Få med seg rangen ut på banen....

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Få med seg rangen ut på banen....

Post by eaglebooger »

Ok, står på rangen og kan slå ball etter ball mot mål og være ganske i nærheten ofte. Men på banen føles det motsatt; At jeg er oftere langt fra målet og sjeldnere nære.
Kan nevne at jeg ofte slår fra gress når jeg trener på range, så det er ikke det som er problemet.
Noen som har noen tips til hvordan man skal få med seg godspillet ut på banen, og ikke glemme det igjen på rangen?
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Få med seg rangen ut på banen....

Post by Long-Hit-Wonder »

snakket med en dyktig golfer fra island for et par år siden. jeg slet da med det samme som deg. slår perfekt på rangen,men klarer ikke å dra det med på banen.

hans tips og erfaring var å kutte ned tiden man bruker på rangen. bruker man for mye tid på rangen får man gjerne med seg "range-mentaliteten" også,dvs man blir for vandt med å alltid ha en second-chance på hver ball man slår. på banen har man kun den ene ballen. den beste trengingen er den du får på banen.
så islandsgolferen nøyde seg kun med noen baller på pitchebanen og noe putt og chip før han spilte.
tiden med 2-3 timers økter på rangen var over for hans del. det er det for så vidt for meg også.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Få med seg rangen ut på banen....

Post by spiderboy »

Jeg prøver å gjøre det motsatte av det du skriver, dvs få med meg banen på rangen. Innimellom prøver jeg å spille banen i hodet når jeg står på rangen. Driver på utslag, hull 1 krever en liten fade for best mulig rull, ser ca hvordan det ble - antar lengde inn, spiller så en wedge på 100 meter osv. Tar siktemerke før hver ball, går gjenom rutinen før slag. Dette synes jeg hjelper meg, men ser jo av hcp ditt at du antagelig er mye mer rutinert enn jeg er. Men uansett har det fungert ifht å legge litt press på meg selv på rangen, slik at det ikke bare blir meningsløs dunking av ball lengst mulig (jeg har ellers en tendens til å ende opp med å slå så langt jeg kan med hvert jern) :lol:
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
bjermis
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 301
Joined: 05 Dec 2008, 11:57
Hcp: 3
Hjemmeklubb: Ålesund GK
Location: Ålesund

Re: Få med seg rangen ut på banen....

Post by bjermis »

Jeg bruker å spille på meg selvtillit på rangen jeg.. når jeg slår bra på rangen så slår jeg bra på bana.. Når jeg står kanskje 80 meter på bana så tenker jeg:

" du slo dette slaget på rangen og da gjorde du det bra,ingen grunn til at dette skal gå dårligere"

Det gir meg selvtillit...
R11 TP 10.5 Nickname "Tonje" :)
R11 15 grader
Titleist 906 F4 18.5 grader
Ping S57 X-stiff, 3 jern skaft på 4 jernet osv
Titleist vokey 52, 56 go 60 grader
Titleist Newport 2.0 putter
titleist Pro V1 4ever:)
User avatar
East
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 123
Joined: 02 Jan 2009, 16:43
Location: Oslo

Re: Få med seg rangen ut på banen....

Post by East »

Mitt spill på bane ble mye bedre etter at jeg gjorde en fast rutine + siktet bedre
East

Hcp: 11,6 pr. 1. jan. NÅ: 10,1
I Baggen:
Driver: Titleist 909D3 (9,5)
Wood: Titleist 909F3 (15)
Hybrid: Cobra baffler (18)
Jern: KZG Cavity Back III (4-PW)
Wedger: Titleist SM, 52,56,60
Putter: Scotty Cameron, SS Newport 1,5
Ball: Pro V1X
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Få med seg rangen ut på banen....

Post by Solaar »

Før en runde bruker jeg rangen kun til å varme opp, forsøker å tenke minst mulig annet enn å slappe av og komme inn i min egen rytme og timing. Slå sjelden mer enn 15 baller og lar alle køller i bagen få et slag hver.

De gangene jeg bruker tid på rangen så er det for å trene og la musklene mine venne seg til evt forandringer.

Så trikset med å få rangen med seg ut på banen er for meg å tenke minst mulig når jeg spiller.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Få med seg rangen ut på banen....

Post by sumo »

Solaar wrote: Så trikset med å få rangen med seg ut på banen er for meg å tenke minst mulig når jeg spiller.
denne er jeg enig i Solaar :)
selv bruker jeg rangen for og varme opp til selve runden.ca 30min er perfekt, for min del ihvertfall.
en kølle i hver kategori får kjørt seg.altså chipp,pitch,langt slag jern og wood og driver.så avslutter jeg med kølla jeg skal bruke ved første tee.

ellers så bruker jeg rangen en del til øving på slag jeg mener jeg trenger og øve mer på :)
putting greenen er også mye innenfor treninga ;)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Få med seg rangen ut på banen....

Post by stooy »

Jeg kjører også teknikken med å spille et par hull i hodet, på rangen. Så rett før jeg går til tee 1, tar jeg noen baller kun med det slaget jeg skal bruke på utslaget på hull 1...
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Få med seg rangen ut på banen....

Post by Long-Hit-Wonder »

tenk kun på slaget man skal slå og ingenting annet.vær bestemt når du slår og hovedfokuset er å holde ballen i spill,selv om dette betyr at du må nøye deg med kortere slag enn du egentlig ønsker deg.

ved innspill, se kun på flagget som er ditt mål.pin-high er slik du vil ha det.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Post Reply