European Tour 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

European Tour 2012

Post by Smilende Sam »

Vil anbefale alle å gå til Tages blogg og lese om når han spilte Hi5Pro Tour, med "han derre Tacoen..." - kanskje Knut kan lære noe og.....


Tapatapatapatalking right now!
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2012

Post by furu »

Smilende Sam wrote:Vil anbefale alle å gå til Tages blogg og lese om når han spilte Hi5Pro Tour, med "han derre Tacoen..." - kanskje Knut kan lære noe og.....


Tapatapatapatalking right now!
Linke eller poste sitatet Sam :D Gidder ikke å lete......... Vi har innført - etter min datters ønske - taco-mandag her i huset.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Skuffende av Børsheim i dag! Lignet dessverre altfor mye på andre norske vi har sett før. Hadde håpet han skulle vært sterkere i hue enn forgjengerne, men avslutningen torsdag og runden i dag er sånn som preger spillere som tenker noe feil når sjansen er der. Håper han lærer raskt, for fredagen var jo mye å bygge på, men hvis han ikke lærer raskt, blir det ikke nok penger ut av det til å berge kortet.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: European Tour 2012

Post by Kaffekannen »

Snowman wrote:Skuffende av Børsheim i dag! Lignet dessverre altfor mye på andre norske vi har sett før. Hadde håpet han skulle vært sterkere i hue enn forgjengerne, men avslutningen torsdag og runden i dag er sånn som preger spillere som tenker noe feil når sjansen er der. Håper han lærer raskt, for fredagen var jo mye å bygge på, men hvis han ikke lærer raskt, blir det ikke nok penger ut av det til å berge kortet.
Jeg er ganske overbevist om at hodet til Knut er skrudd på riktig. Dagens runde var ikke bra, men har har slitt fra tee hele uken. De andre dagene har han klart å redde seg inn på godt nærspill. Banen er ganske lett hvis man spiller godt fra tee, men den er rimelig brutal like utenfor fairway og han har nok fått noen skikkelige i trynet i dag.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: European Tour 2012

Post by Knut »

Knut slo ballen bedre i dag, men slet med å få innspillene nære pinnen.
Når det i tillegg blir dårlig putting, blir det dårlig score.
Hadde to treputter på Par5-hull. Pluss to på Par5-hullene er ikke bra nok.

Men Knut er ny i dette selskapet, så hver dag gir en ny erfaring.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

European Tour 2012

Post by Smilende Sam »

Knut har Tage-syken. Så happy for å klare cut at fokus forsvinner. Er bare et ord for spillet hans i dag - rævva.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Jeg tviler på at fokus forsvant med made cut. Han har vel ikke spilt så bra iflg han selv, men har scora bra. I dag ble vel scoren litt mer lik spillet. Litt vanskeligere pinneplasseringer mest sannsynlig, og mindre flyt. Han har jo sagt at banen ikke passer han så bra heller, trangt og mye bruk av jern fra tee. Men kanskje kan han få til en jevnere runde i morra og spille par 5 hullene bedre enn i dag.

Går ut kl.06 norsk tid i morra med Groenewald og Nixon. Må nok spille en kjemperunde i morra for å avansere mye. Topp-50 er innenfor rekkevide.

Scorene var bedre samlet sett i dag, men så er det ikke helt sammenlignbart med de to første rundene fordi noen spillere dro opp snittet endel ved å havne godt på plussiden
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: European Tour 2012

Post by CharlieB »

Greit at folk blir skuffet, men hallo - gutten klarer cut på sin første ET start. Det handler vel ikke om dagen i dag, det handler om hva man lærer av dette og de neste turneringene.
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: European Tour 2012

Post by Knut »

Latterlig å snakke om Tage-syke.
Dårlig dag på jobben. Ingen unnskyldninger. Rævva golf, ja.
Ny dag i morgen.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2012

Post by furu »

Vi skal kanskje ikke trekke altfor mange konklusjoner etter tre dager med golf. Det går opp og ned med spillet til KB, det gjør det også med humøret vårt når vi følger ham :) Og ikke minst går spådommene i bølgedaler alt etter hvordan scorekortet ser ut.

Dette har sikkert fått vann på møllen for dem som sier at han trente for lite på gress før turneringen. De som følger PGA turneringen på Hawaii får med seg at de store guttene har hatt ferie før sesongstart. Hva har de gjort på som oppladning til Hawaii? Fisket. Vært med familien. Vært på cruise. Og i hvert fall ikke spilt golf.

Jeg skal ikke dvele ved dette men etter å ha lest kommentarer på den andre siden må jeg nevne det. Noen som vet hvordan Steve Stricker faktisk trener en del om vinteren? Han bor i Wisconsin og jeg kan love at klimaet ikke er en drøm for golfere. Han slår gule rangeballer ut i snøen fra et "studio" de har laget av noen lastebilhengere eller noe sånt. Alt er mulig. Alt :D
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

CharlieB wrote:Greit at folk blir skuffet, men hallo - gutten klarer cut på sin første ET start. Det handler vel ikke om dagen i dag, det handler om hva man lærer av dette og de neste turneringene.
Nei, CharlieB, dette handler om at vi er redde for at dagen i dag er et symptom på hva det kan bli mer av. Vi ønsker så veldig at han skal lykkes, og hvis man da ikke griper sjansen til å spille inn en pen sjekk når sjansen er der, da er det ikke automatisk sånn at man greier det en annen gang i stedet. Han er ikke der ute for å høste erfaring nå. Han er der for å prestere godt nok til at dette er starten på noe stort. Det er det vi håper på, og derfor ble det en kjempeskuffelse i dag som handlet om mer enn den ene runden. Vi ønsker oss ikke en til av det Norge har hatt andre av før ham, vi ønsker oss en som kan bryte barrierer!

For øvrig, Børsheim er født 1987, akkurat som Danny Willett som ligger på -19 på 3.plass. I går spilte de 68 begge to, men i dag var Willett 11 slag bedre enn sin jevngamle konkurrent fra Norge. Willett er nr.190 på verdensrankingen, og det er noe sånt vi håper at Børsheim kan klare å bli, helst raskest mulig! For da er man på et nivå hvor man har kortet år etter år, og da kan plutselig enda bedre ting begynne å skje. Det er noe sånt norsk golf trenger, og vi vet ikke om Børsheim har det i seg, vi bare håper veldig på det.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: European Tour 2012

Post by eivaan »

Lett å gå seg vill i skogen her...vi må se ting i den store sammenhengen, vi snakker om en helt fersk proff fra ingenmannsland. Han hadde aldri klart cuten hvis denne turneringen hadde hatt et bedre startfelt. Hyggelig for Norsk golf at vi får fram noen talenter, men at noen virkelig hadde troen på en topp 20 plass denne uka, er for meg en større overaskelse en om han hadde vunnet heile greia. Blir litt vel mye ønsker og lite nyanser, tipper at han muligens får en topp 20 eller 2 i løpet av året og vil være fornøyd med det. Bra å være patrioter, men vi må passe oss så ikke vi blir som fotballsuportere...best uten ball i golf går desverre ikke...Med de beste tilbake på ET snakker vi om en ca 100 plass denne helga... Sånn er det med den saken!!!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

eivaan wrote:... tipper at han muligens får en topp 20 eller 2 i løpet av året og vil være fornøyd med det. ...
Hvis han er fornøyd med det, da er han ikke noen vinnertype. En sånn innstilling passer for tapere!

Han skal heller ha som må å spille sin beste golf under press, i konkurranse ute på touren, for da kommer gode plasseringer som et resultat av det gode spillet. Hvorfor i all verden skal han ikke kunne ha som mål å levere 4 runder etter hverandre som den han hadde fredag?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: European Tour 2012

Post by eivaan »

Nå mente jeg at jeg ville være fornøyd med det..Han vil selvsagt ikke det, men hvis man skal være realistisk så ender han nok opp med det. Vi får se, og ingnting ville glede meg mere en om han kunne blande seg inn i topp 40 totalt i løpet av året, men historien lyver som kjent ikke og alle som følger med vet hvor trangt dette nåløyet er og især i debutsesongen..Ønsker for all del ikke å være negativ, men har diskutert dette mang en gang ang. andre Norske golfhåp som har fallt i gjennom..Psyke er alfa-omega, og her er det lett å bli Bambi på isen...:)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Vi skal IKKE være realister, for det er så kjedelig! Vi skal tro og håpe på at det endelig er en som kan få til noe mye bedre enn forgjengerne. For plutselig kommer det en som bryter barrierer, men ikke hvis han selv ikke tror på at det kan skje, bl.a. fordi folk rundt snakker for mye "realisme".

I den turneringen Børsheim spiller nå, er det 34 mann bare fra Sør-Afrika som er bedre enn ham etter tre runder. Hvor mange av de 34 tror dere har hatt masse støtte fra forbundet sitt og alle ting lagt til rette? Det oser irriterende av mindreverdighetskomplekser av mange som uttaler seg om norsk golf!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2012

Post by furu »

@ Snowman - Hva mener du med mindreverdighetskomplekser? Jeg er ikke hverken negativ eller kritisk til det du sier der, jeg skjønner bare ikke hva du mener.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Med mindreverdighetskomplekser mener jeg at mange skriver som om de ikke tror nordmenn kan lykkes, som om det er vanskeligere for nordmenn enn som alle andre, og som at vi bør være fornøyde med middelmådige prestasjoner som ikke hadde fått noen til å heve et øyebryn i andre land. Det er visst så mange som mener at det er naturlig for nordmenn å være dårlige. Er du ikke enig da, furu, at du leser og hører mye sånt?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2012

Post by furu »

Ja, den skjønner jeg Snowman. Og vi skal selvsagt ikke tenke slik. Idrett handler ikke om å nøye seg med noe. Til og med de som når toppen nøyer seg ikke med det. Eller faktisk kan man si at spesielt de som når toppen nøyer seg ikke med det de har oppnådd.

Det er en del 'jaja, fin plassering og flott innsats så får vi se neste gang' og kanskje 'han gjør så godt han kan ut i fra forutsetningene'. Er det slike ting du tenker på?

Jeg kjenner ikke Børsheim personlig men kjenner noen som gjør det. Har også fått et visst inntrykk gjennom det Thomas har skrevet på Par72. Og ikke minst det han ikke skriver men sier om KB :D Jeg har troen på ham. Han er litt annerledes. Jeg er faktisk ingen stor tilhenger av collegegolf, men den tingen jeg tror de kan oppleve der borte er vinnervilje. Å havne i et miljø som skaper vinnere gjør deg sterkere. Noen skoler har det, andre ikke. Vi hadde det bare i små grupper på skolen min og manglet helheten, derfor var vi ikke vinnere. KB kan ha spilt så mye golf han bare ville der borte, hvis han ikke har fått inn dette så var det til ingen nytte.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Furu, svar på ditt andre avsnitt; "ja, det er slike ting jeg tenker på!" Og til det med at KB har vært i Amerika og lært noe om vinnervilje, glimrende! Jeg husker godt hva en canadisk hockeyspiller/-trener bosatt i Norge sa da diverse nordmenn i klubben vår altfor lett aksepterte et unødvendig tap. Han freste og sa dette:

"Don't give me that crap about learning to lose!"
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2012

Post by furu »

Du lærer mer av å vinne.
Instagram @christianfuru
Post Reply