Hva syns dere om NYP vs. Tiger?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Hva syns dere om NYP vs. Tiger?

Post by furu »

New York Post publiserte denne med Tiger. Skal vi virkelig ta det seriøst? Skal vi gidde å kommentere at det er useriøst, usaklig, usmakelig, unødvendig, respektløst osv osv?

Det er en merkelig vinkling fra noe som vel er en ikke altfor seriøs aktør. Vi må kunne klare å se det som det det er og bare gå videre. Ikke gidde å ta det alvorlig.

I dagens samfunn klager alle på absolutt alt. Folk legger seg flat for den minste filleting. Flatlegging er folkesport.

For ordens skyld kan jeg legge til at det ikke er bevist noen som helst sammenheng med at Tiger vinner og hvem han har sex med :)

Image
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Hva syns dere om NYP vs. Tiger?

Post by Kaffekannen »

Jeg er helt enig med deg at flatlegging(bør i ordboken snarest) er blitt for poppis, men dette ble bare dumt. Det er veldig gammelt nytt som er uvesentlig, uten sammenheng og umorsomt. Derfor synes jeg det er teit og ganske usmakelig. Hadde det vært slik at det var seirene som gjorde at han jaget kvinnfolk så hadde det vært en ting, men jeg ser rett og slett i sammenhengen...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hva syns dere om NYP vs. Tiger?

Post by sirandrew214 »

Ikke mye å si, annet enn latterlig!
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Hva syns dere om NYP vs. Tiger?

Post by wahwah »

Jeg synes dere skal slutte å være så seriøse. NYP har alltid vært en tullete avis, og bør leses sådan.

Personlig synes jeg det var et morsomt oppslag, dere er mer sånn "stakkars Tiger, han fortjener respekt". Hva med å bry seg om noe som faktisk betyr noe istedetfor.. Folk kaster bort alt for mye tid på å være indignert over uvesentligheter.. Særskilt golfforum. Jeg kan vel komme på minst 1000 saker som fortjener mer oppmerksomhet her, og som man med rette kan være indignert over enn det tullet her
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Hva syns dere om NYP vs. Tiger?

Post by Kaffekannen »

wahwah wrote:Jeg synes dere skal slutte å være så seriøse. NYP har alltid vært en tullete avis, og bør leses sådan.

Personlig synes jeg det var et morsomt oppslag, dere er mer sånn "stakkars Tiger, han fortjener respekt". Hva med å bry seg om noe som faktisk betyr noe istedetfor.. Folk kaster bort alt for mye tid på å være indignert over uvesentligheter.. Særskilt golfforum. Jeg kan vel komme på minst 1000 saker som fortjener mer oppmerksomhet her, og som man med rette kan være indignert over enn det tullet her
Heldigvis er det masse ting som opprører meg mye mer enn dette oppslaget. Men dette er et golfforum og er det vi snakker om. Tiger fortjener jo respekt for det han gjør på golfbanen, men det er ingenting stakkarslig over det. Det finnes tusenvis av morsomme Tigervitser og hvis NYP i alle fall hadde brukt en av dem... Dette var sånn tiss, bæsj morsomt :?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Hva syns dere om NYP vs. Tiger?

Post by wahwah »

Klart vi skal diskutere det, vi er et golfforum, det var heller ikke det jeg mente, men jeg har et inntrykk av at mange forumdeltakere her (og på andre forum) blir så oppgitt over "hets" av Tiger i en hver form. Andre kjendiser opplever det samme til daglig, og man kan selvfølgelig kritisere media for å være spekulativ, men det er tydeligvis det folk vil ha. At NYP har et sensasjonspreget oppslag er neppe en sensasjon.

Poenget mitt er vel egentlig at jeg ikke forstår hvorfor alle "bryr" seg, Tiger selv gjør det neppe. For å svare på Furu sine spørsmål:

Skal vi virkelig ta det seriøst?
- Nja, statistisk sett er det vel en forholdsvis stor sannsynlighet for at folk som har vært utro vil fortsette med det.

Skal vi gidde å kommentere at det er useriøst, usaklig, usmakelig, unødvendig, respektløst osv osv?
- Tja, om du synes det kan du kommentere det, men om du kjøper avisen kun for å kommentere det er du neppe i målgruppen for NYP og NYP bryr seg neppe.

I dagens samfunn klager alle på absolutt alt. Folk legger seg flat for den minste filleting. Flatlegging er folkesport.
- Denne forstår jeg ikke, du klager vitterlig på oppslaget. Er problemet at folk klager, eller at folk legger seg flat etter at det har blitt klaget? I Norge er flatlegging en fin strategi, det er ofte tilstrekkelig, uavhengig av hvor alvorlig overtrampet ofte er. Sånnsett kan det være en fin mediestrategi. Flatlegging på grunn av bagateller kan vel også være grei PR.


For ordens skyld kan jeg legge til at det ikke er bevist noen som helst sammenheng med at Tiger vinner og hvem han har sex med
- Det er det vel heller ingen som har sagt, men om du ser på bildet er det klart at Tiger er klar for nye eventyr. Det der er et godstemning-blikk.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hva syns dere om NYP vs. Tiger?

Post by veggiss »

Tror jeg skal prøve å starte debatt med utgangspunkt i neste forside på Pondus, den har ca like mye seriøsitet som NYP.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Hva syns dere om NYP vs. Tiger?

Post by stianm »

wahwah wrote:Jeg synes dere skal slutte å være så seriøse. NYP har alltid vært en tullete avis, og bør leses sådan.

Personlig synes jeg det var et morsomt oppslag, dere er mer sånn "stakkars Tiger, han fortjener respekt". Hva med å bry seg om noe som faktisk betyr noe istedetfor.. Folk kaster bort alt for mye tid på å være indignert over uvesentligheter.. Særskilt golfforum. Jeg kan vel komme på minst 1000 saker som fortjener mer oppmerksomhet her, og som man med rette kan være indignert over enn det tullet her
+1. Vi har det såpass godt her i Norge at vi rett og slett skaper "problemer" .
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Hva syns dere om NYP vs. Tiger?

Post by Fredrikkm »

furu wrote: I dagens samfunn klager alle på absolutt alt. Folk legger seg flat for den minste filleting. Flatlegging er folkesport.
Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med dette. Den første delen av utsagnet er jo rimelig ironisk når det kommer i en tråd som utelukkende handler om å klage. Når det kommer til den andre delen vet jeg ikke helt hva jeg skal tro. Mener du virkelig at Eldrick ikke skulle lagt seg flat når han ble tatt i å være utro mot konen sin? Mener du at å være utro gjentatte ganger er en "filleting"?
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hva syns dere om NYP vs. Tiger?

Post by furu »

Fredrikkm wrote:
furu wrote: I dagens samfunn klager alle på absolutt alt. Folk legger seg flat for den minste filleting. Flatlegging er folkesport.
Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med dette. Den første delen av utsagnet er jo rimelig ironisk når det kommer i en tråd som utelukkende handler om å klage. Når det kommer til den andre delen vet jeg ikke helt hva jeg skal tro. Mener du virkelig at Eldrick ikke skulle lagt seg flat når han ble tatt i å være utro mot konen sin? Mener du at å være utro gjentatte ganger er en "filleting"?
Hvis du oppfatter det som klaging så er det ikke noe jeg kan gjøre med det. Du har en egen evne til å tolke alt jeg sier feil og er alltid uenig med meg. Da forventer jeg ikke at du skal forstå noe jeg skriver i denne tråden heller.

Flatleggingen her var ment for NYP. At de fikk så mye negative reaksjoner her og at noen mente de burde gå ut og unnskylde seg. En god, norsk flatlegging altså. At du klarer å vri dette til at jeg syns utroskap er ok forundrer meg egentlig ikke :)
Instagram @christianfuru
Knut
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 237
Joined: 13 Apr 2010, 08:27

Re: Hva syns dere om NYP vs. Tiger?

Post by Knut »

Jeg leser dette som at "ladies" er resten av golfeliten. Synes den er fin :-)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Hva syns dere om NYP vs. Tiger?

Post by CharlieB »

Knut wrote:Jeg leser dette som at "ladies" er resten av golfeliten. Synes den er fin :-)
+1 :D
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Hva syns dere om NYP vs. Tiger?

Post by Fredrikkm »

furu wrote:
Fredrikkm wrote:
furu wrote: I dagens samfunn klager alle på absolutt alt. Folk legger seg flat for den minste filleting. Flatlegging er folkesport.
Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med dette. Den første delen av utsagnet er jo rimelig ironisk når det kommer i en tråd som utelukkende handler om å klage. Når det kommer til den andre delen vet jeg ikke helt hva jeg skal tro. Mener du virkelig at Eldrick ikke skulle lagt seg flat når han ble tatt i å være utro mot konen sin? Mener du at å være utro gjentatte ganger er en "filleting"?
Hvis du oppfatter det som klaging så er det ikke noe jeg kan gjøre med det. Du har en egen evne til å tolke alt jeg sier feil og er alltid uenig med meg. Da forventer jeg ikke at du skal forstå noe jeg skriver i denne tråden heller.

Flatleggingen her var ment for NYP. At de fikk så mye negative reaksjoner her og at noen mente de burde gå ut og unnskylde seg. En god, norsk flatlegging altså. At du klarer å vri dette til at jeg syns utroskap er ok forundrer meg egentlig ikke :)
Jeg foreslår at du legger litt mer innsats i formuleringene dine, for det var ikke akkurat lett å forstå hva du egentlig mente... Hadde du lest innlegget mitt ordentlig hadde du kanskje fått med deg at det i stor grad var formulert i spørsmålsform, nettopp fordi du ordla deg tvetydig.

Resten av innelegget vet jeg ikke helt hva jeg skal si til. Jeg har drøyt 100 poster på dette forumet, så hvordan jeg kan "ha en egen evne til å tolke alt du sier feil" klarer jeg ikke helt å skjønne, da meningsutvekslingene jeg har hatt med deg antagelig kan telles på en halv hånd.
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
Post Reply