Utstyr i Norsk Golf

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by furu »

Ichbin wrote:Hva med komponent køller? tenker i retning av Hireko og Wishon. Hadde jo blitt en sammenligning mellom billig og dyr komponent feks.
Da ville jeg trolig heller gått for Acer. Er en del som kjenner til Nordicagolf. Hireko er selvsagt ikke så sært mens Wishon tror jeg helt ærlig blir litt for smalt. Det hadde vært veldig interessant å skrevet litt mer om det - framgangsmåte, filosofien, kvaliteten. Jeg får gjennomslag for det aller meste så det er absolutt ikke uaktuelt, men som ren test/omtale kommer de bak i rekken.

Fikk pakke fra Callaway i dag - Metal X puttere, ProType putter, Razr X Black driver og fw, Razr Fit driver, Razr HL hybrid, XF jern, damejern, Black jern og Forged wedge. Litt julaften :D
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by veggiss »

furu wrote:
Ichbin wrote:Hva med komponent køller? tenker i retning av Hireko og Wishon. Hadde jo blitt en sammenligning mellom billig og dyr komponent feks.
Da ville jeg trolig heller gått for Acer. Er en del som kjenner til Nordicagolf. Hireko er selvsagt ikke så sært mens Wishon tror jeg helt ærlig blir litt for smalt. Det hadde vært veldig interessant å skrevet litt mer om det - framgangsmåte, filosofien, kvaliteten. Jeg får gjennomslag for det aller meste så det er absolutt ikke uaktuelt, men som ren test/omtale kommer de bak i rekken.

Fikk pakke fra Callaway i dag - Metal X puttere, ProType putter, Razr X Black driver og fw, Razr Fit driver, Razr HL hybrid, XF jern, damejern, Black jern og Forged wedge. Litt julaften :D
Hireko = Acer.

Du kunne tatt en tur over til Usa og lagd en in-house reportasje fra Wishon, da skulle til og med jeg lest bladet.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by furu »

Ja, Hireko står bak Acer. Tenkte at de Acer modellene som føres hos Nordicagolf er mest aktuelle. De har kanskje litt annet hvis man går på hirekogolf.com.

Den reisen får jeg nok ikke tatt med det første :)
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by sirandrew214 »

furu wrote:
Ichbin wrote:
Fikk pakke fra Callaway i dag - Metal X puttere, ProType putter, Razr X Black driver og fw, Razr Fit driver, Razr HL hybrid, XF jern, damejern, Black jern og Forged wedge. Litt julaften :D
Gleder meg til din subjektive test av damejern. :D Kanskje du får en aha-opplevelse?? :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by furu »

Jeg har allerede snakket med noen damespillere på Fana GK som skal hjelpe meg der ;) Viktig at vi finner plass til dette også, vi må ha fokus på utstyr også til damer, barn og junior. Det blir ikke like mye simulatortesting som vanlig men det blir en fin omtale. Jeg er sikker på at det blir bra :)
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by CharlieB »

furu wrote:Har fått 20XI X og S. Callaway Chrome er på vei. Regner med at det også blir noen ord om Penta TP3 og TP5. Det er vel de tre mest interessante typene for 2012. Skal teste holdbarhet på skallet og få noen gode spillere til å teste spinn under så like forhold som mulig. Vil også gjøre noe med rimelige baller, er tross alt ikke alle som vil kjøpe toppmodellene.
+1, det er vel de færreste som synes det er gøy å slå bort splitter nye baller til 50 spenn stykket. Har holdt meg til typiske midt på treet baller de siste par årene, Callaway Hot Bite ol.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by furu »

Med baller tror jeg det kan være greit å ha litt ren informasjon om hva man bør velge. Hvilken ball som i utgangspunktet bør passe. Er ikke alle som bør spille med Pro V1. Og så har vi Pro V1 vs. V1 X. Det er mye å ta hensyn til så litt generell info kan være greit.
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by CharlieB »

Absolutt, helt enig.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by eivaan »

Når det gjelder baller er vel det største problemet at folk bruker dem for lenge, en ny ball taper seg etter noen runder...tenker det er lurt å vite at ballen er 100% for å bedømme om det var et dårlig/feilslag. Samtidig er det lurt å spille på samme type ball, da den oppfører seg likt osv. Jeg bruker de fleste ballene jeg finner som rangeballer :)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by CharlieB »

eivaan wrote:Når det gjelder baller er vel det største problemet at folk bruker dem for lenge, en ny ball taper seg etter noen runder...tenker det er lurt å vite at ballen er 100% for å bedømme om det var et dårlig/feilslag. Samtidig er det lurt å spille på samme type ball, da den oppfører seg likt osv. Jeg bruker de fleste ballene jeg finner som rangeballer :)
Tja ... det er ett godt poeng. Men jeg må innrømme at jeg svært sjelden har problemer med at den ballen jeg startet runden med er den jeg avslutter med, banene her på Vestlandet har skog og vann tett innpå fairway ofte. Det har vel Bjaavann også hvis jeg husker riktig, i alle fall på noen hull :-). Men, for all del, det går mye færre baller på baner som er litt mer åpne, Hauger / Miklagard f.eks.
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by Ichbin »

furu wrote:Ja, Hireko står bak Acer. Tenkte at de Acer modellene som føres hos Nordicagolf er mest aktuelle. De har kanskje litt annet hvis man går på hirekogolf.com.

Den reisen får jeg nok ikke tatt med det første :)
Du har jo også dynacraft inne hos Nordicagolf, som ligger mere opp mot Wishon segmentet.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by veggiss »

Ichbin wrote:Du har jo også dynacraft inne hos Nordicagolf, som ligger mere opp mot Wishon segmentet.
say what??
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by furu »

Banning i kirken Ichbin :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Instagram @christianfuru
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by Ichbin »

veggiss wrote:
Ichbin wrote:Du har jo også dynacraft inne hos Nordicagolf, som ligger mere opp mot Wishon segmentet.
say what??
Jeg sa at Dynacraft ligger nærmere segmentet til Wishon enn Acer :D (løper i dekning!)

Smidd jern beregnet for den litt bedre spilleren, kontra cast irons med stor tyngde på game improvement.

Uten at jeg har noen gang tatt i en wishon kølle, tør jeg å påstå at de er nok noe bedre kvalitet over wishon kontra dynacraft.
Men Dynacraft har absolut noen veldig ok køller i forhold til pris, å står utvilsomt over Acer i kvalitet.
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by Franz »

veggiss wrote:
Ichbin wrote:Du har jo også dynacraft inne hos Nordicagolf, som ligger mere opp mot Wishon segmentet.
say what??
:)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by veggiss »

Ichbin wrote:
veggiss wrote:
Ichbin wrote:Du har jo også dynacraft inne hos Nordicagolf, som ligger mere opp mot Wishon segmentet.
say what??
Jeg sa at Dynacraft ligger nærmere segmentet til Wishon enn Acer :D (løper i dekning!)

Smidd jern beregnet for den litt bedre spilleren, kontra cast irons med stor tyngde på game improvement.

Uten at jeg har noen gang tatt i en wishon kølle, tør jeg å påstå at de er nok noe bedre kvalitet over wishon kontra dynacraft.
Men Dynacraft har absolut noen veldig ok køller i forhold til pris, å står utvilsomt over Acer i kvalitet.
Aha...da er jeg med. Wishon har forøvrig også flere modeller av støpte game-improvement jern altså ;)

Har selv hatt Dynacraft køller, og de er supre de.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by Franz »

Er det lov å spørre hva bakgrunnen for din komponentkjærlighet er, veggiss?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by furu »

Kan nevne at jeg har Dynacraft Prophet stående.

Slenger meg forøvrig på spørsmålet Franz stiller veggiss :)
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Utstyr i Norsk Golf

Post by veggiss »

Franz wrote:Er det lov å spørre hva bakgrunnen for din komponentkjærlighet er, veggiss?
Jeg liker ikke å ha det samme som alle andre har egentlig, hvert fall ikke når jeg får noe som er like bra, eller bedre, og til samme pris eller lavere. Dessuten ramlet jeg veldig tidlig inn på FGI-forumet, som var hangaround for flere av komponentleverandørene (SMT, Accuflex (RIP), GEEK, Bang, Wishon, Ashton, Innovex etc). Fikk da opp øynene for hvordan de jobber, og ikke minst kvaliteten på produktene som leveres. Et design kan vare i flere år (se på Wishon 555/560MC f.eks), kontra TMAG som finner opp kruttet på nytt hver 6 mnd, uten at det er vesentlige forbedringer fra forrige modell...kun heftigere markedsføring.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Utstyr i Norsk Golf

Post by furu »

At de finner opp kruttet to ganger i året betyr jo ikke at det som går ut av produksjon er dårlig?

Er det virkelig billigere? Jeg aner ikke hva tingene deres koster, det er sikkert veldig avhengig av hva du velger av f eks skaft. For å være helt ærlig så syns jeg de skulle vært mer åpen og tilgjengelig hvis produktene er så fantastiske.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
Post Reply