Helsett: Royal Golf vs Wilson vs TopFlite

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Helsett: Royal Golf vs Wilson vs TopFlite

Post by furu »

Det er positiv og negative sider ved alle settene. Ingen er perfekte.

Wilson (som jeg har erfaring med siden jeg kjøpte det til min far)
- skikkelig dårlig putter
- hybriden kommer med stålskaft og er ikke mer enn grei nok
- driveren er bare ok
+ jernkøllene er gode

Top Flite og RG sikkert på samme nivå. Det blir en smakssak - hvilket merke høres best ut :) Og ser best ut :) Med alle disse settene vil man få mye golfglede men også få køller man ikke er 100% fornøyd med.

Hvis jeg må velge ett av dem så sier jeg Top Flite. Driveren virker å være litt bedre enn Wilson, og Wilson taper også veldig mye på den dårlige putteren. TF litt billigere her - http://www.onlinegolf.no/product/acprod ... pid=08TF04 - hvis man skal bestille på nett.
Instagram @christianfuru
Royalgolf
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 01 Jul 2011, 14:40
Hcp: 11
Hjemmeklubb: Drøbak

Re: Helsett: Royal Golf vs Wilson vs TopFlite

Post by Royalgolf »

For de som ser på disse tre settene vil vi bare nevne at vi kan levere settene i tre ulike lengder, standard, standard + 1/2 tomme og standard + 1 tomme. Bør tas med i vurderingen når du skal kjøpe et golfsett! Mvh www.royalgolf.no
sleggen
Forumvant
Forumvant
Posts: 58
Joined: 30 May 2012, 12:00
Location: Bergen

Re: Helsett: Royal Golf vs Wilson vs TopFlite

Post by sleggen »

Har akkurat kjøpt meg Top Flite settet. Har ikke fått testet annet en noen av jernene og de føltes helt ok. Noen som har erfaringer med Hybridene? Jeg synes de virker fryktelig skrøpelig og myke. Redd de vil knekke ved første bakkeslag på rangen :)
vidvei
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 30 May 2012, 14:31

Re: Helsett: Royal Golf vs Wilson vs TopFlite

Post by vidvei »

Kjøpte Wilson settet på tilbud til 999 på xxl i høst, og til den prisen syns jeg det er vell verdt pengene! Som helt fersk golfspiller så funker det greit for min del, og tror ikke det er utstyret som det vil stå på helt med det første! (selv om jeg nok snart kommer til å suplere med en ny hybrid) Ellers enig med furu i hva som er bra og mindre bra.
sleggen
Forumvant
Forumvant
Posts: 58
Joined: 30 May 2012, 12:00
Location: Bergen

Re: Helsett: Royal Golf vs Wilson vs TopFlite

Post by sleggen »

Det var en god pris! Har slått en del på range med Wilson settet og det fungerer helt greit. Tror vi ferskinger skal fokusere mer på oss selv enn selve settet (selvom det er greit å ha noe å skylde på når det går rett vest).
Post Reply