PING s56

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

PING s56

Post by Friedman »

Noen som prøvd de? Kjenner at jeg er litt lysten på å gå for PING i år. G20 driver, G20 3w og eventuelt S56-jern. Ut i fra det jeg har hørt bør dette være en killer-combo hva gjelder tilgivenhet og utseende.

Så hvis noen har prøvd s56, rop ut! Lengde, ballbane, spillbarhet, kontroll etc...



EDIT: F***, denne skulle vært i "Utstyr" selvfølgelig....
No laying up
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: PING s56

Post by Kaffekannen »

S56 er jo players clubs såvidt jeg vet. Børsheim spiller på dem. Tips: Prøv i20 køllene når de slippes om noen uker...De er deilige.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: PING s56

Post by Ichbin »

Har prøvd dem fra matte på range noen ganger.

Det er en fantastisk kølle. Ikke fullt en MB, men du har bedre kontroll enn de fleste MC køller jeg har prøvd. Og langt mere tilgivende enn både TM MC og mine egne MP-60 som jeg har direkte sammelignet med.

Har veldig lyst på dette settet selv. Det er ikke en smidd kølle, fremdeles en utrolig deilig følelse fra køllehode. Føles nesten som baller eksploderer når du treffer sweetspoten. For min del foretrekker jeg denne, fremfor den silkemyke følelsen av mine mp-60 i sweetspot.

Det som gjør at jeg ikke har slått til enda er at jeg ønsker å prøve s56 med KBS Tour skaftene. Har bare hatt anledning til å prøve de med DG skaft, noe som er en meget godt kombinasjon. Ut i fra det jeg har lest eks på Golfwrx, så virker det nesten som at majoriteten har falt ned på kombinasjonen med KBS Tour, Så det frister ikke å legge i såpass mye penger uten at jeg er sikker på at jeg tar det rette valget på skaft.

Ballbanen er på ingen måte høy, virket for min del mye det samme som MP-60 og TM MC. God penetrende ballbane. Lengdemessig ligger jeg på rundt 145-150m på en vanlig vestlandsdag, med ett 7'er jern. Det var det samme følte jeg med disse. Men i snitt tipper jeg de vil gå noe lengre da de er langt mere tilgivende enn de andre køllene i samme sortiment. Callaway x-forged 09 er vel de som kan sammenlignes mest med s56 slik jeg har forstått det.

Ut fra det som jeg har testet, så anbefaler jeg disse STERKT. Rett å slett en kølle som har tatt det beste fra alt, å puttet det inn i en deilig liten pakke.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: PING s56

Post by Friedman »

Kaffekannen wrote:S56 er jo players clubs såvidt jeg vet. Børsheim spiller på dem. Tips: Prøv i20 køllene når de slippes om noen uker...De er deilige.
De regnes nok som players clubs ja, selvom Maltby klassifiserer de som Game Improvement :shock:

Ichbin wrote:Har prøvd dem fra matte på range noen ganger.

Det er en fantastisk kølle. Ikke fullt en MB, men du har bedre kontroll enn de fleste MC køller jeg har prøvd. Og langt mere tilgivende enn både TM MC og mine egne MP-60 som jeg har direkte sammelignet med.

Har veldig lyst på dette settet selv. Det er ikke en smidd kølle, fremdeles en utrolig deilig følelse fra køllehode. Føles nesten som baller eksploderer når du treffer sweetspoten. For min del foretrekker jeg denne, fremfor den silkemyke følelsen av mine mp-60 i sweetspot.

Det som gjør at jeg ikke har slått til enda er at jeg ønsker å prøve s56 med KBS Tour skaftene. Har bare hatt anledning til å prøve de med DG skaft, noe som er en meget godt kombinasjon. Ut i fra det jeg har lest eks på Golfwrx, så virker det nesten som at majoriteten har falt ned på kombinasjonen med KBS Tour, Så det frister ikke å legge i såpass mye penger uten at jeg er sikker på at jeg tar det rette valget på skaft.

Ballbanen er på ingen måte høy, virket for min del mye det samme som MP-60 og TM MC. God penetrende ballbane. Lengdemessig ligger jeg på rundt 145-150m på en vanlig vestlandsdag, med ett 7'er jern. Det var det samme følte jeg med disse. Men i snitt tipper jeg de vil gå noe lengre da de er langt mere tilgivende enn de andre køllene i samme sortiment. Callaway x-forged 09 er vel de som kan sammenlignes mest med s56 slik jeg har forstått det.

Ut fra det som jeg har testet, så anbefaler jeg disse STERKT. Rett å slett en kølle som har tatt det beste fra alt, å puttet det inn i en deilig liten pakke.
Høres meget lovende ut. Skal prøve å få testet disse i løpet av våren. Det er akkurat det med kompakte hoder og lite offset kombinert med tilgivenhet som er så tiltalende med s56.

Det eneste minuset jeg har hørt er at de visstnok skal være ideelle for sweepere. Jeg tar rimelig mye torv, men det gjør jo Bubba W også og han spiller på s56 så vidt jeg vet.
No laying up
Post Reply