Viasat golf card

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Viasat golf card

Post by Procli »

Jeg har heller ikke noe å utsette på kommentatorene.. syns de er bra! Hva som er så dårlige med de Franz?
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Viasat golf card

Post by Franz »

Procli wrote:Jeg har heller ikke noe å utsette på kommentatorene.. syns de er bra! Hva som er så dårlige med de Franz?
Alt.

Det største problemet er at de er så utrolig lite oppdatert, og i stedet for å sjekke ut ting på nett velger de å bare gjette. Jeg blir gal av alle "jeg tror nok ikke...", "det er neppe sånn at...", "jeg tviler på at...", "kan det være slik at..."

Bare sjekk det! De har jo nett i boksen. Sjekk hva de spiller med, hvem de coach'es av, hva de jobber med, når de spiller neste gang, hvordan de spilte sist gang osv.

Jeg syns det er språklig helt på trynet. Det er et problem.
Jeg syns Haugsrud er arrogant, utdatert og altfor opptatt av Tiger.
Jeg syns Flatland utviser skrekkelig dårlig golfforståelse.

Jeg kunne holdt på i evigheter, men jeg har ikke evigheter å ta av.

I det hele tatt får jeg følelsen av de er middels interessert og dumper innom studio.
Det irriterer meg som er langt over middels interessert.
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Viasat golf card

Post by Fredrikkm »

Flatland hadde vært helt grei som kommentator om han bare hadde kunnet noe om golf. Haugsrud hadde passet perfekt som kommentator på et program som handler utelukkende om Tiger.
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Viasat golf card

Post by CharlieB »

Flatland har ikke allverden å fare med i forhold til golf nei, ingen tvil om det. Det som er litt interessant er at kona, som ikke synes golf er så veldig spennende TV, synes det er veldig ålreit med Flatland som kommentator. Hun kan ikke fordra Haugsrud eller Kracht.

Jeg synes Haugsrud er rimelig brukbar, den beste av de vi har i Norge, Kracht er grei nok. Flatland må jeg bare akseptere, jeg får i alle fall se på Golf... Har bare en tv ;-)

@Franz, hva legger du i at Haugsrud er utdatert? Jeg er ganske enig i at han er litt opptatt av Tiger - gitt Tigers spill i det siste.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Viasat golf card

Post by Franz »

CharlieB wrote: @Franz, hva legger du i at Haugsrud er utdatert? Jeg er ganske enig i at han er litt opptatt av Tiger - gitt Tigers spill i det siste.
Jeg får inntrykk av at han tenker gammeldags. Henger ikke med på hvordan spillerne tenker idag. Nå skal jeg ikke påstå at jeg vet hva spillerne tenker, men jeg leser mye golfstoff, og får ofte inntrykk av at Haugsrud satser på å flyte på "gammel kunnskap". Han kan lite/ingenting om moderne utstyr og lite om hva de forskjellige spillerne trener på og ønsker å få til rent teknisk.
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Viasat golf card

Post by DuffyDuck »

Ifølge PH kommer alle over toppen når de slår drit slag,
Han er ikke akkurat rå på den tekniske biten og det skinner igjennom.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Viasat golf card

Post by Franz »

DuffyDuck wrote:Ifølge PH kommer alle over toppen når de slår drit slag,
Han er ikke akkurat rå på den tekniske biten og det skinner igjennom.
Jeg rødmer når de viser slow motion-bilder av en sving og det blir stille i det norske studioet.
Kan de ikke i det minste sette over til de amerikanske kommentatorene som har noe å si?
User avatar
Boris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 167
Joined: 02 Aug 2010, 18:27
Hcp: 23,7

Viasat golf card

Post by Boris »

Fint. Men baner og rabatter for 2012 og sånn da?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Viasat golf card

Post by kevin »

har ikke kommet noe info om det ennå dessverre. Har spurt på FB-siden til Viasat golf norge nå,så får vi se hva de svarer
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Viasat golf card

Post by eivaan »

Franz wrote:
DuffyDuck wrote:Ifølge PH kommer alle over toppen når de slår drit slag,
Han er ikke akkurat rå på den tekniske biten og det skinner igjennom.
Jeg rødmer når de viser slow motion-bilder av en sving og det blir stille i det norske studioet.
Kan de ikke i det minste sette over til de amerikanske kommentatorene som har noe å si?
Er litt enig i dette, jeg ville mye heller hatt engelske/amerikanske. Problemet mitt er at jeg ikke kan bytte når jeg har kabel..kan heller ikke se HD da Canal Digital ikke kan tilby dette i Kristiansand :(
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Viasat golf card

Post by furu »

Har kabel fra CD og kan bytte kommentator, men jeg klarer meg fint med PH og HF. I begynnelsen hang jeg meg veldig opp i alt fra uttale av ord til direkte feil som ble sagt. Nå bryr jeg meg ikke. Det kommer mye bra fra dem.
Instagram @christianfuru
User avatar
Zeph
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 169
Joined: 14 Mar 2011, 00:15
Hcp: 11

Re: Viasat golf card

Post by Zeph »

Har alltid brukt engelske kommentatorar. Dei er tidvis litt irriterande der og, men uansett betre enn dei norske.
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Viasat golf card

Post by goffy »

Blir spennende å se om Viasat er like kjappe med å sende ut kortet i år som det de var i fjor.
Fikk det jo ikke før langt ut på sesongen i fjor!!
Har bestilt det to ganger nå siden de åpnet opp for bestilling for lenge siden.
I fjor fikk jeg det ikke før x-antall bestillinger og telefoner…
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Viasat golf card

Post by CharlieB »

furu wrote:Har kabel fra CD og kan bytte kommentator, men jeg klarer meg fint med PH og HF. I begynnelsen hang jeg meg veldig opp i alt fra uttale av ord til direkte feil som ble sagt. Nå bryr jeg meg ikke. Det kommer mye bra fra dem.
Enig, synes det er helt ok.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Viasat golf card

Post by Golffreak »

Jeg synes også at kommentatorene er engasjerende, og synes det nesten er litt morsomt at Haugsrud ikke gidder å sjekke på PCen alle fakta mest fordi han er helt NUB når det gjelder IT.. ;) . Kracht er jo mye mer korrekt og driver og skal kommunisere med seerne, men synes det blir litt for mye av og til. Det er heller ikke så proft å høre at tastaturet klakker på sendingen.. Flatland er OK sammen med Haugsrud, men litt platt alene.

Er litt spent på hvor lang tid før de klarer å få kortet og opplegget for Viasat kortet ut iår? Nå har de kjørt det noen år, og de er like trege hvert jævla år... Nå har jo faktisk sesongen så smått startet både på vest- og østlandet, og kan jo være greit å få avtalene på plass og begynt å sende ut kort. Skjønner ikke hvorfor ikke de starter med dette i månedsskiftet feb/mars, og avtalene burde jo bli kommunisert rett over nyttår. Jaja, to uker til neste runde (forhåpentligvis) og er vel bare å smøre seg med tålmodighet som vanlig.. Joda, det er en "ekstra-tjeneste" men når de markedsfører det så må de jo levere på en OK måte også.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Viasat golf card

Post by CharlieB »

Golffreak wrote: Er litt spent på hvor lang tid før de klarer å få kortet og opplegget for Viasat kortet ut iår? Nå har de kjørt det noen år, og de er like trege hvert jævla år... Nå har jo faktisk sesongen så smått startet både på vest- og østlandet, og kan jo være greit å få avtalene på plass og begynt å sende ut kort. Skjønner ikke hvorfor ikke de starter med dette i månedsskiftet feb/mars, og avtalene burde jo bli kommunisert rett over nyttår. Jaja, to uker til neste runde (forhåpentligvis) og er vel bare å smøre seg med tålmodighet som vanlig.. Joda, det er en "ekstra-tjeneste" men når de markedsfører det så må de jo levere på en OK måte også.
Enig, synes også det er rart. Det blir ikke akkurat god reklame for de klubbene som er med heller når ingen får kortet.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Viasat golf card

Post by Snowman »

Hvem har bestilt Viasat Golf Card for 2012 og ennå ikke fått det? Er det mange flere enn meg? For i såfall er det vel ennå ikke noen vits i å ringe, maile, bestille på nytt, etc.

Fint hvis folk også sier fra her når de har fått det, for å såfall vet jo vi andre at tida har kommet for å sjekke og mase på dem!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Viasat golf card

Post by GunnarBull »

Hmm, jeg har akkurat fått montert opp en Viasat-parabol litt sånn diskret på siden av huset. Men jeg visste ikke at jeg måtte bestille Golf-kortet, trodde det kom av seg selv. Når jeg tenker meg om, så var vel det litt naivt av meg...
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Viasat golf card

Post by Yorkie »

GunnarBull wrote:Hmm, jeg har akkurat fått montert opp en Viasat-parabol litt sånn diskret på siden av huset. Men jeg visste ikke at jeg måtte bestille Golf-kortet, trodde det kom av seg selv. Når jeg tenker meg om, så var vel det litt naivt av meg...
Tror nok det er litt naivt Hr. Bull, er vel en svak mulighet at det er noe forbedring fra i fjor. Jeg bestillte 4 ganger, og fikk kortet i begynnelsen av Juni etter at jeg sendte purremail til Viasat...

Kjører samme tilnærming i år, har pr.nu bestillt 2 ganger, og tar vel ett par til i løpet av April, og begynner med purremail i begynnelsen av Mai.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Viasat golf card

Post by kevin »

GunnarBull wrote:så var vel det litt naivt av meg...


litt :?: :lol:
Post Reply