Oslo - hvor skal vi spille

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Oslo - hvor skal vi spille

Post by wahwah »

Jeg og en kompis skal på fylletur til Oslo den siste helgen i mai og håpet på å få til et par runder på den 26. og den 28. mai. Hvilke baner er tilgjengelig med kollektivtransport/ under 5-600 i taxi fra løkka.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Oslo - hvor skal vi spille

Post by sirandrew214 »

Bogstad er jo "midt" i Oslo. Drosje for 2 dit opp blir nok godt innafor summen du nevner. Samme bort til Haga/Grini/Grønmo.
Miklagard er jo litt lenger ut, men man kommer kanskje dit for den summen, hvis ikke er det enkelt med tog til Kløfta og ca 10-13 min gåtur bort til banen.
Hauger og Losby er litt mer ullent når det gjelder kollektivt, men for 5-600,- så er nok taxi mulig dit også (noe nærmere enn Mikla).
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Oslo - hvor skal vi spille

Post by wahwah »

Ser at utvalget blir svært begrenset ettersom kompisen min ligger på 31 i hcp, men tusen takk for svaret sirandrew214! Da satser vi på Grini/Grønmo og Hauger.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Oslo - hvor skal vi spille

Post by sirandrew214 »

Da er nok ikke Grønmo/Grini dumme valg. Hauger KAN være brutal, spørs hvor langt roughen har vokst oppover...
Glemte sikkert noe i Bærum/Asker, men det blir kanskje drøyt med taxi.
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Oslo - hvor skal vi spille

Post by barcentrale »

Grønmo er nok perfekt! Enkel bane og kun 10-15 min fra sentrum..


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?j0zi1r
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Oslo - hvor skal vi spille

Post by JonasB »

Haga,Grini,Nordhaug og Bærum ligger jo ikke veldig langt fra Bogstad (oslo gk) så taxiprisen er nok ikke så ille. Finner du en 0TAXI som kun kjører hybridbiler blir det nok ikke så ille.Ellers går t-banen til røa rett fra byen og en taxi derfra tar maks 10 minutter. Har selv ikke spilt de banene selv med unntak av nordhaug for noen år siden da man ikke trengte noe kort/kurs for å spille der.
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Oslo - hvor skal vi spille

Post by CharlieB »

sirandrew214 wrote:Da er nok ikke Grønmo/Grini dumme valg. Hauger KAN være brutal, spørs hvor langt roughen har vokst oppover...
Glemte sikkert noe i Bærum/Asker, men det blir kanskje drøyt med taxi.
Hauger ER brutal, Miklagard er tøffere, Meland er ett monster, (oki en annen diskusjon). Jeg tror jeg ville gått for noen andre enn Hauger og Miklagard - denne gangen - og spilt lettere tilgjengelige baner, med billigere drosje regning.

Det sagt du/dere bør investere noen runder på Mikla og Hauger før dere dør ... Meland også definitivt, men det er såpass stor forskjell i karakter på disse tre at det vanskelig lar seg forklare, du må nesten spille de noen ganger og så gjøre deg opp din egen mening.
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Oslo - hvor skal vi spille

Post by wahwah »

Meland har vi spilt, men den ligger jo uttafor Bergen :-) Aller helst hadde jeg valgt mikla og bogstad, men regner med at kompisen ikke får booka i det hele tatt i golfbox, pga handicap. Får ta dem neste gang. Takk for svar.
Post Reply