest mulig kvalitet for minst mulig penger :) Men tenkte å kjøpe på nettet. Selv om jeg er 1.90 synes jeg ikke køllene jeg har nå er for korte. Får man ikke bedre pris på nett enn i den lokale proshopen?
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Nytt sett

Post by Smilende Sam »

Et tips: Jeg er 1.89 og har noe forlengede skaft på køllene. Det var en samstemt anbefaling fra alle jeg snakket med.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Nytt sett

Post by Kaffekannen »

jeg er 1.98 og bruker standardkøller. Burde hatt en tomme lenger sier alle som kan sånt, men for meg stemmer det bedre med standard lengde. Dog 2 grader upright
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt sett

Post by furu »

Jernsett til en med ditt hcp;
Cobra S3
Callaway Razr X eller Razr X Tour
TaylorMade R11
TaylorMade Burner 2.0
Adams A7 eller A4R. Kanskje også Redline.
Mizuno JPX800 eller 800 Pro
Ping G20
Wilson Di11 eller Ci11

Sett som kommer veldig snart;
Cobra Amp
Nike VR_S
TaylorMade Rocketballz

Det er rett og slett veldig mye bra der ute. Modellene som nå er på vei ut får du selvsagt best pris på. S3 og Adams settene er de beste kjøpene, det absolutt beste er Adams A4R som selges for under $200 inkludert to hybrider (3h+4h og 5-PW). Mizuno og Ping holder seg veldig godt i pris. Settene som snart kommer til butikkene er dyre en stund framover.

Hybridspørsmålet løses hvis du kjøper Adams sett. Hvis ikke så har f.eks onlinegolf.no Cobra Baffler Rail til 895,-. Kongehybrid til svært god pris.

Andre hybrider du må se på;
Cleveland Mashie
Callaway Razr X
Adams a12 og a12 OS

Hybrider som kommer;
Cobra Amp
TM Rocketballz
Mashie+
Nike VR_S

Mashie er førstevalget mitt. Utrolig god kølle.

Man kan finne veldig gode drivere til veldig lite penger. Her på forumet har mange kjøpt Nickent 4DX for litt mer enn to kinobilletter.

Callaway Diablo Octane
Nike Machspeed Black
Nike VR Str8-fit
Cobra S3 eller S3 Max

Alle de kan du finne til veldig god pris på ebay.

Kommende stjernedrivere;
Callaway Razr Fit
TM Rocketballz
Cobra Amp
Nike VR_S

Det er så vanvittig mye bra der ute. Det er nesten umulig å kjøpe noe som er dårlig. Du kan også sjekke Mgolf og Royal Golf her i Norge.

Puttere. Her må du bare teste og teste mye. Det er den eneste løsningen med en putter. Hotte puttere er Nike Method Core og TaylorMade Ghost serien. Røverkjøpene i putterklassen er Cleveland Classic og Wilson 888-serien.
Instagram @christianfuru
EspenWoods
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 05 Jan 2012, 14:55
Hcp: 11,5
Hjemmeklubb: Stavanger

Re: Nytt sett

Post by EspenWoods »

Tusen takk for mange gode tips og råd!
Post Reply