Folk som ikke roper FORE!

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Folk som ikke roper FORE!

Post by Keyser »

Skummelt sted det der....Pleier ha svært raske rutiner akkurat i det området, dersom jeg ser noen står på tee 7. Har selv hatt en del slag fra tee 7 til fairway på 6, men da BRØLER jeg :o
</Keyser>
User avatar
zibiri
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 06 Jun 2009, 21:44
Location: Sandefjord, Vestfold

Re: Folk som ikke roper FORE!

Post by zibiri »

Spilte på Kragerød i går hvor helt ut av det blå en ball rusa som faen forbi trynet på han jeg gikk med, så nærme at den toucha håret omtrent, men så er spørsmålet hvorfor er det ingen som sa Fore?? Det er snakk om liv her når en drive kommer så nærme huet til noen, et par centimeter til og noen kunne blitt alvorlig skadet sannsynelig vis død !

Hva er vanskelig med og bare rope Fore?
-Olyo- - Mai mål: Etablere hcp: ok - Juni mål: 30 hcp: -
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Folk som ikke roper FORE!

Post by furu »

Det har vært flere episoder på Bjørnefjorden i løpet av sommeren enn det var de foregående 9 månedene. Toppet seg i dag. Spilte hull 8, hull 6 krysser dette men spillere på hull 6 skal vente. Det er til og med satt opp skilt ved tee på hull 6. Vi slo ut, gikk mot fairway og så at det var en gruppe som skulle slå ut. De var på vei til tee men så helt og tydelig meg. Jeg så rett og slett at de så på meg, så enkelt er det. Ingen unnskyldning der. Ute på fairway går jeg vi mot den første ballen vi skal spille. Er fremdeles godt synlig for de andre. Da slår førstemann likegodt ut. Det plinger i driveren, jeg dukker instinktivt ned, ballen slår ned 6-7 meter unna.........så hører jeg et "fore". Litt sent kanskje. Tenkte at det er greit nok, de trodde kanskje vi hadde gått videre.

Vi går til neste ball, plasserer oss slik at vi nok en gang er godt synlige. De kan ikke unngå å se oss. Det plinger i nok en driver og ballen suser over hodene våre. Helt utrolig, det klikker fullstendig for meg. Vi roper til dem at de må skjønne at de ikke må slå når vi er på hull 8. "Jada, bare gå dere" er det eneste svaret vi får. Samt litt vinking og en likegyldig holdning. Herlig. Det er det tåpeligste vi har opplevd. Helt utrolig at noen kan gjøre slikt på en golfbane.

Førstemann som slo ut og siktet på meg var forøvrig samme mann som når vi var på hull 5 løp over i vår fairway fra hull 2 når en i gruppen vår skulle slå ut. Rett og slett bare heldig at vi klarte å stoppe ham fra å slå. Fyren vinket pent og rolig til oss, slo sin ball 30 meter til neste rough og gikk videre. Uten å ane hvor heldig han hadde vært.

Jeg har aldri "sladret" til ledelsen om ting som skjer på banen men denne gangen måtte jeg. Det er rett og slett farlig å være der ute når folk gjør slikt.

Sånn, frustrasjonen er luftet :D
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Folk som ikke roper FORE!

Post by kevin »

Så nettopp Brittany Lincicombe slå en ball skikkelig skjevt under Solheim cup,og traff nesten noen tilskuere. Ropte ikke FORE,og det gjorde ingen andre heller. Synes man ser det altfor ofte av proffene. Er de for gode eller for fine til å rope??? :evil:
Post Reply