Trallebag

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Trallebag

Post by JonasB »

Hallo godtfolk!

Er på utkikk etter en trallebag da jeg nå sitter og bestiller tralle.

Er det noen som har noen anbefalinger å komme med? Vekt er ikke så nøye da jeg skal dytte og ikke bære, finnes det noen fullgode vanntette alternativer?
Må ha plass til div utstyr annet enn køller og baller. Noen som skiller seg positivt ut med gode løsninger av lommer og oppbevaring?
Pris er et tema, men skal ha den noen år så er viktigere med kvalitet enn at det er den billigste jalla-bagen på markedet.

Regner med at det er en del kunnskap der ute om bager og håper på litt hjelp til mitt valg!

MVH JonasB
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Trallebag

Post by Yorkie »

Sun Mountain har ihvertfall en vanntett trallebag
http://www.dormy.se/bagar-142/sun_mount ... svart-5292
Har sett på bærebag modellen, og den har ihvertfall masse fine detaljer og virker som god kvalitet, men det var det med prisen da.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Trallebag

Post by JonasB »

Hehe,det var en smule stiv pris... Men den så jo fin ut. Men nesten 3000 for en bag er for dyrt
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Trallebag

Post by kevin »

Hos Golfshopen.no har de et par modeller fra Sun Mountain til 12-1300,-. En Ogio modell, normalt også et bra bag-merke. Om de er vanntette vet jeg ikke.

Fruen er veldig fornøyd med sin Cobra C-11

Image
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Trallebag

Post by furu »

Ogio lager så vidt jeg vet ikke vanntette bager men de lager veldig gode bager :D Sun Mountain er glimrende men prisen kan være litt høy ja. Se etter 1-2 år gamle modeller. Kom nye i 2012. De gamle bør være på tilbud. Callaway og Nike lager praktiske og gode trallebager, men de er kanskje litt kjedelige i forhold til SM og Ogio. Onlinegolf.no har en knallstilig orange Puma bag :D
Instagram @christianfuru
g0bben
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 120
Joined: 01 Mar 2012, 07:45
Hcp: 22,4
Hjemmeklubb: Grimstad GK
Location: Grimstad

Re: Trallebag

Post by g0bben »

jeg kjøpte Callaway trallebag for ikke så lenge siden og er kjempefornøyd: http://www.gmax.no/produkt/131335%28BC_ ... ralle-bag/
Jeg har vært ute etter bag med "isolert rom" og eget "rør" til putteren på utsiden av baggen, det har denne. stor og god, + at den er lett :)
Thumbs up fra meg i alle fall :)

EDIT: Trykkleif
Grimstad Golfklubb

Jern: Callaway Diablo Edge
Wedges: Callaway
Putter: Ping B20
Driver: Callaway Diablo Octane 11,5
Driver: Tylormade R1

HCP 2014: 22,0 -> 22,4
HCP 2013: 24,3 -> 22,0
HCP 2012: 23,7 -> 24,3
HCP 2011: 31.8 -> 23,7
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Trallebag

Post by furu »

Instagram @christianfuru
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Trallebag

Post by JonasB »

Noen som har vært borti denne? http://golfstoreeurope.com/Models.aspx?ModelID=3733

Passer jo bra,med tanke på at jeg har en del cobra i bagen,den ser bra ut og en tusenlapp er jo ingen ille pris (vet det er moms og sånn i tillegg...Men bestiller en del andre ting i tillegg så frakt er det ikke)

Furu , den siste du linket til så jo kanskje litt kjedelig ut, men det så ut som en skikkelig kvalitetsbag med gode lommer. Problemet er kanskje at de mest fancy bagene er de minst brukbare? Eller blir det bare tull? Den Puma-bagen blir på en måte litt for orange..
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Trallebag

Post by furu »

Mener at kevin er stor fan av Cobra bager. Han kan sikkert uttale seg om den. Du kan også sjekke om den selges på golfsmith.com, der ligger det ofte mange tilbakemeldinger fra kunder.

De fargerike bagene er like bra. 9 av 10 velger fremdeles en grå/sort bag, derfor lages ofte storselgere i "kjedelige" men sikre farger.


Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17376
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Trallebag

Post by kevin »

har ikke hatt Cobra selv, annet enn den jeg kjøpte til fruen. Den der var jo litt tøff.

Om bagen ikke er vanntett bør den ha et rom som er det iallefall. Er mest praktisk med 14-divider, dvs "rom" til hver kølle, helt ned i bånn. Gode løsninger for paraply, putter, trekk osv er også greit å titte etter.
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Trallebag

Post by JonasB »

Det virker det som om den jeg linket til har. Skal bestille tralle derifra imorgen og det lukter veldig at det blir med en sånn bag. Kan jo ikke være umulig å selge heller hvis jeg er misfornøyd med løsningene. Den har vanntett lomme,to kjølerom (tar med kjølebag til tralla i tillegg) egen putterlomme, 14-delt topp. Men er usikker på om det er delt helt ned.
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
Post Reply