Masters 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Masters 2012

Post by furu »

Er det meg du slenger med leppen til? Eller Viaplay?

Er det virkelig så usannsynlig at det i 2012 selges separate rettigheter til nett og mobile plattformer? De gjør vel det med fotball?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
apehest
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 129
Joined: 13 Feb 2012, 15:13
Hcp: Multi
Location: Fredrikstad

Re: Masters 2012

Post by apehest »

Unngår helst å slenge med leppa til folk jeg ikke kjenner. :)
Folk med windows 7 telefon/tablet kan fint se masters på viaplay. Etter det jeg har lest kan jeg få juksa det til på android, noe jeg ikke gidder prøve for jeg ser det på tv. Eplefolket er sjangseløse.
Syns det er merkelig om det er adskilte rettigheter for pc og håndholdt i NORGE som er et så lite marked.
Da velger jeg å tro at viasat enten er late, inkompetente eller vil spare penger på båndbredde. Det er jo over snittet mange som ikke er hjemme, og vi viasatkunder får ikke viaplay noen kroner av.
User avatar
Boris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 167
Joined: 02 Aug 2010, 18:27
Hcp: 23,7

Masters 2012

Post by Boris »

goffy wrote:Unner ikke svenskene noen verdens ting, sorry ;)
så lenge en nordmann ikke kan vinne, holder jeg stort sett alltid på svenskene. Lik det eller ikke, men det er ingen som er nærere oss enn de. På alle mulige måter.
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Masters 2012

Post by goffy »

Boris wrote: så lenge en nordmann ikke kan vinne, holder jeg stort sett alltid på svenskene. Lik det eller ikke, men det er ingen som er nærere oss enn de. På alle mulige måter.
Joda, er bare tøff i trynet jeg ;)
Så lenge ingen norske er med og våre naboer er i toppen så får man vel heie på dem.
Selv om jeg heller hadde likt å sett at Buba eller Westwood hadde tatt på seg jakka :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Masters 2012

Post by kevin »

Hvis Hanson vinner får vi bruke at han har hjelp av en nordmann med puttetreningen, for alt det er verdt :D

Håper at det blir match helt inn mellom Peter og Phil
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Masters 2012

Post by Snowman »

Det er noen fantastisk fine storylines nesten uansett hvem av de 10 beste som vinner.

Hvis det blir Phil Mickelson, da kommer han opp i 4 seire i Masters, det samme som Arnold Palmer og Tiger Woods, med bare Jack Nicklaus med 6 seire foran seg. Jeg ser da for meg skriveriene ett år fram i tid, med spekulasjoner om det blir Tiger eller Phil som skal ta sin 5. seier og gå opp i ryggen på Jack.

Hvis det blir Peter Hanson eller Henrik Stenson, da får vi den første scandinaviske majorvinner på herresiden, etter mange år med sterke spillere. Dette burde vært ordnet for lenge siden, særlig av Thomas Bjørn i The Open 2003, da han sviktet på slutten og forærte The Claret Jug til Ben Curtis.

Hvis det blir Bubba Watson, Matt Kuchar eller Hunter Mahan, da kommer nok amerikanerne til å begynne å snakke om en "streak" av majors til sin neste generasjon spillere, selv om de bare er oppe i to. For det skal nok ikke mer til. Etter å ha gått 6 majors på rad uten amerikansk seier, var de veldig lettet da Keegan Bradley vant PGA, så to på rad vil nok bli omtalt som en amerikansk winning streak.

Hvis det blir Louis Oosthuizen, da blir det i stedet sydafrikanerne som kommer til å snakke om winning streak, med to Masters-seire på rad etter at Charl Schwartzel vant i fjor. De kommer da dessuten til å ha tatt 3 på 5 år, siden Trevor Immelman vant i 2008.

Hvis det blir Padraig Harrington, da blir det den store revansjen etter den utskjelte endringen av svingen. Han kommer da dessuten til å være veldig nærme en såkalt Career Grand Slam, siden han da vil ha vunnet 3 av 4, med bare US Open som mangler. Av spillere under 50 år har jo Tiger alle 4, men ingen andre har vunnet mer enn 2 av dem, så da vil Paddy være nærmest etter Tiger.

Hvis det blir Lee Westwood, da går jo seieren til den som ofte omtales som verdens beste spiller uten en major. Det vil være en stor ting, for Lee begynner å stå i fare for å bli neste generasjons Colin Montgomery, med massevis av turneringsseire i kombinasjon med mange topplasseringer i majors uten å vinne.

På 10.plass ligger Paul Lawrie, mannen bak tidenes opphenting i en major. Da han vant The Open i 1999, startet han siste runde på 14.plass, hele 10 slag bak lederen, så det var jo helt rått å ta igjen. Kan han gjøre light-versjonen av det der i dag? Kanskje det ville vært den største storyline av alle?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Masters 2012

Post by Snowman »

Woods selv - når han får tenkt seg om - er fornuftigere enn en del av sine fans:

http://www.vg.no/sport/golf/artikkel.php?artid=10049945
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
pkasnes
Rookie
Rookie
Posts: 45
Joined: 06 Aug 2010, 21:54
Hcp: 30
Hjemmeklubb: Grorud GK

Re: Masters 2012

Post by pkasnes »

God gjennomgang Snowman.

Gleder meg til i kveld. Holder en knapp på Mickelson. Spørrs om Hanson tåler dette. Det virket som han var bevisst presset i går.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Masters 2012

Post by Kaffekannen »

God oppsummering 8.

Når det gjelder Woods er det greit å merke seg at han sier: "Hvis noen tok seg nær av det, unnskylder jeg." Litt sånn Gerd-Liv Valla: "Hvis hun følte at jeg mobbet henne så unnskylder jeg."

Oversatt blir vel det: Jeg registrerer at DU mener jeg har gjort noe dumt og jeg beklager at DU føler det slik :D
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Masters 2012

Post by Snowman »

Hehe :-) ... men en ting skal Woods ha, og det er at han er flink til å ta seg sammen igjen etter å ha tiltet! Det ble ikke noe sånn som Henrik Stenson på 18.hull torsdag, da han tiltet etter andreslaget og endte opp med en ..., ja, rett og slett snowman, dvs min signaturscore :-D
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Masters 2012

Post by furu »

Syns det er litt kjedelig når det kommer til storylines. Ja, de er der hvis man leter men det fenger ikke så voldsomt. Når underdogene er spillere som allerede har en eller flere majortitler på cv'en så er det ingen skikkelige underdogs.

Harringtons storyline om at han kan gå til 3 av 4 og nærmere en grand slam er litt konstruert. "Bare" mangle US Open er ikke bare bare. Grand Slam er Grand Slam, 3 av 4 er 3 av 4.

Jeg vet du liker Lawrie. Han hentet inn 10 slag, han hadde en utrolig god runde på en dag der ingen andre klarte å utfordre. Noen spillere hentet inn 6-7 slag på van de Velde. Det var opphenting og nedhenting i samme turneringer. Lawrie fremstår ofte som en ganske usympatisk spiller og har nok ikke så mange fans.

Amerikansk "winning streak" viser du jo selv egentlig ikke er en storyline. Hvis Major Bradley vinner og tar 2 av 2 mulige i karrieren så er det en grei storyline, de andre er ingenting.

Mickelson er en storyline for historiebøkene så den er grei.

Første skandinaviske og svenske major er en parentes i golfhistorien. Det legges merke til hos Haugsrud, Leirevaag og i Svedala.

Westwood er en fin storyline - store spillere uten major. Eller kanskje han endelig blir sett på som stor? Får han sin første så følger han opp med flere?

Hvis Oosthuizen vinner og begynner å plukke seire på PGA Tour så er det ingen grenser for ham. For en spiller. For et humør. Han er ikke langt unna storhet.

Jeg syns altså at det er fullt av tynne storylines i årets Masters. Tigerseier hadde vært det største. Rory med revansje hadde overgått alt annet x 10.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Masters 2012

Post by kevin »

Harrington vant par-3 turneringen på onsdag og er uaktuell som vinner i dag...

En svensk major seier vil være stort, både i Sverige og for Skandinavia. De har ventet veldig lenge og vært svært nære flere ganger. I tillegg har de Stenson sin seier i The Players, i ren oppvisningstil.

Mickelson som seierherre vil være historisk.

Oosthuizen har imponert stort og kan fort vinne her som i The Open.

Blir det amerikansk seier vil det være nok en seier i en sålangt fantastisk sesong på PGA touren for de.
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Masters 2012

Post by mully »

det slaget fra oosthuizen, må bli shot of year, hvis han vinner.
helt sick bra!
TaylorMade
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Masters 2012

Post by spiderboy »

Hehe...helt grei åpning. 3 under etter 2 :D

Siste gang en vinner i Masters gjorde noe sånn var "the shot heard around the world" Gene Sarazan på 30-tallet. Magisk
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
pkasnes
Rookie
Rookie
Posts: 45
Joined: 06 Aug 2010, 21:54
Hcp: 30
Hjemmeklubb: Grorud GK

Re: Masters 2012

Post by pkasnes »

Nå klarte faen meg Viaplay å kutte sendingen klokken 01 i det omspillet begynte.

Aldri mer kjøp derfra.

Pål
Chippen
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 06 Sep 2011, 01:25
Hcp: 36
Hjemmeklubb: Holtsmark

Re: Masters 2012

Post by Chippen »

Komplett SKANDALE av Viaplay (eller generaltabbe som Haugsrud ville sagt)! I går klarte de å spolere hele sendingen med "buffering" hvert 5 sekund. Og i dag skjer dette!

Etter gårsdagens sending (eller mangel på sending) sendte jeg en henvendelse hvor jeg ga rimelig klar beskjed av jeg mente om opplegget deres. Nå blir det å kreve kompensasjon/refusjon.

Når det er sagt skal de ha creds for at de ordnet sending, selv om det hjalp jo så lite da det gjaldt som mest. Haugsrud og Flatland gjør det også relativt bra som kommentatorer, noe som har ganske stor betydning for opplevelsen slik jeg ser det :)

Når det gjelder selve turneringen var det synd at ikke Oosthuizen tok seieren.
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Masters 2012

Post by Boogieman »

Hørte jeg riktig i at amerikanerne pep mot Oosthuizen i omspillet, eller er det hans variant av "lUUUUke"-heiaropet?
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Masters 2012

Post by Franz »

Boogieman wrote:Hørte jeg riktig i at amerikanerne pep mot Oosthuizen i omspillet, eller er det hans variant av "lUUUUke"-heiaropet?
LUUUUIS!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Masters 2012

Post by kevin »

Mange har mye å lære av Bubba:
"No drills, that makes it a job. I don't want to have a job. I just want to have fun and play golf for a living."
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Masters 2012

Post by kevin »

CBS har gjort en flott oppsummering fra sisterunden

Post Reply