Bamble golfklubb og andre baner iområdet

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Bamble golfklubb og andre baner iområdet

Post by spiderboy »

Hei,

jeg der noen dager i Bamble nå med familien. Køllene er selvsagt med i bilen, men jeg lurer på om Bamble er en ok bane. Eller bør jeg prioritere å heller dra til Larvik eller Kragerø? Det er ganske mye lengre å kjøre, så lurer på om det er verdt å dra dit eller om Bamble er grei nok til en rolig ferierunde en tidlig morgen.
Er det treningsfasiliteter der også?
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Bamble golfklubb og andre baner iområdet

Post by spiderboy »

Siden det ike kom noen svar før jeg spilte den kan jeg like godt svare her selv. ;)
Jeg forsøkte den en lørdag formiddag. Det var til min store glede svært moderat trykk på banen.
Rangen var kanskje ikke av de beste. Ca 160 meter til skogen på andre siden betød ingen driver på oppvarmingen. Savnet også muligheter til å varme opp med litt put og chip.
Men bortsett fra dette var banen riktig morsom. Første hull gir deg valget mellom å forsøke å drive greenen eller gå for et jernslag for et kort innspill. Og slik fortsatte det. Av ni hull var det bare ett hull som var et åpenbart driverhull. Hull 6 var spesielt morsomt. Dogleg kom så kort etter utslag at driver eliminerte seg selv og jeg spilte ut med jern og så videre med wood.

Greenene var fine, men litt trege. Litt irriterende med ganske stor forskjell i rull på de enkelte greenene, men så fine og tette og reseptive for innspill som de var, var det morsomt fra 100 meter og inn. Man kunne virkelig gå for flagget.

Banen er kort, og har mange korte par 4. Den er imidlertid såpass kronglete og utfordrende at jeg synes den var riktig morsom å spille. Slopingen av banen er imidlertid ganske så tøff. Jeg hadde 14 tildelte slag med mitt handicap, så det er tøft nok å spille til sitt handicap som gjestespiller på denne banen.

Konklusjonen må bli at jeg gjerne spiller denne banen igjen.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Bamble golfklubb og andre baner iområdet

Post by Long-Hit-Wonder »

jeg som medlem av den banen syns at bamble gk er en svært artig treningsbane. green'ene og gressutslagene gir banen et ekstra piff i kvalitet.
rangen er altfor kort,kan ikke slå med noe mer enn 6-jern. alt over det forsvinner i skogen bak. jeg er strålende fornøyd med å ha en slik 9-hulls bane av litt kvalitet så nærme hytta. hadde ikke orket å dra til kragerø,larvik,norsjø eller grenland hver gang jeg fant ut at jeg ville slå litt.

altså en artig bane med gode green'er og artige hull. svært hyggelig klubbmiljø.

alle som ønsker å besøke banen er hjertelig velkommene.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Bamble golfklubb og andre baner iområdet

Post by Covn »

Har også hytte 5 minutter unna bamble. Morsom bane. Bor rett ved valle, i trolldalen nå i sommer :)
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Bamble golfklubb og andre baner iområdet

Post by Long-Hit-Wonder »

har hytte ved Hafsund,på utsiden. Amordokka heter det. Hytta er lett å kjenne da vi er den eneste hytta i området med lysanlegg langs brygga.

det tar omlag 5-10min med bil eller 10-15 dersom jeg tar sjøveien inn mot trosby for å komme meg til banen.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Bamble golfklubb og andre baner iområdet

Post by Covn »

Har fremdeles å kjøre båt til golfbanen, men det er dog litt kortere for meg enn fra kjønnøya. Skal til bamble å gå 9 i dag. Gleder meg.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
Post Reply