Custom fitting - Golfstoreeurope

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
Svarstad
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 10 May 2012, 00:47
Hcp: Over 10
Hjemmeklubb: Bamble Golfklubb
Location: Telemark

Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by Svarstad »

Lurer på om noen har erfaringer fra bestilling av custom køller fra golfstoreeurope?
Angående leveringstid, om den stemmer sånn halvveis overens med det de skriver på siden eller om det tar noe lengere tid.
Golfbag.
Driver.
FW.
Hybrid.
Jern.
Wedger.
Putter.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by veggiss »

Tar laaaaaaaang tid....
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by furu »

Det er mulig at tilstanden er bedre nå men i en periode var det forsinkelser på veldig mye fra GSE. De har enormt utvalg men har åpenbart ikke alt på lager. Jeg ville sendt dem en mail på forhånd og spurt hvordan status er på det du har tenkt å bestille. Du må bare satse på at de svarer ærlig og ikke bare prøver å selge noe de ikke har.

Når det gjelder leveringstid generelt på pakker så er veldig mye avhengig av hva som skjer når pakken kommer til Norge.

Og velkommen til forumet :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Svarstad
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 10 May 2012, 00:47
Hcp: Over 10
Hjemmeklubb: Bamble Golfklubb
Location: Telemark

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by Svarstad »

Takk for det furu! :D
Golfbag.
Driver.
FW.
Hybrid.
Jern.
Wedger.
Putter.
User avatar
Svarstad
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 10 May 2012, 00:47
Hcp: Over 10
Hjemmeklubb: Bamble Golfklubb
Location: Telemark

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by Svarstad »

veggiss wrote:Tar laaaaaaaang tid....
Hvor lang tid er det snakk om da?
3 - 4 uker eller enda lengre? :)
Golfbag.
Driver.
FW.
Hybrid.
Jern.
Wedger.
Putter.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by furu »

Instagram @christianfuru
User avatar
Svarstad
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 10 May 2012, 00:47
Hcp: Over 10
Hjemmeklubb: Bamble Golfklubb
Location: Telemark

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by Svarstad »

Takk, igjen.
Ser ut som jeg kan regne rundt en måned før jeg har dem.
Skal følge opp med mail osv fra første dag, virker som det er lurt hvis man skal handle hos GSE.
Golfbag.
Driver.
FW.
Hybrid.
Jern.
Wedger.
Putter.
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by hanso87 »

Jeg handla derfra og fikk varene ca en uke etter at jeg bestilte... Men de hadde alle mine varer på lager og var ikke custom fitting. Og de svarte svært kjapt og på eposten jeg sendte i forkant. De leverte som forventet.
Spørs om man klarer å vente 4 uker da på golfutstyr som man gjerne skulle hatt idag. Sesongen er jo godt igang nå
Last edited by hanso87 on 11 May 2012, 22:20, edited 1 time in total.
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
Svarstad
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 10 May 2012, 00:47
Hcp: Over 10
Hjemmeklubb: Bamble Golfklubb
Location: Telemark

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by Svarstad »

hanso87 wrote:Spørs om man klarer å vente 4 uker da på golfutstyr som man gjerne skulle hatt idag. Sesongen er jo godt igang nå
Er ikke noe problem det, heller sent enn aldri :D
Golfbag.
Driver.
FW.
Hybrid.
Jern.
Wedger.
Putter.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by mciljoy »

Har hørt flere som sier det tar tid, men det er ikke min erfaring. Bestilte custom på jern og wood (lengde, lie og grep) og bestilte samtidig putter, hansker og putter. Alt kom samtidig på under 3 uker. Husker ikke nøyaktig, men det var nærmere 2 enn 3 uker, i hvertfall.

Men jeg var sikkert heldig med at de hadde alt mitt på lager så Furu sitt tips om å sende mail er nok lurt.
MartinAleksander
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 22 Jun 2011, 00:45
Hcp: 36
Hjemmeklubb: Kongsberg Golfklubb

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by MartinAleksander »

VELDIG dårlig erfaring. Jeg og 2 andre kompiser bestilte litt forskjellig klær, hansker, osv. for typ 2500kr. På alle varene stod det "sending in 3-5 days" og på noen stod det "in stock 3-5 days". Ikke sikkert det var riktig formulert på den måten, men det skulle ikke ta så veldig lang tid. Etter 4-5 uker fikk vi mail om at halvparten av varene vi bestilte ikke var mulig å få tak i. Når de skriver at de kan få inn varene og at de har varene inne går det ikke an å holde på sånn... De refunderte pengene etter 1 måned og sa at varene skulle sendes (de få varene vi faktisk får...) og nå har det gått 2 måneder og fortsatt ikke sett noe til pakken.

Jeg bestilte en helt OK hybrid til 400kr. Så etter 1 måned med venting når vi fikk beskjeden om at de ikke fikk tak i varene så svarte jeg tilbake at du kan gi meg den nest billigste hybriden som koster 200kr mer og spandere på meg mellomlegget for å beholde meg som kunde. Fikk ikke noe svar og har fortsatt ikke sett noe til pakken.

Så vi 3 kommer til å holde oss unna denne nettbutikken og har informert mine 4-5 andre venner som anbefalte siden om min erfaring. Virkelig bunn i bøtta på kundebehandling. Virkelig.
Hantimilon
Forumvant
Forumvant
Posts: 74
Joined: 12 Jun 2011, 00:37
Hcp: 19.3
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by Hantimilon »

Bestilte for 2 uker siden en del utstyr fra GSE. Et par traller, bukse, sko. Skoene står det 3-5 dager levering på. Fikk mail etter 10 dager at de ikke hadde buksene inne på lager.... Sendte de svar på mailen og jeg kunne tatt byttet til noen andre bukser som var billigere og skrev sleng på noen hansker som mellomlegg. Fikk svar ganske raskt etterpå om bestillingen var endret.
Har prøvd å spørre hvor lang tid dette vil ta for å få tilsendt varene. Sendt flere mail men ikke noe svar.
Ikke noe forandring på status på bestillingen på siden. Står fortsatt som under behandling.... Skoene står som "out of stock" på bestillingen, så vet ikke hva som skjer der..

Dette er en av de dårligste servicene jeg har hatt på noen nettbestilling uansett vare. Prisene er gode, og utvalget er bra.
Men jeg ville heller bestilt fra en annen side og betalt litt ekstra neste gang. Fordi dette går seint og får jo ikke noe informasjon hva som skjer..
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by furu »

Det er ikke rart utvalget er bra hos GSE. De har bare listet opp alt man kan få tak i hos produsentene uten å ha noen som helst formening om når eller om det faktisk kan skaffes.
Instagram @christianfuru
Hantimilon
Forumvant
Forumvant
Posts: 74
Joined: 12 Jun 2011, 00:37
Hcp: 19.3
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by Hantimilon »

Nei du sier noe der. Men skulle trodd det var mulig å faktisk gi litt informasjon om hva som faktisk skjer med bestillingen, ikke bare ignorere mailen. Fordi jeg fikk jo svar rett etterpå når jeg skulle bytte bukse. Skuffende
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by Golffreak »

furu wrote:Det er ikke rart utvalget er bra hos GSE. De har bare listet opp alt man kan få tak i hos produsentene uten å ha noen som helst formening om når eller om det faktisk kan skaffes.
Selg skinnet først og sjekk etterpå om det noensinne har vært bjørn i nærheten mener du?;-)

De skal ha for at de prøver da, men kanskje de kunne luket ut en del ja. Hadde jo blitt svimmel om jeg skulle forsøkt å bestille en "custom-fit" kølle der uten å vite hva jeg skulle hatt evt..

Grei forretningside, men litt for ambisiøse ift leveringsevne sannsynligvis..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by furu »

Det er nok mangel på bjørner der ja :) Det er flott at noen presser prisene ned og tilbyr stort utvalg, men de må bli bedre på kundeservice og opplysning om hva som faktisk er tilgjengelig.
Instagram @christianfuru
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by mciljoy »

Kundeservicen er nok ikke god, selv om min og de jeg kjenner sin erfaring er det.

Men hadde GSE vært billigst, hatt størst utvalg, mest custom OG vært best på kundeservice... da hadde jo alle andre som selger golfutstyr kunne gjort noe annet.

Hvis du handler hos GSE og regner med at kundeservicen er fantastisk, ja...da har ikke gjort nok research. Dårlig servicenivå må nok regnes som en del av konseptet
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by furu »

Et minstekrav til service er at de gir beskjed hvis bestilte varer ikke kan sendes innen den fristen de selv har satt på nettsiden. Da snakker vi bunnivå, det absolutt enkleste og letteste de burde klare. Og dette gjør de ikke. De feiler på kundeservice fra først sekund og første punkt. Det er ikke å forvente mye, det er å forvente det minimale, at de skal klare slike ting. Det er på grensen til svindel å ta betalt for en vare man ikke har tilgjengelig og ikke har oversikt over fremtidig tilgjengelighet på.

Hvis de hadde vært billigst, best på kundeservice, best på custom og størst utvalg - ja, da hadde folk allikevel handlet like mye andre steder. Sånn er golfen og golfere.
Instagram @christianfuru
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Custom fitting - Golfstoreeurope

Post by Sharky »

Bestilte nylig en custom fit option titleist 910f wood hvor jeg dagen etter bestilling fant ut at jeg ville endre loften, de har forsåvidt skrevet på siden at det ikke er noe retur på customfit køller og jeg regnet heller ikke med å få endret på dette, men jeg sendte en mail likevel siden jeg bestilte i løpet av helgen og tenkte at hvis eg klarte å ta kontakt før de tok tak i ordren min så ville det kanskje gå greit, fikk svar om å sende ny mail på tirsdag kl 09.00 siden de hadde fri på mandag.

Klokken 09.02 var mailen sendt på tirsdag og jeg fikk kjapt svar i retur om at ordre teamet skulle ta seg av saken, jeg hørte ikke noe mer og det gikk en uke før jeg purret på saken. Dagen etter fikk jeg svar om at ordren var endret og de kunne bekrefte ny bestilling samt at varen skulle bli sendt så kjapt de fikk den i hus. Da tenkte jeg at dette kan ta tid, men neida.. Dagen etterpå var varen sendt og nå ligger den på postkontoret slik at jeg kan hente den i dag etter jobb, det tok 2uker og 3dager fra jeg bestilte til jeg fikk varen, selv om jeg fikk endret specs på bestillingen.

Denne gangen var de kjappe, men har opplevd det stikk motsatte også.
"The more i practice, the luckier i get"
Post Reply