fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Post by Owee87 »

Hei!
Mitt navn er Ove S. Andreassen og jeg har tidligere vært studentmedlem i Borre golfklubb. Pga pris ( 3600 ) samt at jeg vil for det meste befinne meg i Oslo i sommer, vurderer jeg et billig fjernmedlemskap eller eventuelt en klubb i Oslo.

Jeg har vært en flittig bruker av Google i disse dager for å finne en løsning, men sliter med det store utvalget. I og med at jeg har venner i Oslo som spiller på mange ulike baner er jeg redd for å knytte meg til en spesifikk bane. Er det noen som har forslag til en ok bane i Oslo området som har billig innmeldingsavgift?

Alternativet mitt blir et billig fjernmedlemskap ( f.eks karasjok ). Men om det eksisterer en klubb i Oslo som ikke er så dyr hvor konsekvensen er at pengene er spart inn ved å spille på banen et par ganger så er jeg lutter øre for forslag :)

Håper på svar,

Mvh, Ove S. Andreassen
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
JensK
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 27 Feb 2011, 11:33
Hcp: 24.9
Hjemmeklubb: Vanylven GK

Re: fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Post by JensK »

Spelar vel ingen rolle kvar i landet klubben held til?

www.vangolf.no

:)
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Post by Owee87 »

Tror du missforsto meg JensK. I forhold til fjernmedlemskap så spiller det ingen rolle nei. Men om det eksisterer en klubb i Oslo som har en innmeldingsavgift som lønner seg så er det aktuelt for meg. Hva som eventuelt lønner seg er vanskelig for meg å svare på. Eneste jeg vet er at jeg har lyst til å spille en del i sommer (10-15 runder kanskje? ). Har for eksempel sjekket ut lommedalen golfklubb ( lommedalengk.no). som tilbyr greenfeemedlemskap for 1300kr samtidig som studenter ( altså jeg ) betaler halv pris på greenfee.
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Post by Hagen »

Grorud har vel greie priser. 2.650,- med spillerett for de under 25.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Post by Owee87 »

Takk for svar Hagen. Jeg har sett på Grorud sitt tilbud tidligere og vurderer det absolutt. Men synes kanskje det er litt kjedelig med en 9-hulls bane som utelukkende består av par3 hull. Jeg vurderer oppegård golfklubb som har et tilbud: 3 gratisrunder og medlemskap til 1990 og deretter 50 % på greenfee. Noen meninger om banen(e)?
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Post by JonasB »

Sjekket ut Holtsmark? Eller blir det for langt unna? De begynner og med et treningskonsept i år som virker spennende. Og hvis banen blir i god stand er den kjent som godkjent etter hva jeg har hørt. Dog ikke fått spilt 18-hullsen ennå, men 9-hullsen der fungerer bra til trening og spill.
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Post by Owee87 »

Takk for svar Jonas. Ser på google at det er 45 min å kjøre. Litt i meste laget..Foreløbig er det Grorud som er mest aktuelt hvis jeg skal bli medlem av en klubb i Oslo. Men trur det blir fjernmedlemskap. 2650 kr ( grorud ) er en del penger hvis man ikke vet om en blir å spille der. Samtidig vet jeg jo at så fremt jeg spiller 10 eller flere runder i sommer så vil jeg mest sannsynlig tape penger.
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Post by mully »

Sjekk også Nordhaug GK, dette er en 9 hullsbane som ligger på Haga GK.

http://toppgolf.no/nordhaug
TaylorMade
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Post by JonasB »

De tror jeg har samarbeid med Lommedalen og Ballerud så det kan bli mye spill, tror de har studentpriser på en sånn pakkeløsning hvor du har fritt spill på alle tre, uten at jeg husker det så godt til å love noe.
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Post by Owee87 »

Takk for svar Jonas og mully. Jeg har nå sendt mail til Ballerud for å høre om medlemskap og et eventuelt samarbeid med lommedalen og Nordhaug. Så får jeg se på om det er interessant :) hvor er dere medlem?
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Post by kristianffs »

Mørk GK har studentpris 2950,- hvor man også får gratis greenfee på østmarka. Det er en halv time å kjøre men to ålreite baner iallfall.
Golf.
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Post by JonasB »

Jeg er selv medlem på Holtsmark, men det kommer av pakka dems med kurs/1 års medlemskap(1500). Tok det første kurset de holdt i år. begynte med golf på høsten ifjor. Og er student selv og må kjøre ca 30-40 min og vurderer også Nordhaug(bor 400m unna i luftlinje),Ballerud og Lommedalen til neste år, men Holtsmark har visstnok en nydelig 18-hullsbane og de andre er 9-hullsbaner. Ballerud er en ren par-3 bane med korte hull.
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
totenoid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 126
Joined: 06 Apr 2011, 09:37
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GK
Location: Oslo

Re: fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Post by totenoid »

Et tips kan være å sjekke muligheten for å leie spillerett av noen i en av klubbene rundt Oslo. Selv er jeg medlem på Gjøvik & Toten GK, men har leid meg spillerett på Grønmo, som på tross av at det er en nihullsbane er veldig variert og fin, den er i god stand og ikke minst tett ved byen.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Post by Golffreak »

Altså, har du bil så er jo mulighetene flere for å faktisk få spilt de banene som ligger litt unna og kjøpe medlemskap der. Har du ikke bil og belager deg på kollektivt så begrenser det seg jo ganske mye..

Kjenner ikke alle tilbudene, og spørs litt på nivå og hva du ønsker (lett/vanskelig, 18/9 hull, mye trykk på banen eller mindre folk etc). Du kan enten melde deg inn i billigste fjernmedlemskap og evt. leie spillerett på en klubb, eller kjøpe et "greenfeemedlemskap" hvor du får rabatt og eventuelle dealer på andre baner.

Oppegård dealen hørtes bra ut, og det er en hyggelig bane for relativt nye spillere og det skal være gode forhold der iår. Er heller ikke langt fra byen, er jo tog og sikkert noen busser som går dit også. Generelt så er bil bra når du spiller golf...;-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 400
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: fjernmedlemskap / billig klubb i Oslo

Post by Owee87 »

Takk for svar Totenold og Golffreak! Det endte med at jeg fikset meg billig fjernmedlemsskap uten å leie noen spillerett. Siden jeg er ny i Oslo er planen å bli kjent i området og teste ut mange baner i sommer. Dermed har jeg et større grunnlag for å ta en avgjørelse om hvilken bane som er best for meg. Har foreløbig spilt 2 runder på Grorud golfbane. Selvsagt ingen perle, men en helt ok golfbane. Har vurdert ballerud, men er kjedelig at hullene er så korte at man slår fra utslag og rett til greenen (eller litt til side for :) ) hver gang. Grønmo er neste bane som står for tur!
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Post Reply