Bag

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
RF90
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 11 Jun 2011, 00:43
Hcp: 36

Bag

Post by RF90 »

Hvilket merke har de beste bagene på markedet? Tenker på bærebag. Full-lengde-delere er vel greiest, men hvor mye bør toppen være delt? Noen har 5 åpninger, andre 14. Erfaringer?
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Bag

Post by veggiss »

14 åpninger er mer ryddig, men bagen blir mye tyngre. Dessuten finner du køllene selv om du har 5/6 åpninger også. Kjøpte Titleist StaDry i fjor, og er superfornøyd med den.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Bag

Post by Golffreak »

Vurder vanntett bag nå, kommet mye nytt på markedet der. Da slipper du å ødelegge smartphonen din hvis det skulle begynne å regne, og du slipper å drasse med trekk til hele bagen. Det har regnet mye de to siste sommerene. Lov å håpe at vi får en fin sommer iår, men det kommer til å regne igjen...

Er vel ikke så mye vits med 14 åpninger hvis det ikke er samme antall lengde-delere. Det er ikke i toppen det vikler seg inn, men helt nederst blant grepene. Synes du det er veldig irriterende så vurder en større (tralle-/tour) bag :-).
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bag

Post by furu »

Jeg har hatt med 14-delt topp og gidder ikke det igjen. Som sagt her så må den i det minste være delt i alle rommene hele veien hvis ikke hekter de seg sammen allikevel. Og som veggiss sier blir bagen tyngre.

Titleist StaDry og Sun Mountain H2NO er supre bager. Det samme er Callaways Aqua Dry. Mizuno har også laget en vanntett bag som ser veldig kul ut.

Av andre modeller vil jeg trekke fram Nike Vapor X. Liten bag men dekker behovet. Veldig god på ryggen. Ogio er også en favoritt hos mange, bra kvalitet og fine detaljer.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Bag

Post by spiderboy »

Har ikke prøvd Titleist StaDry, men har forsøkt Sun mountains vanntette og har selv Callaways Aqua Dry. Callawayen er skikkelig vanntett, til og med toppen er ordentlig vanntett og det lekker ikke igjennom selv i skikkelig grisevær. Bakdelen er at løsningen de har valgt for lukking på toppen gjør at det er litt kronglete å få køller ut og inn av baggen, men det er prisen å betale for å få det så tett.
Rominndelingen i toppen fungerer utmerket og er veldig organisert og fin. Stort pluss. Har ikke hatt problemer med køller som hekter seg i hverandre.
Løsningene Callaway har valgt for lommer er imidlertid ikke de aller beste synes jeg. Men så er jeg også fæl til å dra med mye skrot ut på banen, og vil heller ha mange små enn få store lommer. Det positive er at det er mye plass i lommene, løsningene er bare litt upraktiske. Spesielt ballommen er helt idiotisk. Hvis man drar glidelåsen helt ned detter ballene ut, og skulle man glemme å lukke den skikkelig før du løfter baggen ligger det baller strødd etter deg.
Men alt i alt er jeg rimelig fornøyd. Hadde jeg imidlertid fått valgt på nytt hadde jeg kanskje gått for Sun Mountain eller titleistbaggen - som er den som ser best ut av disse tre.....
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
RF90
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 11 Jun 2011, 00:43
Hcp: 36

Re: Bag

Post by RF90 »

Takk for gode svar. StaDry ser spennende ut. Hvor mye er den delt inn, og er delingen helt ned? Vekt på den sammenlignet med SM og Callaway sine alternativer?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bag

Post by furu »

Ikke legg vekt på vekten - det funket jo fint :) - uten å ha køller + annet utstyr i. Alle er lette nok, det er min mening. Om de har gode lommer, har fin balanse og gode bæreseler er mer relevant for "vektopplevelsen".
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Bag

Post by Golffreak »

Jeg har Ogio bag og er kjempefornøyd. Dette er et selskap som i stor grad har spesialisert seg på golfbager, og ser at de nå har kommet med et par nyvinninger blant annet ett system som låser køllene i bunnen så de ikke vikler seg inn eller skrangler rundt. Ser spennende ut..

Ogio har smarte lommer og detaljer jeg ikke har sett så mye hos de andre merkene

Sjekk ut ogio.com
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Bag

Post by Thkarlson »

Sun mountain Four 5, har jeg og det er den beste baggen jeg noen gang har hatt på ryggen....
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Bag

Post by spiderboy »

Ogio er fantastiske bagger. Ekstremt bra på lure løsninger, fine lommer, slitesterke og pene. Men litt tunge, ihvertfall de eldre modellene.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
jossi90
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 22 May 2011, 12:08
Hcp: 36
Hjemmeklubb: Solastranden GK

Re: Bag

Post by jossi90 »

Finner man Titleist Stadry billigere enn hva onlinegolf selger til? 1595,-. Eventuelt hvor?
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Bag

Post by ShooterMacgavin »

Vet der en del av dere her inne som ikke liker denne, men dette er klart min favoritt, Nike sasquatch.
14 hull, men er ikke delt hele veien ned..

Image
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Bag

Post by sumo »

nike sasquatch er en smooth bag. den bruker jeg også. hadde den bare vært vanntett.....
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
jossi90
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 22 May 2011, 12:08
Hcp: 36
Hjemmeklubb: Solastranden GK

Re: Bag

Post by jossi90 »

Det er den jeg har nå. Synes ikke den var tung i begynnelsen, men når jeg har fullt opp hele bagen så ble det jo litt vekt. Det er sånn sett ikke noe problem da den har gode reimer, men når det finnes lettere modeller, så hvorfor ikke.
Post Reply