European Tour 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: European Tour 2012

Post by eivaan »

Jeg er amatørgolfer og elsker golf, jeg ser masse golf på tv og er sånn noenlunde oppdatert. Ut i fra mitt perspektiv så er jo golf også underholdning, jeg bryr meg om golf generelt og at vi får fram talenter er bra for sporten her til lands både med tanke på rekrutering og satsing. Men et vesentlig poeng for meg er jo at gutta presterer på et høyt nivå, jeg ser jo like mye golf, spiller like mye golf samme hvem eller hvor spillerene kommer fra.. Jeg liker golf, ikke spesielt personene..Det jeg er opptatt av er jo at de er bra, skaper spenning osv..Hvis Tutta spiller bra i en turnering, så er jo det ekstra bra..men spiller hun dårlig, så er det jo bedre å se på de som spiller bra...I golf tenker jeg litt sånn at den som vinner er best og da heier jeg på den :) Men for rekrutering og sporten i norge, så ja takk jeg heier på våre...Men i all respekt, alle kan ikke gå rundt å tenke at tro kan flytte fjell...Det er opp til gutta sjøl, det gidder ikke jeg å styre med. Jeg vil bare spille og bli undreholdt når jeg ser på...:) Godt golf år til dere alle fra Sørlandet
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: European Tour 2012

Post by CharlieB »

Snowman wrote: Nei, CharlieB, dette handler om at vi er redde for at dagen i dag er et symptom på hva det kan bli mer av. Vi ønsker så veldig at han skal lykkes, og hvis man da ikke griper sjansen til å spille inn en pen sjekk når sjansen er der, da er det ikke automatisk sånn at man greier det en annen gang i stedet. Han er ikke der ute for å høste erfaring nå. Han er der for å prestere godt nok til at dette er starten på noe stort. Det er det vi håper på, og derfor ble det en kjempeskuffelse i dag som handlet om mer enn den ene runden. Vi ønsker oss ikke en til av det Norge har hatt andre av før ham, vi ønsker oss en som kan bryte barrierer!
Og derfor mener du at det er greit å disse prestasjonen så langt? Avskrive ET karrieren etter tre runder golf?
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Når jeg ser golf på TV, har jeg alltid noen jeg holder med, da er det mye morsommere. Siden jeg har fulgt ivrig med på alle utgaver av Ryder Cup siden Belfry 1985, har det blitt min passion å alltid holde med spillerne fra Europa, dernest de som verken er fra Europa eller USA, mens jeg ALDRI holder med amerikanerne. Jeg elsket tidsepoken med Seve, Olazabal, Faldo, Langer, Woosnam, Lyle og Monty, for da fikk amerikanerne kjørt seg verden rundt! Jeg hatet Tiger/Phil-epoken, da amerikanerne tok stort sett alt og europeerne ingenting. Deretter, fra og med Paddy's majors fulgt av europeisk dominans, har det vært en fest! Til og med skjer det - heldigvis - at når ingen europeer vinner, da dukker det opp en vinner fra Sør-Afrika, og så vinner likevel ikke noen amerikaner.

Glimrende å få Tiger tilbake, ikke for at han skal vinne, men så Rory, Luke, Martin, Lee, Sergio, G-Mac og de andre kan slå ham. Passion, folks!! Go Europe!!! (og aller helst vil jeg jo se en nordmann være med på det)

Jeg unner ikke de arrogante amerikanerne noen ting, de som syns det bare er helt naturlig at 3 av 4 majors går hos dem, som ikke sanksjonerer den WGC-turneringen som går utenfor USA, som klager over at Rory og Lee ikke kom til Players mens ingen amerikanere kom til Wentworth, som uttalte at verdens beste spilte den Tiger-turneringen med 18 mann selv om bare Laird og Casey var der av europeerne, osv, osv. De tror de eier golfverdenen! I baseball kaller de sin nasjonale finale for World Series og vinnerne for World Champions, og jaggu har de mye av den samme innstillingen også i golf!

Joda, nordmenn har nok mindreverdighetskomplekser i golf, men amerikanerne viser tydelig at det fins ei grøft på den andre siden av veien også. Men en ting skal de ha, og det er at mange av spillerne deres er mye mer sympatiske på sånne ting enn fansen og pga-lederne! Jeg respekterer veldig hvordan Tiger, Phil og mange andre omtaler The Open med stor og fortjent respekt. Det er f.eks. ingen tvil om at The Open er den turneringen Phil mest av alt ønsker seg å vinne, det sa han veldig tydelig særlig i fjor, og han var jo nær ved å klare det. Han får derfor være unntaket mitt. Den eneste amerikaneren jeg unner noe godt, får være at jeg unner Phil en seier i The Open, hehe :-)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

CharlieB wrote:Og derfor mener du at det er greit å disse prestasjonen så langt? Avskrive ET karrieren etter tre runder golf?

Jeg har selvsagt ikke avskrevet ham, men det var veldig skuffende i dag. Nå er jeg fortsatt avventende, håpefull og spørrende til om han har det i seg, men hvis han hadde fortsatt som fredag hele turneringen igjennom, da ville han allerede ha bevist at han har det!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: European Tour 2012

Post by CharlieB »

Han har det, Espen Kofstad har det, spørsmålet er hvor langt de kan nå.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Ingen norsk herrespiller har hatt "det" hittil, selv Bjørnstad hadde det bare nesten! Men jeg venter veldig på at norsk golf en gang skal få en sånn som det tennis hadde i Christian Ruud, som på sitt beste var ranket nr.39 i verden. En golfens Christian Ruud, eller i hvert fall innenfor topp-100, det er det jeg håper på og venter på at kan skje engang!

Det jeg mente med at Knut Børsheim ville ha bevist sånt potensial allerede denne helgen dersom han hadde fortsatt gjennom lørdag og søndag slik han spilte på fredag, var fordi det ville vært så oppsiktsvekkende, respektløst, superbra, frekt og freidig! For hadde han bare kjørt på sånn, da hadde vi kunnet ta på oss det største gliset vi har og følt at vi nå hadde en på gang som kom til å bli like god som de gode danskene og svenskene. Jeg avskriver selvsagt ikke at det kan skje, men man har ikke vist det før man har vist det! Håper virkelig at det skjer at han får en topp-10-plassering allerede i løpet av årets 4 første måneder, for det er en del flere turneringer med startfelt på nivå med den han har spilt nå. Det jeg ikke håper er at han blir en sånn spiller opp og ned i heisen mellom Europatour og Challenge Tour, for før eller senere må vel en nordmann klare å sprenge nivået for heis-tilværelse, enten det er i Europa eller USA?
Last edited by Snowman on 19 Jan 2012, 09:08, edited 1 time in total.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: European Tour 2012

Post by Friedman »

Snowman wrote:Når jeg ser golf på TV, har jeg alltid noen jeg holder med, da er det mye morsommere. Siden jeg har fulgt ivrig med på alle utgaver av Ryder Cup siden Belfry 1985, har det blitt min passion å alltid holde med spillerne fra Europa, dernest de som verken er fra Europa eller USA, mens jeg ALDRI holder med amerikanerne. Jeg elsket tidsepoken med Seve, Olazabal, Faldo, Langer, Woosnam, Lyle og Monty, for da fikk amerikanerne kjørt seg verden rundt! Jeg hatet Tiger/Phil-epoken, da amerikanerne tok stort sett alt og europeerne ingenting. Deretter, fra og med Paddy's majors fulgt av europeisk dominans, har det vært en fest! Til og med skjer det - heldigvis - at når ingen europeer vinner, da dukker det opp en vinner fra Sør-Afrika, og så vinner likevel ikke noen amerikaner.

Glimrende å få Tiger tilbake, ikke for at han skal vinne, men så Rory, Luke, Martin, Lee, Sergio, G-Mac og de andre kan slå ham. Passion, folks!! Go Europe!!! (og aller helst vil jeg jo se en nordmann være med på det)

Jeg unner ikke de arrogante amerikanerne noen ting, de som syns det bare er helt naturlig at 3 av 4 majors går hos dem, som ikke sanksjonerer den WGC-turneringen som går utenfor USA, som klager over at Rory og Lee ikke kom til Players mens ingen amerikanere kom til Wentworth, som uttalte at verdens beste spilte den Tiger-turneringen med 18 mann selv om bare Laird og Casey var der av europeerne, osv, osv. De tror de eier golfverdenen! I baseball kaller de sin nasjonale finale for World Series og vinnerne for World Champions, og jaggu har de mye av den samme innstillingen også i golf!

Joda, nordmenn har nok mindreverdighetskomplekser i golf, men amerikanerne viser tydelig at det fins ei grøft på den andre siden av veien også. Men en ting skal de ha, og det er at mange av spillerne deres er mye mer sympatiske på sånne ting enn fansen og pga-lederne! Jeg respekterer veldig hvordan Tiger, Phil og mange andre omtaler The Open med stor og fortjent respekt. Det er f.eks. ingen tvil om at The Open er den turneringen Phil mest av alt ønsker seg å vinne, det sa han veldig tydelig særlig i fjor, og han var jo nær ved å klare det. Han får derfor være unntaket mitt. Den eneste amerikaneren jeg unner noe godt, får være at jeg unner Phil en seier i The Open, hehe :-)
Fortell meg hvilket baseball-lag fra resten av verden som er bedre enn vinneren av World Series?

Forøvrig vil jeg gratulere deg med det mest fordomsfulle inlegget i dette forumets historie. ;)
No laying up
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Takk for gratulasjonen, Friedman, hehe ;-)

Du syns jeg er fordomsfull? Vel, jeg kan fortelle det hvor du kan lese for å sjekke om jeg har grunnlag for fordommene eller ikke. Pgatour.com hadde en nedtelling hvor de navnga de 100 spillerne som de tror vil være mest verdt å følge i året som kommer. Sjekk kommentarfeltene under de trådene. Du kan bli fullstendig kvalm av den amerikanske selvgodheten du der vil se fra amerikanske golffans. Veldig mange av dem disser konsekvent de europeiske toppspillerne, og de anerkjenner overhode ikke Europatouren, men mener den bare er å sammenligne med nivået på den amerikanske Nationwide.

Hva syns du om eksemplene fra mitt tredje avsnitt da? Er det fordomsfullt å mene det er for mye at 3 av 4 majors skal gå i USA? Er det fordomsfullt å mene at PGA-tour burde sanksjonert WGC-turneringen i Kina? Er det fordomsfullt å mene at amerikanerne innenfor topp-50 burde takke ja til Wentworth, Europatourens viktigste ikke-major, hvor de blir invitert?

Jeg setter det litt på spissen, men vit at jeg selv stortrives i USA, særlig i St. Louis hvor jeg har et nært supporterforhold til både Blues og Cardinals (men ikke til det jeg fremdeles kaller LA Rams). Så selv om jeg synes navnet World Series er arrogant, skriver jeg selvsagt under på at Cards er verdens beste lag. We Are Cardinal Nation!! And Let's Go Blues!!!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Utifra hva Par72.no skriver så ser det ut som Sam hadde litt rett i at Børsheim mistet litt fokus på de to siste rundene. Litt overraskende synes jeg. Men neppe noen krise. En 73.plass og 1492 euro var vel litt dårligere enn både han og vi håpet på.

Men, jeg synes allikevel at prestasjonen med å klare cut og få kjenne på ET spill over 4 runder er bra. Det hadde vært myyyye verre om han misset cut og følte at han var langt unna det nivået som kreves.

Selv om startfeltet var av det vi kaller "svakt" eller "årets svakeste" så skal man ikke kimse av alle sør-afrikanerne. Det ble spilt utrolig mye god golf og vinnerscoren var en av de aller laveste som har vært på touren. 11 slag bedre enn vinnerscoren i fjor. Cut gikk 5 slag lavere enn i fjor, og en score på -4 som Børsheim hadde, ga en 44.plass i fjor.
Snittscoren for feltet siste dag var ca.1 slag dårligere enn lørdagen. Men det ble scoret generelt veldig lavt på denne banen

Er bare å se framover til neste ukes turnering. Kofstad kom med i dag da startlisten ble oppdatert. Startfeltet ser hakket vassere ut enn i Africa Open, dukker iallefall opp en håndfull flere gode spillere.

Børsheim har iallefall kommet seg videre og får besøk av flere norske som nevnt, kanskje slår det litt ekstra positivt ut. Selv om han virker å være veldig omgjengelig og kjenner jo mange av de andre spilleren også.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: European Tour 2012

Post by furu »

Sør-Afrika er ikke det letteste landet å konkurrere i hvis man skal møte lokal motstand :D
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Det skuffende med Børsheim var ikke at han tapte mot sør-afrikanerne, selvsagt ikke, for det kan hvem som helst gjøre!

Det skuffende var at han tapte mot seg selv, ved at han de to siste rundene tapte så mange slag sammenlignet med det nivået han på torsdag og særlig fredag hadde bevist at han hadde inne.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: European Tour 2012

Post by Friedman »

Snowman wrote:Takk for gratulasjonen, Friedman, hehe ;-)

Du syns jeg er fordomsfull? Vel, jeg kan fortelle det hvor du kan lese for å sjekke om jeg har grunnlag for fordommene eller ikke. Pgatour.com hadde en nedtelling hvor de navnga de 100 spillerne som de tror vil være mest verdt å følge i året som kommer. Sjekk kommentarfeltene under de trådene. Du kan bli fullstendig kvalm av den amerikanske selvgodheten du der vil se fra amerikanske golffans. Veldig mange av dem disser konsekvent de europeiske toppspillerne, og de anerkjenner overhode ikke Europatouren, men mener den bare er å sammenligne med nivået på den amerikanske Nationwide.

Hva syns du om eksemplene fra mitt tredje avsnitt da? Er det fordomsfullt å mene det er for mye at 3 av 4 majors skal gå i USA? Er det fordomsfullt å mene at PGA-tour burde sanksjonert WGC-turneringen i Kina? Er det fordomsfullt å mene at amerikanerne innenfor topp-50 burde takke ja til Wentworth, Europatourens viktigste ikke-major, hvor de blir invitert?

Jeg setter det litt på spissen, men vit at jeg selv stortrives i USA, særlig i St. Louis hvor jeg har et nært supporterforhold til både Blues og Cardinals (men ikke til det jeg fremdeles kaller LA Rams). Så selv om jeg synes navnet World Series er arrogant, skriver jeg selvsagt under på at Cards er verdens beste lag. We Are Cardinal Nation!! And Let's Go Blues!!!
Det var først og fremst " alle amerikanske golffans er arrogante"-holdningen din jeg mente var fordomsfull.

1) Slike kommentarfelt på internett er ikke akkurat kjent for å representere befolkningen spesielt godt. Ved å gå inn på kommentarfeltet på feks. dagbladet.no skulle man jo tro at Norges befolkning i gjennomsnitt har en IQ på godt under 50. Jeg tror mange amerikanske golfspillere og fans rangerer ET høyere enn NW. Bare se på Peter Uihlein som velger å spille hovedsaklig i Europa i 2012.

2) Jeg ser ikke noe problem i at 3 av 4 majors spilles i USA nei. Det har med tradisjon og gjøre. Skjønner ikke hvorfor man skal "tvinge" spillere til å stille i ulike turneringer. Det må de da avgjøre selv. Toppspilerne stiller i de turneringene med størst premiepott og størst prestisje. Hvilke turneringer som har størst prestisje avgjøres til syvende og sist av spillerne selv.

For å oppsummere synes jeg Europatouren bør slutte å synes synd på seg selv. ET er en veldig bra tour, men dersom man desperat ønsker å få flere amerikanere til å joine, så får man lage et produkt som gjør at de kommer av seg selv da, å ikke sitte å snakke om at det er uhøflig at de ikke gidder å reise over atlanteren osv.

OT: Hehe, Cardinals fan ja. Da skjønner jeg hvorfor du klarer å hisse deg opp over World Series-navnet. Gratulerer med tittelen! ;)
No laying up
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

European Tour 2012

Post by furu »

Uihlein har fått det inn gjennom faren som er CEO hos Acushnet og stor fan av global golf.


iPad Tap
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Friedman wrote:Skjønner ikke hvorfor man skal "tvinge" spillere til å stille i ulike turneringer. Det må de da avgjøre selv. Toppspilerne stiller i de turneringene med størst premiepott og størst prestisje. Hvilke turneringer som har størst prestisje avgjøres til syvende og sist av spillerne selv.
Joda, sånn er det jo i dag. Men jeg håper etter hvert at golfen får en definert World Tour, som står over dagens nåværende tourer, hvor de beste spiller oftere mot hverandre. Det som irriterer meg er at en del amerikanere snakker som om det allerede finnes en World Tour, og da mener de selvsagt PGA.

Jeg har faktisk lekt litt med mulig terminliste, og det bla ganske gøy. Inkluderte da reisehensyn etc og måtte flytte noen turneringer litt i tid. Jeg endte på 40 turneringer, hvorav 20 i Amerika, 10 i Europa/Midt-Østen og 10 i Asia/Australie/Sør-Afrika. De siste 10 ble det tynneste, men men ... det skulle jo være World Tour :-)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: European Tour 2012

Post by Kaffekannen »

Snowman wrote:Jeg har faktisk lekt litt med mulig terminliste, og det bla ganske gøy. Inkluderte da reisehensyn etc og måtte flytte noen turneringer litt i tid. Jeg endte på 40 turneringer, hvorav 20 i Amerika, 10 i Europa/Midt-Østen og 10 i Asia/Australie/Sør-Afrika. De siste 10 ble det tynneste, men men ... det skulle jo være World Tour :-)
Det skjer noe, men ikke i den skala du skisserer. WGC kommer i år med sin femte turnering som skal arrangeres i Sør-Afrika i desember. Skrev om den på Par72 tidligere i dag. Målet er, i følge WGC-arrangøren, å få til 3 faste avtaler til slik at man kan ha 8 turneringer årlig hvorav 3 er i USA slik som i dag.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

Kaffekannen wrote: WGC kommer i år med sin femte turnering som skal arrangeres i Sør-Afrika i desember. Skrev om den på Par72 tidligere i dag. Målet er, i følge WGC-arrangøren, å få til 3 faste avtaler til slik at man kan ha 8 turneringer årlig hvorav 3 er i USA slik som i dag.
... men da bør PGA-tour lære seg folkeskikk overfor resten av verden ved å inkludere alle de nye WGC'ene som sanksjonerte turneringer som teller også på PGA-tour, dvs at seirene og pengene regnes og telles også hos dem. Før åpningsturneringen på Hawaii for ett år siden, tilsvarende den som holder på nå, ble det både på pgatour.com og espn.com gjort et nummer av at Francesco Molinari skulle spille der selv om han formelt sett ikke var kvalifisert, for han hadde jo ikke vunnet på PGA-touren, men "bare" den WGC-turneringen i Kina.

Arrangøren av Masters er dessuten så frekk at WGC-vinneren fra Kina ikke engang er automatisk kvalifisert inn hos dem, til tross for at vinnerne fra enhver liten PGA-turnering får delta. Hvis ikke amerikanerne engang aksepterer WGC-vinnerne som automatisk kvalifisert for Masters, det sier mye om hvor urettferdig det kan bli når de skal arrangere 3 av 4 majors!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: European Tour 2012

Post by CharlieB »

Masters er jo en egen greie, de kan stort sett gjøre hva de vil. De eier egne tv rettigheter etc. For øvrig helt enig i at de burde anerkjenne WGC-turneringen i Kina. Hovedgrunnlaget for kvalifisering til de forskjellige Major turneringene er vel World Golf ranking så det skulle vel være rimelig greit for de fleste å kvale inn - det er bare å spille god golf i turneringer med sterke startfelt.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: European Tour 2012

Post by CharlieB »

Jeg synes for øvrig heller ikke at det er noen grunn til å se på ET som underlegen PGA. ET er virkelig mye nærmere en "World Tour" enn det PGA noensinne vil komme til å bli. Begge tourene konkurrerer om de samme stjernene og de er veldig klar over det. Det er helt åpenbart en fjær i hatten for PGA at Rory skal spille mer i USA denne sesongen.
Det var et intervju med Tim Finchem i går og han sa at det var leit at ikke flere europeere var med på Kapalua og at det skyldtes hvordan sesongene var lagt opp på henholdsvis ET og PGA. Men at dette var noe de tittet på for å se om det var noe de kunne gjøre annerledes. Det er nok flere stjerner de kunne tenke seg å se mer av på PGA.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European Tour 2012

Post by kevin »

Stort engasjement rundt European tour her inne i starten, det er bra :D

Denne uke er det Joburg Open i SA, og vi har med både Kofstad og Børsheim. Par72.no har gjort et flott preview av turneringen med info om den, banen og intervju med spillerne. Så jeg skriver ikke noe stor intro. Golferen.no har intervjuet landslagstrener Rojahn som er der nede sammen med Anders Kristiansen og Elias Bertheussen. Virker å være et bra opplegg og forhåpentligvis kan det gi noe ekstra til EK og KB. Og at de andre får nytte av det.

Image

Startfeltet er mye større denne uka, hele 210 spillere mot 156 forrige uke. Det betyr at danskene fikk med sine unge lovende spillere også, Morten Ørum Madsen, JB Hansen og Lasse Jensen. Svenske Steven Jeppesen kom også med i siste øyeblikk. 9 svensker, 4 dansker og 2 nordmenn.

Børsheim går ut 07:20 norsk tid med en av de svenske, Magnus Carlsson. Han mistet kortet i fjor og klarte ikke kvalet. Han satser på CT i år men får spille noen turneringer på ET og gjorde det bra sist uke med sin 10.plass. Han hadde fem topp-10 plasseringer i fjor. Den siste i gruppa er Botes, som ble nr.47 forrige uke.

Kofstad går ut 11:50 norsk tid med unge,italienske Zemmer som kvalet inn på mandag, med en runde på -4. Han spilte også første kval.runde til ET i høst og misset cut der. Siste i gruppa er Williams fra SA, han misset cut i SA Open i november.

I fjor hadde vi med Tage,Thorp og JAL. Kun sistnevnte klarte cut og ble T62. Cut gikk på -4, mens vinnerscore var -19

Spennende dag i morra :D

Livescore
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European Tour 2012

Post by Snowman »

http://www.golfweek.com/news/2011/dec/1 ... ur-starts/

Fjerde avsnitt i den artikkelen, der høres det ut som om veldig mye handler om å være blant de 115 beste ved utgangen av april, og at Damien McGrane var på den plassen med €258,939 på samme tid i fjor. I så fall handler det jo om å lykkes ganske raskt her, også for de norske, eller hvordan er dette?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply