PGA tour 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2012

Post by Snowman »

@Kevin:

Joda, jeg vet jo at Laird bare bodde i Scottland til han var 17 år, men da fikk han altså et golfstipend til college i USA, men det ville han jo ikke fått hvis han ikke allerede som 17-åring var en god golfspiller, inntil da hjemmelaget i Scottland. Men så fant han seg altså amerikans kjæreste under collegetiden og ble der borte.

Men jeg så intervju med ham da han i fjor sommer var og spilte sitt nasjonale mesterskap på Castle Stuart Golf Links, og han er veldig bevisst og stolt av å være skotsk, og han spilte jo også for Scottland under World Cup i Kina. Har du sett alle de små skotske flaggene han har på utstyret, på bag, klær og til og med sko, hehe :-)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Tiger annonserte i dag at han starter sesongen(på PGA touren) på Pebble Beach, i AT&T turneringen. 9 februar starter den :D
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2012

Post by sirandrew214 »

Jeg så det. Deilig! Men så lenge til... :)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2012

Post by Snowman »

Jeg tror Tiger kommer tilbake på samme nivå som dagens topp-10-spillere, men ikke som bedre enn dem, men som en blant dem. Det betyr at jeg tror han i år får minst et par seire, og at han vil kunne vinne når som helst og hvor som helst, akkurat som de andre topp-10-spillerne. Men jeg håper jo mest på europeerne, så når Masters kommer, håper jeg særlig at en av Luke, Lee eller Sergio kan få tatt sin første major.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: PGA tour 2012

Post by Smilende Sam »

Gjeeeeesp. Er lei av Tiger. Fokus på de unge spillerne og de som akkurat har breaket. Masse spennende spillere der. Tiger vinner sikkert turneringer igjen, men som før så kommer jeg til å håpe at han misser cut hver gang.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2012

Post by Snowman »

Hehe :-D Jeg håper også at Tiger, og også de andre amerikanerne, oftest mulig taper for de mange gode spillerne fra Europa.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PGA tour 2012

Post by Friedman »

Lykke til med tilværelsen når dere bruker energi på å håpe på at folk mislykkes. Skjønner bare ikke hvorfor folk gidder.

Jeg velger heller å håpe på at vi får se mektige golføyeblikk i årene som kommer. Det har Tiger vært en garantist for i 95% av karrieren.
No laying up
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2012

Post by Snowman »

Friedman wrote:Lykke til med tilværelsen når dere bruker energi på å håpe på at folk mislykkes.
Det vi ønsker er jo at noen andre lykkes bedre, dvs europeerne. Siden når ble det kontroversielt å holde med noen når man følger med på sport?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: PGA tour 2012

Post by veggiss »

Det er jo helt greit å holde med andre, derimot ser jeg som Friedman ikke vitsen i å ønske at noen andre skal mislykkes...hvor er gleden i det?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: PGA tour 2012

Post by Snowman »

veggiss wrote:Det er jo helt greit å holde med andre, derimot ser jeg som Friedman ikke vitsen i å ønske at noen andre skal mislykkes...hvor er gleden i det?
Jeg ønsker ikke at amerikanerne skal mislykkes i den forstand at de spiller dårlig golf, for jeg ønsker å se god golf hvor mange spiller på høyt nivå, både amerikanere, europeere og andre. Men jeg ønsker at det er europeerne som vinner de viktige tingene til slutt, slikt som Ryder Cup, majors og WGCs :-)

... og når en enslig europeer som Martin Laird stiller mot massevis av amerikanere, da holder jeg også med Laird, og ønsker at han lykkes bedre enn resten :-)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: PGA tour 2012

Post by Kaffekannen »

Ser ut som dette skal bli mer spennende enn må trodde på forhånd

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Stricker sliter litt med å sette spikeren i kista
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PGA tour 2012

Post by CharlieB »

Han jobber med saken, døtta i en birdie nå. Men han har ikke sett ut som en vinner så langt i dag.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PGA tour 2012

Post by CharlieB »

Ser ut som Stricker tar det, med den stabiliteten hans så må han brekke ett bein for at de andre skal klare å hente han inn igjen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Sterkt av Stricker å samle seg og vinne med 3 slag. Laird på 2.plass, Byrd/Simpson delte 3.plassen. Choi var vel dagens mann med -8

Årets første turnering og det snakkes allerede om sakte spill. Luke Donald var ganske krass på twitter i går, her er noen eksempler på hva han skrev:

"Sounds like slow play is already an issue the 1st week of the @PGATOUR season and it's 2 somes. Sort it out please...."

"It's not that hard, be ready when it's your turn. Slow play is killing our sport"

"Can't really blame the officials, not enough of them to govern. Responsibility lies with the players and their caddies"

"I could rant all day long, don't think anything will ever change as the slow players don't realize they are slow"

Debatten går for fullt ang sakte spill, noen foreslår straffeslag og det som verre er
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PGA tour 2012

Post by CharlieB »

Sakte spill er jo ikke bra da, ikke på dette nivået heller. De har ett regelverk mot det - problemet er jo å bruke det. Mange vil nok sikkert også stille spørsmål om det regelverket man har er hensiktsmessig. På LPGA så er som regel ikke sakte spill noen issue, de har ett litt annet regelverk og det brukes.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: PGA tour 2012

Post by Kaffekannen »

Jonathan Byrd var til tider helt ekstrem i går. Han var nesten like gale som Haugsrud som snakket om det hele tiden. Det synes jeg nemlig er verre. Både når jeg spiller selv og når jeg ser på TV. Når noen er treig blir det ikke bedre av at noen klager på at noen er treig. Det forverrer faktisk hele situasjonen. Det er greit at han poengterer en gang at Byrd spiller sakte, men det holder med en gang.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2012

Post by sirandrew214 »

Tiger starter på Pebble Beach i den PRO-AM greia ja. Glemte at det var den "tulle"-turneringen med alle skuespillerene og slikt, hvor fokus er helt på andre ting. Blah! Jaja, jeg kommer vel til å sette meg ned å se på uansett. ;)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Tiger med Bill Murray, sirA :) det tenker jeg du håper på...

Det var flere som var trege i går, men Byrd var helt ekstrem. Noen hadde klokket han på nesten 5min den ene gangen, vet ikke om det stemmer for jeg har ikke sett hele runden. Men jeg syntes han var irriterende treg
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: PGA tour 2012

Post by eivaan »

Hvorfor hate Amerikanerne så mye da, blir rett og slett usakelig og usmakelig spør du meg!!! Tenk på sporten som helhet og som en familie, og et aldri så lite poeng er vel hvor viktig store profiler som Tiger er og har vært for sporten...og ikke minst for økonomien!!!!!
Post Reply