Jakten på sesongen 2012

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by Yorkie »

Boris wrote:
Yorkie wrote:Iflg ryktene har visstnok sirandrew bodd på FIGC og funnet godformen for sesongen furu, men match er match:-)
Tror bestemt jeg observerte deg der på tirsdag også...? Stod i så fall på matta til høyre for deg i blårutet genser. Eller satte fra meg bag'en og tok en kaffe&vaffel iallefall, tror du dro omtrent da jeg kom tilbake og slo bøtta mi.
Går litt surr i dagene nå, men mener jeg var der på tirsdag fra ca 14-16, så godt mulig, om du ser en svart ogio bag med ett gult Sotogrande håndlke hengende så er det store muligheter for at det er meg :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by Kaffekannen »

Herdla Gk åpner med sommergreener i dag. Booket inn runde. Snart i bilen :D
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by goffy »

Kaffekannen wrote:Herdla Gk åpner med sommergreener i dag. Booket inn runde. Snart i bilen :D
Misunnelig .no!!! Fytti nå klør det i hele kroppen etter å få spille på bane.
Blir spennende å se om kvalitets og mengde treningen i vinter ar hjulpet :)
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by sumo »

nå forventer vi bane rapport med bilder :D
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Boris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 167
Joined: 02 Aug 2010, 18:27
Hcp: 23,7

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by Boris »

Yorkie wrote:
Boris wrote:
Yorkie wrote:Iflg ryktene har visstnok sirandrew bodd på FIGC og funnet godformen for sesongen furu, men match er match:-)
Tror bestemt jeg observerte deg der på tirsdag også...? Stod i så fall på matta til høyre for deg i blårutet genser. Eller satte fra meg bag'en og tok en kaffe&vaffel iallefall, tror du dro omtrent da jeg kom tilbake og slo bøtta mi.
Går litt surr i dagene nå, men mener jeg var der på tirsdag fra ca 14-16, så godt mulig, om du ser en svart ogio bag med ett gult Sotogrande håndlke hengende så er det store muligheter for at det er meg :)
Joda, stemmer det. Har deg prikka inn nå. Så en gang tidligere du hadde time med Ross også. Får gi meg til kjenne ved neste anledning.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Re: Jakten på sesongen 2012

Post by Kaffekannen »

sumo wrote:nå forventer vi bane rapport med bilder :D
Det kommer. Flott opplevelse

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by furu »

Bjørnefjorden åpen med vintergreener. 100km tur-retur Herdla eller 45km tur-retur BJGK. Dårlige sommergreener vs dårlige vintergreener. Tror faktisk det blir BJGK.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by kevin »

Tror man skal være forsiktig optimist ang sesongåpning nå allerede. Ser ut til at det blir kaldere igjen til helga, og neste uke. Men så lenge det holder seg snøfritt får man vel kommet seg ut og svingt litt. Lå litt snø og is på 9-hullsbanen på Borre, men ikke mye. Tror det forsvinner i løpet av de nærmeste dagene. Da blir det spill mot vintergreener iallefall
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by kevin »

Solum golf i Holmestrand melder at rangen er åpen fra i dag!
User avatar
joergu
Forumvant
Forumvant
Posts: 64
Joined: 02 May 2011, 13:15
Hcp: 12
Hjemmeklubb: Atlungstad GK

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by joergu »

HUSEBY/HANKØ. Først ute.....

Baneåpning fredag 2. mars

Publisert 1. mars 2012 av Gjøril Johnsson

Skriv ut

Del på:



Hei alle golfspillere. Vi har i hele vinter fulgt nøye med banen, og det er nå en glede å meddele både medlemmer og gjestespillere at vinteren 2012 har vært meget snill mot banen vår.


Det har den siste uken vært daglig befaring på banen, og hele baneområdet er nå fullstendig fritt for is og snø.

Baneselskapet vil sammen med trofaste med-hjelpere klargjøre banen på torsdag. Da skal baneutstyret settes ut og maskiner skal klargjøres. Om det er noen som har lyst til å delta med noen dugnadstimer så er det bare å melde i fra.

På fredag morgenen vil greener bli klippet med singelklipper av Pro Sander Solberg. Her er det bare å glede seg, maken til presisjon skal man lete lenge etter.

Om alt går etter planen vil også bunkerne bli raket samme morgenen/formiddag. Det er en glede å meddele at vi nå har åpnet for bestilling av starttid på fredag fra kl. 11 i golfbox, og fra samme tid lørdag og søndag ( fare for frost på morgenen i helgen ).

Starttider kan også bestilles på mobil 90 95 99 00.










MARS 2012
Driver : Cobra
Hybrid :Cobra 18` 25`
Jern : Ping G 15
Putter : Odyssey Two-ball putter
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by kevin »

Nesten helt fullbooka bane der i dag, i morra også. Mange ivrige golfere som vil ut. I dag er det meldt rundt +12 grader og knallvær
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by GunnarBull »

Herlig. Det er flere år siden jeg har vært så tent før en golfsesong som i år. Gleder meg stort, og dessuten har kona proklamert et comeback :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
vBildoy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 125
Joined: 17 Jun 2011, 09:01
Hcp: Alt for høyt
Hjemmeklubb: Sotra Golfklubb

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by vBildoy »

Jøss, leserer akkurat at PnP banen på Sotra Golfklubb åpner allerede i morgen. Var tenkt meg en tur på Driving Rangen, men må si det frister voldsomt å gå der i steden for.
Ping G20 Hybrid #4
Taylor Made Burner Superlaunch 5-PW Irons
TaylorMade ATV 52' og 58' Wedge
Nike Method Putter
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by kevin »

Driving rangen på Onsøy åpnet i dag og de håper å kunne åpne banen neste helg.

Driving rangen på Borre åpner i morra :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by kevin »

Siden jeg ikke kunne spille i helgen tok jeg meg fri fra jobb i går og dro til Huseby&Hankø

Vi hadde booket første ledige tid som var kl.11. Like før vi skulle ut var det vel ca.5-6 grader og knallsol. Slo en bøtte møkkete rangeballer og testet øvingsgreenen. Husker at vi sesongåpnet der i fjor 6 uker senere og da var greenene luftet og og dresset. Øvingsgreenen var helt grei, litt hard pga litt tele. Men det rullet greit og alt lovet bra

kl.11 slo jeg først ut, mest sannsynlig som den første på østlandet i år. På en bane med sommergreener. Litt kult når jeg tenker på det :D

Det var helt snø og isfritt over alt. Merket når jeg gikk inn på tee 1 at den var hard og det var ikke lett å få ned peggen pga tele, men litt gikk den ned.

Fairways var overraskende nok ikke så våte som ventet, men noe av årsaken var nok telen der også. Det ble litt varmere og litt mer vind etterhvert og på de siste 9 merket man at det var blitt litt bløtere. Men det er stort sett hull 3 og 4 som er verst på noen områder.

Greenene var helt greie, men litt harde i starten de også. Men det var ikke problem med å få ballen til å lande greit. På siste 9 ble de også litt mykere og da rullet det litt dårligere også.

De fleste bunkerne hadde litt is i seg og skulle hatt en runde med hakking og raking, ikke lett å slå fra de. Brukte chippeteknikk helst fra greenbunkerne et par ganger

Alt i alt en positiv opplevelse, selv om banen ikke er den mest spennende med sine 9 hull i flatt og åpent landskap. Men når de klarer å åpne 2.mars kan man ikke klage på noe synes jeg :D

Det var vel helt fullt der i går, det var det nok i dag også. Og tipper at det vil være bra trøkk der fremover siden de er den eneste banen på østlandet som er åpen med sommergreener. Når jeg har sett bilde fra Dynekilen og hørt om "islagt" bane, så er jeg ikke tvil om hva jeg ville valgt. Huseby&Hankø er helt grei å spille i mars

Fikk ikke tatt noen bilder annet enn det ene med tlf, på hull 7
Image
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by Hiks »

hørtes ikke bra ut for banen at den er åpen med tele i jorden. kan fort gi en del skader til senere i sesongen. regner med det blir ganske mye traffikk nå siden det er eneste bane åpen der østpå?:)
men men, golfsesongen er i allefall i gang!!;)
apehest
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 129
Joined: 13 Feb 2012, 15:13
Hcp: Multi
Location: Fredrikstad

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by apehest »

De har stengt igjen pga frost, så de passer på. Åpner vel igjen i helga, og neste uke er det også meldt mildvær.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by kevin »

ser at snøen har kommet igjen på østlandet mens jeg er borte. Håper på varmt og fint vær i helga, da forsvinner det vel igjen snart
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by sumo »

er spådd plussgrader og sol hver eneste dag fremover i minst to uker :D
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
totenoid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 126
Joined: 06 Apr 2011, 09:37
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GK
Location: Oslo

Re: Jakten på sesongen 2012

Post by totenoid »

Jeg ser at Huseby & Hankø er stengt i dag. Er det noen som vet noe mer om forholdene der, og om muligheten for at det er åpent i morgen? Og eventuelt, er det noen andre baner i dagsturavtand fra Oslo som er åpne? Klør LITT i fingra etter å spille :)
Post Reply