Viasat golf card

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Viasat golf card

Post by sirandrew214 »

BomBom wrote:Noen som vet mer vedrørende rabatten i år..? Det reklameres jo med 40% rabatt på greenfee, men jeg ser at flere baner har justert rabatten til stusselige 100,- under normal greenfee (15-20%).. Er dette noe Viasat vil ta tak i, eller gir de litt blaffen i hva slags rabatter som blir gjeldende..? Det må vel foreligge en avtale mellom Viasat og klubbene vil jeg tro.. Villedende markedsføring er det vel noe som heter, så det spørs hva som vil skje om man "utfordrer" klubbene på rabattsatsene de har satt.. Det er noe jeg kan finne på å gjøre, bare for å skape litt liv og røre.. :)
Ikke vet jeg, og ikke bryr jeg meg nevneverdig... Får jeg rabatt på en bane er jeg fornøyd. Hvis noen virkelig vil krangle på det, så værsågod, da ender det tilslutt med at hele greia blir borte, og så sitter vi der med ingen rabatt... :!:
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Viasat golf card

Post by veggiss »

hehe...diskusjon med Fredrik på FB-siden nå, spent hva han svarer.

blir du fornøyd hvis du får 0,5l i en 1l melkekartong sirandrew?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Viasat golf card

Post by Golffreak »

Viasat burde (MÅ ihht markedsføringsloven) endre sin markedsføring med "opptil 40% rabatt". Er vel litt sent nå som materiellet sendes ut, men bedre sent enn aldri hvis de fikser det nå...

Jeg er egentlig fornøyd med enhver rabatt jeg, men noe av problemet er vel litt ulik prisstrategi i utgangspunktet hos de klubbene som er med. F.eks. Holtsmark satser jo på greenfeespillere og har en relativt "vanlig" GF. Miklagard har jo en mye høyere sats som "full greenfee", og selv om de åpner for flere greenfeespillere så er det i hovedsak utenfor prime-time. Selv om de gir 40% på "fullpris" så er det fremdeles 540 kr, noe som da er nede på "vanlig" pris.. For Holtsmark derimot så ville de jo ha sittet igjen med kun 300 kr. Ifjor hadde jeg nesten dårlig samvittighet når jeg betalte litt over 200 kr på Kongsvinger.. Det skal jo selvsagt være ulike priser på baner, men det finnes jo en "minstepris" for de fleste klubber vil jeg tro (spesielt for prime-time). Det er ikke lett å skulle gi en fast rabattsats med så mange ulike klubber og prisstrukturer, og hvis f.eks. Nøtterøy er med så skal de da gi 40% på sine 100 kr spilletider?

Det er derimot IKKE greit om de klubbene som er med nekter å gi folk rabatten eller noe annet tull. Må være litt seriøst dette iallefall..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Viasat golf card

Post by veggiss »

Tydeligvis skal vi bare være glade for at Viasat er så snille at de gir oss et rabattkort for golf når vi betaler 1800 spenn i året for kanalen, så vi bør egentlig holde kjeft.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17374
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Viasat golf card

Post by kevin »

Jeg er glad for rabattene, men synes det er amatørmessig at de går ut med info om 40% rabatt når det tydeligvis ikke stemmer helt. Like amatørmessig av klubbene som ikke tar opp dette med Viasat før kortet/info sendes ut. Det var jo sånn i fjor også mener jeg å huske med et par av banene, da burde de klart å rydde opp i dette til i år.
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Viasat golf card

Post by BomBom »

Misforstå meg ikke sirandrew, golfkortet er et kjærkomment tilskudd til golfhverdagen, og alle rabatter er bedre enn ingen rabatter. :)
Men når man annonserer med 40%, og man som innehaver ikke får de prosentene på banen(e), så mener jeg uansett at det blir feil. Kortet er jo ikke "gratis" som det sies i markedsføringen, man betaler jo 150,- /mnd for en tv-kanal. Visstnok har enkelte baner restriksjoner på når på dagen man kan benytte kortet, og det er helt greit, men selve rabatten burde de ikke kunne sette selv etter eget ønske.. Dette er vel regulert etter en avtale mellom Viasat og klubbene..
Min tanke er at de som har kortet, kanskje reiser og besøker baner de normalt sett ikke ville gjort uten kortet, og da får banene en slags "bonus-greenfee" mener jeg. Er det ikke da bedre å tjene en ekstra greenfee, uansett pris, enn ikke noe i det hele tatt..? Holtsmark har blitt nevnt, og de har i år satt ned rabatten til 100,- på ordinær greenfee, 300/400 mot fjorårets 240/300 hvis jeg husker riktig. Vil det påvirke besøkstallet, vel det gjenstår å se.
Det blir som om halvparten av Statoil sin stasjoner hadde halvert rabatten på disse bensinkortene, fra 50 øre/l til 25 øre.. Hadde nok blitt mye mer bråk da vil jeg tro.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Viasat golf card

Post by jex »

http://www.holtsmarkgolf.no/greenfee/

Her står det her at det blir bare 100 kroner rabatt. skjønner ikke detta helt jeg..
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Viasat golf card

Post by sirandrew214 »

Ser ut som Hauger har lagd sin egen variant. 400,- for de med Viasat Golf Kort, uansett. Så det begynner nok å bli litt utvannet dette prosjektet, selv om det blir greit på helgeprisen, så var det ikke mange kronene å spare på hverdager.
Ellers er vel vi stort sett enige Bombom.
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Viasat golf card

Post by BomBom »

Synd hvis det blir et "utvannet" opplegg dette her, for jeg mener fortsatt at klubbene ville tjent på å holde rabatten på 40%.. Ble det noe avklaring med Fredrik på FB..?? Er ikke på FB selv, så jeg kan ikke sjekke selv.
Blir vel uansett ikke færre runder i år av den grunn, bare disse banene får åpnet snart.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Viasat golf card

Post by CharlieB »

Fikk kortet i dag, bestilte for en uke + siden.. Så *noe* blir bedre, opplegget blir mer satt. Virker fortsatt som en "god deal" for utkant klubber og at klubbene som uansett får mye besøk legger opp til litt annen rabatt. Så konseptet har forbedringspotensiale, skal klubbene gi rabatt så må det jo være noe i det for de og jeg tror at Miklagard og Hauger lever greit uten - i den forstand at banene i seg selv har såpass å tilby at de får besøk uansett. Bjaavann og Sveio er mer i kategorien "uoppdagede perler" i "utkantene" som vil ha mye igjen for å gi viasat rabatter og få ryktet sitt spredd til flere golfere. (ikke ett vondt ord om de andre banene .. jeg har spilt alle jeg nevner .. det er derfor jeg nevner de).
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Viasat golf card

Post by furu »

Fikk også kortet i dag - og jeg har aldri bestilt det :) Nærmeste bane med rabatt er Sveio. Så Sola. Får se om det blir litt reising i sommer hvis ikke blir det liggende i lommeboken. Bruker det for å komme inn på kule utesteder, vip tribune på kampene til Brann og loungen på flyplasser. Det kuleste kortet siden kodekortet til Mike Mus klubben :)
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Viasat golf card

Post by CharlieB »

LOL, joda - Men Sveio ligger ikke så langt unna Bergen, fullt mulig med dagstur ned dit, (da dagstur som i hele dagen).

Sola har jeg ikke spilt men den står på TODO lista, har kjørt forbi den mange nok ganger på vei til helt andre ting...
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Viasat golf card

Post by Golffreak »

Har enda ikke fått noe kort... Sikkert ikke bare meg, men måtte true meg til kortet ifjor ved en relativt hissig e-post til en eller annen og da kom det en konvolutt med håndskrift på. Vet da faen hvorfor det er så vanskelig å få sendt dette til meg (har Get kabel-TV med Viasat sportspakke), men er det noen som vet om et telefonnummer man kan ringe? Kundeservicen til Viasat er jo for parabolkundene og selve TV-distribusjonen, og Get sier at de ikke har noe med det å gjøre naturligvis. Ser at Konsepthuset er de som hoster bestillingssiden, kanskje det er noen der som sitter og surrer..?

4 bestillinger inne nå, den første for leeeenge siden..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Viasat golf card

Post by CharlieB »

Litt merkelig, jeg er også get kabelkunde, har dog ikke noen sportspakke, kun golf. Fikk kortet før jeg rakk å irritere meg over at jeg ikke hadde fått det.

Noe logikk her som jeg ikke forstår.
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Viasat golf card

Post by hemmi »

Er også Get kunde og har heller ikke mottatt kortet. Tenker at jeg får legge inn en ny bestilling for å få fortgang. Jeg fikk to kort ifjor
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
Terje
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 16 Jan 2010, 22:23

Viasat golf card

Post by Terje »

Fikk kortet i går, må reise jævli langt for å kunne benytte meg av det.. håper Viasat ser litt lengre nord til neste år :)
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Viasat golf card

Post by Drizzit »

Jeg sa opp abonementet i februar, men jeg fikk likevel kortet i forrige uke. :D
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Viasat golf card

Post by Golffreak »

Er det bare meg som ikke har fått dette kortet enda eller??

Så mye for å være langvarig kunde... Viashit kan snart kysse meg et visst sted...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Viasat golf card

Post by sumo »

Golffreak wrote: Viashit

:lol: :lol: :lol:
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
MacAdolpho
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 07 Apr 2011, 07:40
Hcp: 30.8
Hjemmeklubb: Sandefjord og Vestfold

Re: Viasat golf card

Post by MacAdolpho »

Heller ikke fått noe kort, ganske talentløs, her i vestfold har vi jo spillt i over en måned.. i tillegg tipper jeg mange av banene i sverige som er med så og si har åpent året rundt. de burde sende ut i januar!
Taylormade RBZdriver
Taylormade 5 RBZ FW
Nike machspeed 3 og 5 hybrid
Nike machspeed 5-9,sw,pw,lw
Odessey crimson series 550 (?)
Post Reply