Hireko/Acer - noen erfaringer?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Hireko/Acer - noen erfaringer?

Post by yuran »

Vurderer på sikt å bytte ut mitt Titleist DCI 981-sett og Big Bertha-driver + 5W fra samme æra. Tanken var vel å kjøpe nytt sett på rundt 25 i hcp, det kan ta en god stund før jeg er der (32.9 nå), men begynner å gjøre research allerede nå så jeg er klar på hva slags type køller jeg vil ha.

I den forbindelse lurer jeg på om noen har erfaringer med Acer. Jeg tenkte eventuelt å ta en uavhengig club fitting først (går det an?) for deretter å bestille fullt sett på nett. Alternativet er å kjøpe en mer kjent merkevare hos samme person som foretar club fittinga. Er egentlig åpen for alle merker, har ikke noe satt budsjett i så måte - kan hende Wishon blir litt kostbart totalt sett hvis det er en veldig omfattende prosess og kanskje litt tidlig i karrieren for sånt.

Er det idioti å i det hele tatt tenke tanken, holder DCI 981 mer enn nok i all overskuelig framtid? Dette settet er kjøpt brukt og har 1" ekstra i lengde, tror jeg kvalifiserer til en kvart eller 1/2 selv etter å ha målt på egenhånd.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hireko/Acer - noen erfaringer?

Post by veggiss »

Flotte køller det, bare å handle.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Goggskolt
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Jan 2011, 12:00
Hcp: 19,2
Hjemmeklubb: Salten GK
Location: Trondheim

Re: Hireko/Acer - noen erfaringer?

Post by Goggskolt »

Jeg spiller nå min tredje sesong på Acer XK Pro. Da jeg gikk til innkjøp av dem lå jeg noe over hcp 30, og følte ikke jeg hadde evnen eller lyst til å svi avgårde +/- 15k på 14 nye køller.

Resultatet var å gjøre som du selv foreslår: tok en custom time her i Trondheim, og fikk svar på hvilke specs jeg trengte (lengde, flex, lie, greptykkelse, driverloft o.l.). Gikk deretter inn på nordicagolf.se og bestilte Acer XP Pro for en brøkdel av prisen, og har nå totalt 16 køller i serien (se signaturen for specs). Køllene passer meg meget bra, jeg raste ned på lavt 20-tall første sesongen jeg spilte med dem.

For min del er jeg veldig glad jeg ikke brukte mer penger på køller enn hva jeg gjorde. Når man kan velge omtrent hvilke skaft, grep, og køllesammensetning man selv vil til de prisene og den kvaliteten (jeg opplever) med Acer, har jeg ingen problemer med å anbefale dem.

Skulle jeg gjort noe annerledes ville det vært å satt sammen settet med Dr, 4w (17*), 4h (22*), 4-pw, 52*, 56*, og 60*, mao endret litt på de lengste køllene. Nå går jeg stort sett med Dr, 3w (15*), og 3h (19*), 4i -> i bag'en. Men det blir en annen diskusjon.
Driver: Acer XK Ti Driver 12° (UST V2, reg)
Woods: Acer XK Fairway Wood 15° og 19° (Apollo FW Shadow Graphite, reg)
Jern: Acer XK Pro Irons 3-PW (Apollo Hump, reg)
Wedge: Acer XC Wedge 52°, 56°, og 60° (Apollo Hump, reg)
Putter: Acer MC1
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Hireko/Acer - noen erfaringer?

Post by Golfspilleren »

Å gå fra Titleist til Acer er litt som å gå fra Mercedes til Skoda. :-)

Skift grep på Titleist-køllene og få køllemakeren til å kutte de til riktig lengde.
Da blir køllene gode som nye.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hireko/Acer - noen erfaringer?

Post by veggiss »

Mye mulig, men Acer køller med riktige spec er uansett bedre enn Titleist med feil...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Hireko/Acer - noen erfaringer?

Post by spiderboy »

Å bytte ut den gamle sure diesel-mercen med en ny skoda hørtes ut som en ypperlig plan, spør du meg ;-)

Det er mange som har gode erfaringer med Acer-køller, så du trår garantert ikke helt feil om du kjøper de. Og det er flere shoper som tilbyr en enkel fitting til 500,- kroner. Da får du vite omtrentlige specs på alle køllene, og kan etterpå i ro og mak bestille fra Nordica. Wishon er vel et enda bedre valg, men de tror jeg ikke du får bestilt direkte dersom du ikke er registrert hos dem som club-fitter. Da må du gå gjennom en amerikansk nettbutikk eller en køllemaker her til lands.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Goggskolt
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Jan 2011, 12:00
Hcp: 19,2
Hjemmeklubb: Salten GK
Location: Trondheim

Re: Hireko/Acer - noen erfaringer?

Post by Goggskolt »

Betalte selv 500,- kroner for fitting-timen jeg hadde. Vel verdt kronene!
Driver: Acer XK Ti Driver 12° (UST V2, reg)
Woods: Acer XK Fairway Wood 15° og 19° (Apollo FW Shadow Graphite, reg)
Jern: Acer XK Pro Irons 3-PW (Apollo Hump, reg)
Wedge: Acer XC Wedge 52°, 56°, og 60° (Apollo Hump, reg)
Putter: Acer MC1
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Hireko/Acer - noen erfaringer?

Post by Franz »

Løp og kjøp, men betal noen kroner for skikkelige skaft. Da kan du bli så god du vil med dem. Jeg byttet til DGx200 i mine Acer-køller (kjøpt da jeg begynte med denne galskapen i 2007), og har dem fortsatt. Knallbra utstyr.

Skoda Superb? Ja, takk.
Post Reply