cobra long tom raw

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: cobra long tom raw

Post by veggiss »

Hva er vitsen? En driver på 12 grader er jo mye mer tilgivende fra tee, og den køllen der vil være tilnærmet ubrukelig fra fairway for normalt dødelige golfere.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: cobra long tom raw

Post by furu »

Kult og artig veggiss. Rett og slett bare det. Ikke noe annet. Ingen fornuft eller noe som helst.
Instagram @christianfuru
User avatar
Boris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 167
Joined: 02 Aug 2010, 18:27
Hcp: 23,7

Re: cobra long tom raw

Post by Boris »

Jeg har en driver på 12.5 grader og lurer egentlig litt på hva jeg skal med en wood i det hele tatt. Jeg har liten erfaring med wood'er generelt, men føler at dess større hode, dess sikrere fra tee. Så om man kapper en driver vil det være et sikrere alternativ fra tee en en wood med mye mindre hode.

Hvordan slår dere forresten f.eks en 5w fra tee? Tee'er dere lavt og slår ned på ballen, eller laveste punkt bak ballen og slår opp på den som med en driver? Jeg innbiller meg at eneste grunn for meg til å foretrekke wood fremfor driver fra tee måtte være frykt for å slå for langt på en dogleg eller veldig langt par3. Fra fw innbiller jeg meg at firer jern eller 4H som jeg har er en del tryggere enn wood uten at jeg taper såå mye uansett. Men skal prøve noen når jeg får sjansen i år da.
Last edited by Boris on 15 Mar 2012, 22:55, edited 4 times in total.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: cobra long tom raw

Post by mciljoy »

Boris,
jo lengre du slår jo mer spredning får slagene. I tillegg har woodene mer loft som gjør at de får mer backspinn. Mer backspinn gir mindre sidespinn og rettere slag :-)
Post Reply