TaylorMade RBZ

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Terikn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 128
Joined: 12 Jun 2011, 16:55
Hjemmeklubb: Drammen

Re: TaylorMade RBZ

Post by Terikn »

Ok da lærte jeg noe nytt i dag og! Er bare så dumt att de ikke har så mye køller til testing rundt om kring! Men er vel bare å satse og kjøpe på nett!
Pan
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 23 Nov 2010, 19:59
Hcp: 22,1
Hjemmeklubb: Meland GK
Location: Nordhordaland

Re: TaylorMade RBZ

Post by Pan »

God kveld alla sammen :D Har Razr driver reg og RBZ 5 w reg
Har slitt mye med driveren i driveren i det siste,normalt så den har den funket greit og har vært veldig fornøyd med,har ikke prøvd RBZ så mye.
Gikk en runde i går startet med 4j og senere RBZ 5w og den imponerte,den gikk faktiskt lenger enn driveren på flere av utslagene enn tidligere.
Skal gå en runde i morgen og er veldig spent på resulatet om det fortsetter trenden.
Gir tilbake melding etter runden :D
HC start 2012 35,5 nå 22,5 Målseting 2012 HC 21 endte på 22,1
Callaway Razr Fit
Titleist AP1 712 PW-4
Taylor Made RBZ 5 W
Ping G20 5 hybrid + 5 Callaway Razr 5HL hybrid
Titleist Vokey 50 + 56+60 Scotty Cameron Studio Select
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: TaylorMade RBZ

Post by Seve »

Omtrent hvor stor forskjell i lengde kan man anslå at det vil være mellom hhv RBZ 3w, 3HL og 5w? Har ingen wood pt, så jeg må skaffe meg et eller annet. Slår ca 190-200m med 3i og 250m +- med driver. Ønsker en kølle som gir markant bedre lengde enn 3i fra fairway, og som samtidig kan være et trygt (tryggere) alternativ til driver fra tee.
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: TaylorMade RBZ

Post by spiderboy »

Høres ut for meg som du har god nok svinghastighet til å gå for en 3-wood. Det gjelder vel egentlig bare å finne den ideelle wooden ifht lengden du er ute etter, og der er det nok bare testing som kan gi deg svaret. Alt annet blir gjetting.
Du burde høre om du kan få med deg et par forskjellige wooder ut på banen og prøve innspill fra forskjellige lengder. Allerede hull 1 på Nord er vel et bra testhull skulle jeg tro. Da er det enklere å få et bilde av hva som passer deg. Jeg har ikke all verdens erfaring med proshopen på Byneset, men vil tro det ikke skulle by på problemer å låne noen køller i en times tid på en stille formiddag?
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
MatsJ
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 05 Mar 2011, 16:43
Hcp: 11.7
Hjemmeklubb: Grønmo

Re: TaylorMade RBZ

Post by MatsJ »

Har etter testing bestilt RBZ Tour 9grader med Stiff Matrix Xcon 6 skaft :D. Helt imponerende hvor lite spredning det var på slagene, og de beste slagene mine hadde ca 250m carry! Aldri vært i nærheten av det før egentlig. Fantastisk kølle, gleder meg til jeg får lagt de klamme hendene mine rundt den og spilt på bane! Testet også den vanlige utgaven med R skaft, da gikk slagene litt mer i hytt og pine, og høyere launch. Testet også den vanlige utgaven med stiff-skaftet, men føltes mer "solid" med tour utgaven :)
TM Tour Preferred MC Forged
Titleist Vokey + TM wedger
TM Rossa putter
TM RBZ Tour 9
TM Burner 3w og 4h
Cobra Baffler 3h
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TaylorMade RBZ

Post by TinCup »

Kan gå god for RBZ 3HL, mer brukervennlig enn 15 graderen og går LAAAAANGT...
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: TaylorMade RBZ

Post by mully »

Vurderer å kjøpe meg RBZ 5 wood. Ser man kjøpe vanlig 5`er wood, som er 19 grader, og en Tour variant som er 18 grader.

Noen som vet hva forskjellen på vanlig og tour modell er?
TaylorMade
Bekken
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 19 Jun 2011, 01:00
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Fjernmedlem Haugesund GK

Re: TaylorMade RBZ

Post by Bekken »

Sitter på RBZ driver og 5w om dagen. Strålende køller begge to. Bestilte med feil skaft på 5w så den er reg, men jeg får den stabilt 210 ish så det har gått greit. Forskjellen ifra en Tour og vanlig er selve hodet. Tour er ikke fult så hjelpsom med launch og litt smalere. Men rbz er en ganske lettspilt kølle (mener jeg) så jeg tror ikke du burde ha noe stort problem med en tour variant :)
Skeivhendt i golfen gitt!
Taylormade Rocketballz driver - 10,5 g
Top Flite 3 wood - 14,5 g
Taylormade Rocketballz 5 wood - 17 g
PING Rapture V2 27 resque
PING Tour S wedge - 60 g
Taylormade TP MC IRONS
Odessey white hot #9 putter
Post Reply