Norges mest ekslusive golfbane?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
LangJakke
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 173
Joined: 20 Feb 2012, 22:59
Hcp: 33

Norges mest ekslusive golfbane?

Post by LangJakke »

Som fast leser av golfsnakk over lengre tid følerjeg det er på tide å dele litt selv :) Min klubb Hovden Golf i Setesdal arrangerte i helgen en fantastisk turnering.

Lørdag gikk turneringen Titleist Hovden vintergolf av stabelen for 10. gang. 1.tee er på 1200 moh og nåes ved hjelp av skiheis. Grunnet tidlig snøsmelting ble banen kortet ned til 14 hull, men disse 14 var i perfekt stand! Banen blir laget og spilt kun en runde av rundt 50 spillere, noe som gjør at banen er meget eksklusiv og forøvrig ikke slopet av NGF :)
Med en golfbane mellom 900-1200 moh havet ligger hele banen over tregrensen og kan den vel nærmest kategoriseres som en links bane (sett bort fra mangelen av kyst :D )
Turneringen var en opplevelse av de sjeldne, fantastisk vær gjorde at det hele må sies å være en uforglemmelig opplevelse som jeg gleder meg til å gjenta neste år.
Noen som har vært med på noe lignende?
Attachments
IMG_4291.JPG
Hull 7, par 3. Utslag ca 20 meter høyere enn green/white.
(3.18 MiB) Not downloaded yet
IMG_4284.JPG
Golfbag vunnet på par72.no, legg merke til skiheisen i bakgrunnen!
(2.8 MiB) Not downloaded yet
IMG_4273.JPG
Utsikt fra 1. tee
(2.82 MiB) Not downloaded yet
IMG_4269.JPG
1. tee, 1200 moh.
(2.93 MiB) Not downloaded yet
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Norges mest ekslusive golfbane?

Post by wahwah »

Artige bilder, hva ble vinnerscoren? :-)
LangJakke
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 173
Joined: 20 Feb 2012, 22:59
Hcp: 33

Re: Norges mest ekslusive golfbane?

Post by LangJakke »

Med spillformen texas scramble i parform og snitt hcp tildelte slag utover 14 hull og ikke 18 ble det svært høye poengscore. Vinneren fikk 51 poeng! Svært mange rundt 45 poeng. Kan også legge til at drop alltid måtte taes hvis man lå på utsiden av preparert bane, dog alltid i 90 grader rett inn på banen da det nærmest var umulig å bedømme avstander.

Turneringen er dog mest en sosial opplevelse. Kan vel også legges til at det var obligatorisk stopp etter 7 hull med free of charge pølse, solo, øl og jägermeister:-)
Post Reply