Hvilke golf tralle kan anbefales

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Tajkern
Forumvant
Forumvant
Posts: 56
Joined: 27 Apr 2010, 07:52
Hcp: 23,4
Location: Stavanger

Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by Tajkern »

Hallo.

Jeg skal gå til innkjøp av en golf tralle. Hva har dere og hva kan dere anbefale? Trenger ikke noe sånt superfancy, men tenker på en tralle til rundt 1000-lappen.

Til nå har jeg leid traller hos klubbene, forholdsvis greie traller men som regel er det ikke plass til flaske, peg, baller osv.. Leide en veldig ålreit tralle på Stavanger GK i går, den hadde plass til flaske, peg og baller. I tillegg hadde den nett som man kan legge diverse ting oppi.
Dette var en 3-hjuls tralle, og det hadde jeg veldig sansen for, så 3-hjuls tralle er nok det jeg kommer til å kjøpe.

Kom med tips :-)
Takker!
I bagen:
Driver: Nike SQ Driver
Jern: TaylorMade Burner
Putter: TaylorMade Rossa Monza Spider
Wood: Mangler


hcp 01.01.11: 25,3
hcp NÅ: 23,4
målsetning 2011: 22,5
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by furu »

Noen modeller dominerer;
Sun Mountain Speed Cart er en klassiker. Stilig i hvit.
Big Max iQ har blitt ganske populær.
For meg er Clicgear den kuleste :D Har veeeldig lyst på en.

Prisen er litt høyere enn du sikkert hadde håpet på men her er jeg sikker på at det ikke lønner seg å kjøpe billig. XXL har/hadde en kopi av Clicgear til ganske lav pris. Hadde lyst til å kjøpe en og teste men det ble aldri noe av. Har hørt at folk har opplevd at det har vært feil på utstillingsmodellene. Ikke betryggende.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by kevin »

Vi har en tråd ang traller fra tidligere som kanskje inneholder endel tips,les mer her
Tajkern
Forumvant
Forumvant
Posts: 56
Joined: 27 Apr 2010, 07:52
Hcp: 23,4
Location: Stavanger

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by Tajkern »

Glimrende, takk for svar!!

Sikler veldig på den Clicgear 3.0 ja ;-)
Skal nok ikke se bort ifra at det kanskje blir en slik.
I bagen:
Driver: Nike SQ Driver
Jern: TaylorMade Burner
Putter: TaylorMade Rossa Monza Spider
Wood: Mangler


hcp 01.01.11: 25,3
hcp NÅ: 23,4
målsetning 2011: 22,5
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by Grønne greener »

Jeg gikk fra en tohjuling over til 3-hjuling i sommer. Det har jeg ikke angret ett sekund på. Jeg kjøpte en Sun Mountain men har også hørt veldig mye bra om ClickGear.
Det fins også noen firehjulinger på markedet men de som jeg har sett er ikke like bra som trehjulingene.
Du skal se etter slitedelene, om de er solide. Små tynne plastdeler som skal tåle en trøkk, f.eks.
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by AkE »

Hold deg iallefall langt unna den 2hjuls tralla fra Olyo, den er ikke verdt 200 kroner engang.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by hanso87 »

AkE wrote:Hold deg iallefall langt unna den 2hjuls tralla fra Olyo, den er ikke verdt 200 kroner engang.
Jeg har en av de typene. Og er jo mer slit å dra den opp bakker enn det faktisk er å bære baggen. Anbefaler ikke 2 hjuls traller. Kjøp heller en 3hjulstralle. Legg de få ekstra kronene inn i den tralla og du vil få mye mer glede av den
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by stooy »

Jeg hadde olyo 2-hjuls og synes forsåvidt den var helt ok. Men nå kjøpte jeg meg ping 4under bag som var noen kilo lettere enn baggen jeg hadde i utgangspunktet, og nå skal jeg aldri ha meg tralle igjen!
Pointmonaco
Forumvant
Forumvant
Posts: 66
Joined: 05 Oct 2011, 20:47
Hcp: 8

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by Pointmonaco »

Hei,
Noen som har noen gode traller og anbefale?
g0bben
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 120
Joined: 01 Mar 2012, 07:45
Hcp: 22,4
Hjemmeklubb: Grimstad GK
Location: Grimstad

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by g0bben »

Hei
Jeg har denne: Sun Mountain v1 http://www.xxl.no/golf-racket/golf/golf ... le-1060637. kjøpte den i fjor i august tror jeg. KJEMPE fornøyd. krava mine var plass til flaske, baller og pegger og ett lokk. Da jeg så Sun M så likte jeg veldig godt det nettet som er der og, og lokket som er hengslet. Ved første øyekast så ser det ut som om det lille rommet er vanntett, det er det ikke, men det holder det meste av fukt ute. Proen hos oss sier at det er en bra tralle, men at man bør smøre opp viren til bremsen, for den er ganske tørr i fra fabrikk, han har vist byttet en del vire som gar røket. Ett annet problem er at når du svinger inn framhjulet når du skal pakke sammen tralla så bøyer du viren veldig mye, det har og vært ett problem, at viren knekker der som den bøyes. Prøv å legg den sammen i butikken før du kjøper den. Men så i mai i år, selvfølgelig under en turnering, så begynte sørenmeg spilene å dette ut. så på det ene hjulet var det bare 3 spiler igjen når turneringen var ferdig. Så da jeg møtte opp på xxl med denne så sa han at det ikke var garanti på den for det var gått mer enn 3 mnd. Snakk om service da! Men jeg ba pent om å få snakke med en annen, og han ordnet det selvfølgelig. Så nå har jeg en ny SM tralle :)

En annen ting jeg bare vil nevne når jeg først er igang er at på Gmax har(hadde, er ikke sikker på om de har den enda. Den er ikke på nettsida dems, men det er ikke så lenge siden jeg så den i min lokale Gmax) en tralle til rundt 6 eller 700. den hadde lokk og flaske holder den og, men ikke nett. Men det lokket så veldig skrøpelig ut. Hengslene var i plast, så da kan du jo være sikker på at lokket knekker av etter hver når du har åpnet og lukket det x antall ganger.

Håper du blir fornøyd med ditt kjøp!
kanskje du kan skrive her når du kjøper, hvilken og hvorfor du handlet akuratt den tralla?
Grimstad Golfklubb

Jern: Callaway Diablo Edge
Wedges: Callaway
Putter: Ping B20
Driver: Callaway Diablo Octane 11,5
Driver: Tylormade R1

HCP 2014: 22,0 -> 22,4
HCP 2013: 24,3 -> 22,0
HCP 2012: 23,7 -> 24,3
HCP 2011: 31.8 -> 23,7
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by sirandrew214 »

Sier bare en ting, ClicGear v3.0! Blir meget liten sammenfoldet, og er stabil og fin.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by kevin »

Og Sun Mountain SV1, er endel større enn Click gear men er en god tralle
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by Gundersen »

Sjekk ut www.golfstoreeurope.com.

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk 2
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by spiderboy »

Kan hive meg på clicgear-anbefalingene. Har riktignok 2.0, men den duger så absolutt, og har så langt vart i 3 sesonger uten problemer. Jeg bærer helst bagen, men i skikkelig grisevær er tralle det eneste som duger. Et must for en tralle er skikkelig paraplyholder, gjerne en som kan vinkles så du kan holde toppen av bagen, deg selv og scorekortet tørt. Jeg pleier å klipse på avstandsmåler og håndkle på håndtaket. Da holder det seg tørt under paraplyen og er lett å få fatt i.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Pointmonaco
Forumvant
Forumvant
Posts: 66
Joined: 05 Oct 2011, 20:47
Hcp: 8

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by Pointmonaco »

Takker for innspill :)

Noen som har prøvd 4-hjulstraller?
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by spiderboy »

Har prøvetrillet en slik en på bane. Den er hakket mer stabil i bakker (sidehelling) og i kraftig vind enn 3-hjulsvarianten. Men ikke så mye bedre at jeg har vurdert å bytte ut min. Nå er det andre ting å ta med i betraktning også ved trallevalg. F.eks. betyr størrelsen når den er sammenpakket en del, hvis du ikke kjører diiiger suv. Og også hvor mye styr det er å pakke opp og ned tralla. Clicgear er superkjapp å slå opp og pakke sammen, mest fordi man slipper demontere hjul som på enkelte andre modeller. Samtidig blir den veldig liten sammenslått. 4-hjulsvariantene blir naturligvis en del større, men om du har bagasjeplass er jo ikke det noe problem.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by goffy »

Har 4-hjulstralle og er strålende fornøyd. Liten plass tar den også :)
Får den nå for 1249,- på XXL som er et veldig bra tilbud - Sun Mountain Sun Mountain Microcart Golftralle.
Mener at denne er mindre en Clicgear trallene når den er sammenpakket.
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Hvilke golf tralle kan anbefales

Post by Rotten »

Har tittet litt på forskjellige traller og snakket med litt forskjellige. Har falt ned på Clickgear 3.0. Virker gjennomført bra og kompakt når den er sammenslått. Insett at tralle ikke er en dum ting, spesielt med alt dette regnet her. :-)
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Post Reply