Nordea tour 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nordea tour 2012

Post by kevin »

Spørs vel litt når man er der. De starter jo fra både hull 1 og 10. Kommer man litt utpå dagen kan man alltids følge med bak hull 18 og samtidig ta en pils eller to :)

Vil tro at det blir endel action på hull 16, kanskje kan man finne et bra sted i bakken bak greenen der.

Man kan sikkert bevege seg litt. F.eks følge med ved greenen på hull 10, og utslaget på hull 11, og greenen på hull 8.

Og man kan sikkert følge en gruppe, gå litt bak langs siden. Har gjort det på flere turneringer, er sjelden noe problem. Vet ikke om de har laget noen oversikt over hvor man kan gå.

Noen av disse spillerne slår fryktelig langt, de kan være morsomme å følge. Svenske Per Barth, Aronsen og noen til.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Nordea tour 2012

Post by sirandrew214 »

Som kevin sier kan det være bra ved green på hull 16 (utslaget ved 12). Der får du innspillet til 16, og 7, samt utslaget på 12 og 17.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Nordea tour 2012

Post by Smilende Sam »

Er det litt symptomatisk for norsk golf at en av de beste så langt er Knut Ekjord, et eks-supertalent som må nærme seg 40, mens Joakim Mikkelsen har lagt seg på +2 etter 3 hull?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nordea tour 2012

Post by kevin »

Er ikke sånn nå,han er +5 etter 15. Flere av ungguttene spiller veldig bra.

Jeg fulgte Mikkelsen på hull 10 og 11, hans to første. Han hadde tap-in par på hull 10 etter et flott utslag.
Image

På hull 11 lå han på veien og måtte droppe(fri). Lå i nedoverbakken og slo et veldig bra innspill til litt kort av midten på greenen. Men 3-putta derfra dessverre.
Image

Jeg brukte litt av tiden bak hull 10 og ved utslag på 11. Flyttet meg sammen med gruppa til Mikkelsen, til hull 16. Så litt der før jeg fulgte noen på hull 8 og 9. Får med seg ganske mye fra denne delen av banen.

Greenene er 11" på stimp, noe som ble veldig synlig på hull 10. Mange slo seg opp til høyre, og så rulla ballen godt nedover mot midten. Så noen som var veldig nære hullet

Blåser litt gjør det, men frem til kl.10 iallefall var det vel ikke store problemer med det. Banen så veldig bra ut, men det finnes noen litt bløte partier som f.eks i dumpa på hull 11. Ganske mange slo ut til høyre der, heldigvis er roughen der snill nå.

Tok noen bilder. Regner med å se mer i morgen ettermiddag

Hull 9
Image

Hull 10 utslag
Image

Hull 18
Image

Image

Hull 11
Image

Parkeringsplassen kl.10, for de som lurte på evt parkeringsproblemer. Var endel ledig, men blir nok fullt i dag. Endel svensk-registrerte biler også
Image
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Nordea tour 2012

Post by eivaan »

Noen som vet hvor man finner oppdaterte leaderboards...
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Nordea tour 2012

Post by Seve »

Meget bra, Kevin.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nordea tour 2012

Post by kevin »

eivaan wrote:Noen som vet hvor man finner oppdaterte leaderboards...
Livescore
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Nordea tour 2012

Post by eivaan »

kevin wrote:
eivaan wrote:Noen som vet hvor man finner oppdaterte leaderboards...
Livescore
Danke schøne :)
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Nordea tour 2012

Post by kristianffs »

Var innom i et par timer i dag tidlig. Var ganske interessant. Burde husket hvem som startet når, siden jeg ikke kjente igjen et eneste fjes. Ble luskende rundt hull en, to, ni og ti.

Fikk også tatt et kneppe bilder. Hvem som er på de har jeg ingen anelse om.

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Og som en ekstra liten bonus, ballplukkebilen på Østmarka.
Image
Golf.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nordea tour 2012

Post by kevin »

Har planer om å få med meg hele ettermiddagen/kvelden i morra.

15-åringen ( :!: ) fra Fana leder på -3, tett fulgt av en skokk med svensker på -2.

Engevik er tredje beste norske på T18, gikk på par i dag. Skuffende runder av Aronsen, Den Roover og Mikkelsen iallefall. Hadde forventet mer av de.

Hvis noen som kjenner Gudjonsson eller om han leser selv her: jeg fant en ball i dreneringsrenna til høyre for veien på hull 11. Stod "Ofeigur 1" på en Callaway Tour Is. Det var selvfølgelig lenge etter at han hadde vært på det hullet. Ble en trippel der ser jeg :(

Torbjørn Johansen står oppført med en eagle på hull 17. Antar at han har satt innspillet rett i koppen. Han er på delt 7.plass

Hullstats viser at hull 9 var banens vanskeligste i dag. Hull 8 var nest vanskeligst. Hull 13 var lettest, foran hull 3.
Snittscore for dagen var 77.23
Last edited by kevin on 20 Jun 2012, 08:21, edited 2 times in total.
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Nordea tour 2012

Post by Matshino »

Jeg kan si det til han, men tror jeg drøyer litt med det! Tviler på han er særlig happy for øyeblikket ;)
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nordea tour 2012

Post by kevin »

Endel lavere scorer i dag, snittet var 76.31. Det ble gjort 3 eagler på hull 13 og 1 på hull 6.

Hull 1 var banens vanskeligste i dag, foran hull 17. Lettest var hull 6 og 13.
Image

Flott vær til utpå ettermiddagen, da kom det ei skikkelig skur. Både jeg og noen spillere var uforberedt på det. Jeg hadde ikke regnklær eller paraply. Snakket med en av spillerne som savnet paraplyen sin...som lå i bilen hans. Men regnet ga seg etter 15-20min og det ble fint etterpå.

Image

Fulgte 15-årige Jarand Arnøy fra hull 5 på banen, hans 14.hull for dagen. Han var -3 etter 11 hull, men på sitt 12.hull (hull 3) hadde han litt uflaks. Utslaget var visst 1m for kort og havnet i kanten på fw bunker. Da ble det tøft og han røk på en dobbel der. Gjorde par på de to neste hullene. Så kom regnet og det var kø ved tee fra før. På med regnklær og opp med paraply for gruppa hans.

Så banket han ballen ut i fw. Slo et transportslag videre og hadde kun en wedge inn på sitt 3.slag. Det ble litt langt unna pinnen, men han satte en flott birdie-putt. På det neste hullet slo han utslaget til litt kort av flagget og hadde en relativt grei birdie-putt. Tap-in par.
På hull 8(hans 17.) havnet han ute til venstre i det søkket hvor det er ganske høy og tjukk rough. Slo seg kort av greenen derfra. Flott chip og satte par-putten. Alt så utrolig lyst ut

På hull 18 var utslaget midt i fw. Men så skjedde det noe på innspillet, en blanding av topp/shank. Opp til høyre og ut i skogen....da kom temperamentet og kølla fikk luft under vingene. Tydelig skuffa da. Men ballen lå ganske greit litt nede i skogen der, og han fikk god kontakt. Inn på greenen og hadde vel 6-7m for par, ble bogey der.

Jeg ble mektig imponert over unggutten, var redd at han skulle falle nedover i dag. Men klarte seg på -1 i dag og er helt oppe i toppen, kun 2 svensker er bedre.

I morgen går han i lederball med Högberg og Forström, begge fra AIK golf. Hvem er så disse?
Högberg: ble nr.42 på Challenge Tour forrige uke, i Østerrike. Han har 1 seier på NT og flere topplasseringer på nordiske tourer. han har også to 3.plasser på CT :!: Han er ranket som Sveriges 39.beste spiller, uansett tour og inkl. alle de svenske stjernene
Forström:: ikke like merittert

Bak jager:
Hielte: har flere topp-10 plasseringer på NT/Ecco
Broberg: vant suverent på Ecco Tour på Mørk i fjor. Har mange seire på mini-tourer. Kvlaet inn til ET på Bro Hof gjennom å knuse banerekorden på Castle course, gikk på -10. I turneringen på Bro Hof ble han nr.30 :!: Har en rekke 2.plasser på nordiske turneringer. Han er ranket som sveriges 24.beste spiller, uansett tour. Ranket foran flere ET spillere. Min favoritt til å vinne i morgen

Litt lengre ned finner vi et par CT-spillere og et par x-ET spillere.

Cut lå lenge på +5, men gikk til +6 på slutten. 9 norske spillere klarte cut, det var Arnøy, Kristiansen, Engevik, Kaensche, Bogstrand, Halvorsen, Mørk Andersen, Mikalsen og Knudsen

Får ikke reist opp dit i morgen dessverre, men skal følge med. Lederballen går ut kl.11

Image

Jeg snakket med en av de svenske spillerne som misset cut. Han var ikke fornøyd med spillet, men synes banen var veldig bra. Han likte layout, syntes banen var tøff og lang. Og berømmet greenene veldig. Kompisen hans misset også cut så de skulle reise hjem i dag.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nordea tour 2012

Post by furu »

Imponerende gode mange av disse svenskene. Broberg på Bro Hof var en flott prestasjon. Vi er egentlig heldig som er nabo med en stor golfnasjon og kan matche oss mot dem :)

Godt jobbet kevin :D
Instagram @christianfuru
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Nordea tour 2012

Post by eivaan »

Veldig bra Kevin :)
Post Reply