Rocketballztråden

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Rocketballztråden

Post by Golffreak »

På golfwrx skriver de om standard, tour og "tour tour"... Det er 3 forskjellige hoder, hvor "tour tour" (merket med "tour" to steder) er forbeholdt proffene. Har ikke sett at de har brukt TP benevnelsen i tillegg, men ser i NG at TP versjon skal være tilgjenglig med 25 ulike skaft?? Ser ut som "tour" versjonen bare har to..

Det var litt forvirring på golfwrx også, men regner med at nettsidene til TM er korrekt. Altså to hoder, og tour versjon med to ulike skaft.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rocketballztråden

Post by furu »

Standard
Tour
Tour TP

Tour og Tour TP er samme hode men TP er en oppgradering til de "eksotiske" skaftene. En "tour tour" versjon eksisterer sikkert, TM lager en rekke køller i versjoner som testes ut på Tourene. Disse sistnevnte vil jeg ikke regne med som versjoner tilgjengelig for oss vanlige golfere.

Det var litt utfordrende å skrive dette siden infoen på det tidspunktet var litt uklar. Fikk en del mailer og ser nå i ettertid at jeg skulle tatt meg bedre tid og sjekket mer.
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Rocketballztråden

Post by Golffreak »

Ikke noe stress Furu, og synes du har gjort en god jobb jeg:-).

Har jeg forstått det riktig at TM tilbyr to ulike skaft til "tour TP" versjonen? Eller snakker vi langt flere alternativer, og at de to skaftene som står på nettsidene er til kun "tour" versjonen? Ser jo at f.eks. golfstoreeurope tilbyr sinnsykt mange skaftalternativer, og ser ut som de fleste er inkludert i prisen på wooden? Regner jo med at TM selger hode og kølle til forhandlerne, og er det da golfstoreeurope som tar av skaftet og bytter med et annet evt uten å betale for to skaft? Er ikke helt lett å bli klok på dette... :?
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rocketballztråden

Post by furu »

Nei, det er ikke lett å bli klok på. Jeg er jammen ikke sikker selv. Du kan sikkert få akkurat det du vil til akkurat det hodet du vil. Hva det koster er en annen sak. Det er litt mange "versjoner" der ute. Ligger syv versjoner på driverlisten hos GSE!
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Rocketballztråden

Post by Golffreak »

GSE har jo "custom fit" som opsjon på de fleste køller, men vet ikke hvordan de gjør det ettersom jeg regner med at de MÅ kjøpe med skaft fra produsenten? Er jo bare GSE som har ørten skaft som opsjon.. Får de solgt OEM skaftene videre til kunder eller oppkjøpere tro? Er jo lite hjelp såfremt man ikke har fått testet skaftene på en trackman e.l. da, ihvertfall ikke ha en god oversikt over egenskapene til de ulike skaftene. Det tror jeg at du eller andre har postet før forøvrig, men blir jo bare et utgangspunkt. Blir evt. handel hos køllemaker på meg, synes de hundringsene det koster ekstra er verdt det. Da får de forklare meg hva som er opsjonene:-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rocketballztråden

Post by furu »

GSE har garantert ikke alt på lager. De satser på kort leveringstid etter at de har fått bestillingen. RBZ er ikke dyr i Norge så den er grei å kjøpe her. Samme gjelder forøvrig AMP driveren, en direkte konkurrent til RBZ.

Jeg må ta en liten sjekk på skaftene som tilbys på RBZ og se om det er noe interessant der. Liker litt "tuppaksjon" men stiff flex.
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Rocketballztråden

Post by hanso87 »

I dag hadde Trondheim golfsenter Demodag og jeg fikk testet RBZ driver og wood.

Begge køllene ser fantastiske ut, og de virker veldig bra. Jeg fikk for meg at i dag kjøper jeg to nye køller.

Jeg startet med å slå noen slag med min 4wood (TM Burner 1g) for å få opp noen tall på simulatoren. I dag sleit jeg veldig med det jeg har drevet og korrigert, (lukket køllehode med et svingplan som kommer fra høyre og mot venstre). Dette er noe jeg har terpet mye på for og forbedre, men som jeg ikke fikk til idag.

Men tallene jeg fikk var veldig overraskende.
TM BURNER 4wood: Jeg hadde en Ballspeed på +- 100 (Mph Tror jeg) Med en smashfactor på rundt 1.40+ish. Det ble produsert en del spin i ballen som følge av svingplanet mitt. Aner ikke hva avg lengde var men er ikke så nøye.
TM RBZ 3wood: Jeg hadde en ballspeed som var HELT LIK min 4wood, og han TM representanten ble overrasket. For jeg var den eneste idag som ikke hadde noe økning på svinghastigheten. Smashfaktoren var helt lik, og samme gjaldt spin.
Så ingen forbedre med rbz, og hans anbefaling var å beholde dagens wood pga ingen endring.

Så var det på Driveren: Hadde de samme problemene som med wood, litt lukket, og pga svingplanet ble det produsert en god del spin. (lå på ca 4000rpm) med launch angle på ca 9-10 grader.
Jeg har TM R9 420cc driver 9.5* Fra før av.
Hadde lik ballspeed/Svinghastighet på rundt 100 (mph?) og smashfaktor her på mellom 1.45-1.51.. Slagene gikk nokså likt. (De var spillbare, men til venstre)

Når jeg prøvde Rbz driveren så hadde jeg ingen god følelse i kroppen, men denne skulle funke tenkte jeg, den føltes jo mye lettere så måtte jo gå bedre.
Det føltes greit, og de jeg følte jeg traff tynt gikk nokså godt. Men sammenlignet man tallene fra begge køllene kom jeg helt likt ut som med dagens R9. Fordelen med Rbz er jo et større sweetspot som gir flere rette drives, og er noe mer lettspilt

Jeg hadde positiv følelse med begge køllene, og fikk ingen åpenbaring. Begge køllene er svært bra, men det de "lovte" stemte ikke for meg.

Alt i alt, så er det fantastiske køller, og skulle helst ha byttet ut begge (pga instillinga min imot nye køller), men vi får se utover sesongen, når svingen er mer "spilt inn" enn hva den er idag.

Det er store muligheter for at jeg kjøper meg en Rbz Driver for å få en driver med et større køllehode.
Jeg vil gi rbz driveren en ny sjangse litt senere ut i sesongen, når svingen er mer "innspilt"
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Rocketballztråden

Post by Golffreak »

Litt overraskende at du hadde samme ballspeed ja. Kunne jo vært litt interessant å vite hvilke skaft som satt i de ulike køllene kanskje.

Skal teste RBZ selv imorgen og da benchmarket mot min egen 3W og hybrid. Poster litt resultater da.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
raffener
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 12 Aug 2011, 10:06
Hcp: Snart kategori 1
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Rocketballztråden

Post by raffener »

Var innom på Trondheim Golfsenter selv i dag, og testet litt av det samme du som nevner hanso, men prøvde driverene først.
Prøvde 10,5 og 9,5 grader RBZ og 9,5 R11, men fikk ingen åpenbaring på disse.
Han fra TM mente at jeg kom for bratt inn på ballen, slik at jeg ikke traff ballen på vei oppover. Skal ikke skylde på køllene for dette, i og med at jeg stort sett har fokusert på å slå ned på ballen med jern over en lang periode (og begynt å få til...), men da glemt å tenke på drive. Demomannen sa til og med at det sannsynligvis kunne lønne seg å ta en protime for å prøve å få ut en del av den potensielle lengden jeg har, og vente med driverkjøp til senere.

Åpenbaringen kom derimot på nevnte RBZ 3wood. Slo den fra 5-15 meter lenger i carry enn egen 3 wood. Det mest interessante var at jeg hadde nesten samme hastighet som med R11, og slo 3'er wooden kun 4-5 meter kortere enn driven.

En relativt trygg konklusjon er at en stiff RBZ 3w blir kjøpt når gresset blir grønt. Driver får det blir senere...
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Rocketballztråden

Post by hanso87 »

raffener. Jeg hadde samme hastighet med wood og drive, men lengden mellom de var ikke så stor på carry, men får jeg ned spinration på driveren kan jeg få en god del mer trill i ballen.

Når det kom til skaft i køllene jeg spilte med var det stiff i begge to. (standard tm. Tror det er disse: Matrix® XCON 5 stiff).
I TM r9 har jeg: motore 65 by fujikura stiff. Standard for r9.
og på wood står det bare "TM burner" og ifølge TMgolf er det Matrix® XCON 4.8 stiff

Men ser frem til golfsesongen 2012. Da kjøper jeg nok en ny driver. Raffener, vi får møtes på rangen i sommer og sammenligne da..
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Rocketballztråden

Post by Golffreak »

For de som evt. sitter "triggerhappy" på nettet her...

En kjapp beregning viser at å kjøpe RBZ wood + hybrid koster ca;

- Veil.priser i Norge 3290 NOK samlet. Evt. 10% messetilbud i disse dager da 2961 NOK.
- 3700 NOK fra Golfsmith.com inkl. valutapåslag (1,75% til kredittkortselskapet), frakt, UPS gebyr og mva. Dette basert på dagens USD kurs.
- 2900 NOK fra Golfstoreeurope.com inkl. valutapåslag (1,75% til kredittkortselskapet), frakt, UPS gebyr og mva. Dette basert på dagens Euro kurs.
- Britiske nettbutikker har i større grad sluttet å shippe til Norge (?), men sannsynligvis ikke billigere enn GSE.
- Kan muligens få det noe billigere fra ebay riktignok, men neppe veldig mye billigere enn GSE.

Standard og tour har samme pris både i Norge og på nettet fra utlandet. Jeg skal i tilfellet kjøpe i Norge og få en custom-fit. Jeg har ingen interesse av at noen skal handle i Norge, men det er rett og slett lønnsomt og smartest... :)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
raffener
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 12 Aug 2011, 10:06
Hcp: Snart kategori 1
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Rocketballztråden

Post by raffener »

Fin beregning golffreak. Godt å se at norsk veiledene pris er på et nivå som gjør at man like gjerne kan kjøpe i proshop (gitt at de følger veiledende da...)

Var samme skaft jeg prøvde hanso. Kommer nok til å gjøre en ordentlig fitting på ny driver når jeg kjøper det neste gang. Vi får heller spille en runde, mye morsommere å sammenligne på bane enn på range ;)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Rocketballztråden

Post by furu »

Ganske tøff prising av RBZ og AMP i Norge i år så det er absolutt verd å sjekke prisen ja.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Rocketballztråden

Post by Golffreak »

furu wrote:Nei, det er ikke lett å bli klok på. Jeg er jammen ikke sikker selv. Du kan sikkert få akkurat det du vil til akkurat det hodet du vil. Hva det koster er en annen sak. Det er litt mange "versjoner" der ute. Ligger syv versjoner på driverlisten hos GSE!
Fikk litt mer forklaring fra TM idag forresten:

- Standardversjon leveres med en skaftmodell
- Tour-versjon leveres med to ulike skaftmodeller
- Tour TP versjon (samme hode som Tour) kan leveres med mange ulike skaft, men dette var det litt uklart om TM leverte i Norge.. "Dette er noe køllermaker ordner evt selv" var vel omtrent det ordrette svaret. Var litt vagt om man betalte for to skaft evt, får høre når jeg drar til om noen uker og dette skulle bli aktuelt..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Bekken
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 19 Jun 2011, 01:00
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Fjernmedlem Haugesund GK

Re: Rocketballztråden

Post by Bekken »

furu wrote:GSE har garantert ikke alt på lager. De satser på kort leveringstid etter at de har fått bestillingen. RBZ er ikke dyr i Norge så den er grei å kjøpe her. Samme gjelder forøvrig AMP driveren, en direkte konkurrent til RBZ.

Jeg må ta en liten sjekk på skaftene som tilbys på RBZ og se om det er noe interessant der. Liker litt "tuppaksjon" men stiff flex.
Tok en greit stor bestilling ifra GSE for en drøy måned siden. (Nye jern,RBZ driver, RBZ 5wood,putter og bag) Jeg fikk først jerna+putter i posten igår og sendte en mail til de anngående driver og wood. Fikk svar om at 5'er wood'n snart var ferdig hos Taylormade og at driveren ikke ble ferdig før i begynnelsen av april. Så det ble ikke akkurat en rask levering :P Nå er jeg lefty så jeg fikk driveren til 1400 kr og 5wood til 1200 kr. Så etter å ha gledet meg til å teste RBZ i 1 måned, så må jeg nok vente 1 til. Satt foresten på et Matrix X-CON 6 i stedet for 5, som er standar
Skeivhendt i golfen gitt!
Taylormade Rocketballz driver - 10,5 g
Top Flite 3 wood - 14,5 g
Taylormade Rocketballz 5 wood - 17 g
PING Rapture V2 27 resque
PING Tour S wedge - 60 g
Taylormade TP MC IRONS
Odessey white hot #9 putter
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rocketballztråden

Post by furu »

Hvordan i all verden klarte du å få de prisene?
Instagram @christianfuru
Bekken
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 19 Jun 2011, 01:00
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Fjernmedlem Haugesund GK

Re: Rocketballztråden

Post by Bekken »

furu wrote:Hvordan i all verden klarte du å få de prisene?
Beklager, orket ikke å logge inn på GSE og sjekke nøyaktige priser. Skriver de ned under her nå

Taylormade RocketBallz Tour Driver - Custom Fit - (Matrix X-CON 6, Golfpride multicompound white/black, resten standard ) 1560.32 NOK
Taylormade RocketBallz Fairway Woods Left-Hand - 19 Deg (5-wood) | Reg Flex | LH| 1223.65 NOK

aner ikke hvordan eller hvorfor det ble så billig
Skeivhendt i golfen gitt!
Taylormade Rocketballz driver - 10,5 g
Top Flite 3 wood - 14,5 g
Taylormade Rocketballz 5 wood - 17 g
PING Rapture V2 27 resque
PING Tour S wedge - 60 g
Taylormade TP MC IRONS
Odessey white hot #9 putter
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rocketballztråden

Post by furu »

Mva er ikke din venn :( x 1,25 så har du prisen.
Instagram @christianfuru
Bekken
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 19 Jun 2011, 01:00
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Fjernmedlem Haugesund GK

Re: Rocketballztråden

Post by Bekken »

furu wrote:Mva er ikke din venn :( x 1,25 så har du prisen.
Jaja, dette viste jeg, men skrev det ikke ned her. hehe
Skeivhendt i golfen gitt!
Taylormade Rocketballz driver - 10,5 g
Top Flite 3 wood - 14,5 g
Taylormade Rocketballz 5 wood - 17 g
PING Rapture V2 27 resque
PING Tour S wedge - 60 g
Taylormade TP MC IRONS
Odessey white hot #9 putter
olegregert
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 07 Jan 2012, 18:23

Re: Rocketballztråden

Post by olegregert »

Har dere noen pris på TM RBZ jernesett i stål for 4-PW i norske butikker ?
Post Reply