Nike Duke NG

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
aileron
Rookie
Rookie
Posts: 35
Joined: 09 Jun 2010, 12:56
Location: Oslo/Hafnarfjörður

Nike Duke NG

Post by aileron »

Lurte på om noen vet om disse skoene kommer til å legges ut for salg noe sted i Norge? Og evt. når?
Være det nettbutikk eller fysisk butikk. Stilen på dem passer perfekt for meg, og er litt usikker på å bestille fra USA siden jeg ikke helt vet hvordan størrelsen på Nike sko er.
Eller tror dere det er stort nok marked til at man kan få videresolgt de hvis størrelsen ikke skulle passe?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike Duke NG

Post by furu »

Det er ekstremt vanskelig å selge sko selv om de er helt nye. Det er sikkert mange proshoper som har Nike sko, men jeg er veldig usikker på om noen tar sjansen på Dunk. Personlig syns jeg at Nike er litt smalere enn f.eks. Ecco. Bruker 42 i Ecco og 9.5 US i Nike.

Dunk er litt smalere og strammere over vristen enn både Ecco Street og Adipure. Hvis jeg skulle kjøpt dem fra USA nå etter å ha prøvd dem så hadde jeg valgt 9.5W framfor standard 9.5.
Instagram @christianfuru
User avatar
aileron
Rookie
Rookie
Posts: 35
Joined: 09 Jun 2010, 12:56
Location: Oslo/Hafnarfjörður

Re: Nike Duke NG

Post by aileron »

Vet du om Ecco golfsko (antar det er det du har) størrelser/passform er ca det samme som vanlige Ecco sko størrelser/passform?
Hvor var det du bestilte dine fra? Er vel kanskje bedre å kjøpe noe sånn fra en butikk enn ebay? Er ikke så stort utvalg på ebay enda ihvertfall.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Nike Duke NG

Post by Snowman »

Haster ikke med sko! Ta VTG-kurset, meld deg inn i en klubb, kom deg ut noen ganger med de nye køllene du har skaffet deg, så har du nok å tenke på hittil.

Gjør ingen ting å gå ut i vanlige joggesko noen ganger, så kjøper du sko engang du kommer over noen å kjøpe senere engang når du er innom en butikk med godt tilbud. Trenger ikke tenke på det nå før du er i gang.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike Duke NG

Post by furu »

Fikk mine fra Nike. Golfsmith har alt fra 13/3 til 9/2 som dato på dem, alt etter hvilken farge du vil ha.

Jeg skjønner hvordan det er hvis man først blir revet med :D Men som snømannen sier her så gjør det jo ingenting om du venter litt med skokjøp.

Denne dameskoen var jo litt kul :D
Image
Instagram @christianfuru
User avatar
aileron
Rookie
Rookie
Posts: 35
Joined: 09 Jun 2010, 12:56
Location: Oslo/Hafnarfjörður

Re: Nike Duke NG

Post by aileron »

Hehe. Har ikke tenkt å kjøpe meg sko med en gang, men har ødelagt nok av sko tidligere med å bruke dem på golfbanen (vel å merke regntid i Florida), og selv om jeg ikke ha tenkt å kjøpe meg noen sko med en gang, så vil jeg før eller senere ha noen som jeg på en måte ikke trenger å tenke på. Som bare skal brukes til golf uansett. Hvis du skjønner tankegangen.

Men nei, sko er ikke noe jeg kommer til å kjøpe med det første, men er veldig interessert i Duke NG skoene, så lurte derfor på om noen viste om disse kom til Norge noen gang :)
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Nike Duke NG

Post by DuffyDuck »

Når noen kommer med spørsmål ang golfsko,, så syns jeg det blir for dumt med svar som dette. Spill litt først osv.
Om mannen vil ha sko, la han kjøpe det:-)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Nike Duke NG

Post by Snowman »

DuffyDuck wrote:Når noen kommer med spørsmål ang golfsko,, så syns jeg det blir for dumt med svar som dette. Spill litt først osv.
Om mannen vil ha sko, la han kjøpe det:-)
Vel, Duffy, mannen har vært i flere tråder her, om køller, kurs og medlemsskap, hvor han har vært tydelig på at økonomi er en begrensning. Derfor mener jeg det er et godt råd at man ikke starter med sko når man prioriterer begrensede kronebeløp.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike Duke NG

Post by furu »

At man har lyst til å gjøre fornuftige, gode kjøp til riktig pris betyr ikke noe annet enn at man er nettopp fornuftig.
Instagram @christianfuru
User avatar
aileron
Rookie
Rookie
Posts: 35
Joined: 09 Jun 2010, 12:56
Location: Oslo/Hafnarfjörður

Re: Nike Duke NG

Post by aileron »

Vel, nå har dette tatt en sving som ikke var meningen i det hele tatt.
Grunnen for denne tråden var å høre om noen viste om Nike Duke NG kom til å komme til Norge. Dette fordi jeg liker disse skoene godt, og kunne tenkt meg å prøve, og evt. kjøpe dem.
Som sagt i tidligere tråder, så jobber jeg også, og da sko koster mellom 1000-1500, og det fremdeles er et par-tre mnd til banene åpner, så tror jeg nok ikke økonomien kommer i veien, mtp. at jeg har anskaffet det meste av hva annet jeg trenger. Når det er sagt, så har du jo rett i at det ikke er noe vits i å kjøpe sko med en gang. Men som Furu sa, så ble jeg nok litt revet med, og ville gjøre alt klart til sesongen startet. Men hadde uansett ikke tenkt å skaffe meg sko nå med en gang.

Uansett, Furu svarte mere eller mindre på mitt spørsmål med sitt første innlegg. Takk! :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike Duke NG

Post by furu »

Du gjorde jo en grei deal på jernsettet ;) Kjøpt alt. Klær, sko, alle mulige typer køller, bag, paraply, sokker, caps, greengaffel, scorkortmappe, ballmerkedings, baller, pegger, regnklær - kjøpt det du vil og kos deg :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Nike Duke NG

Post by Thkarlson »

Helt enig, jeg har ikke spillt golf lenge men jeg har allerede byttet bag 3 ganger, køller 3 ganger, driver 3 ganger og putter 3 ganger, samt kjøpt iallefall 3 par sko ;-)

For hver gang blir føler jeg at jeg blir noe bedre... Utstyr du liker gir deg selvtillit og selvtillit gjør deg til en bedre spiller, det er nå iallefall min mening så får heller andre være uenig
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
Post Reply