Bytte fra billigsett til noe bedre

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
pharynx
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 26 Jul 2012, 12:03

Bytte fra billigsett til noe bedre

Post by pharynx »

Hei folkens.

Har i endel år spilt med et helsett fra "Gear4Golf" (ikke flame...) som jeg kjøpte for 80 pund i England da jeg studerte der.

Nå har jeg endelig begynt å spilt litt igjen etter et par års opphold og lurer på om jeg skal bytte ut jerna mine. Lurer derfor på om Nike Ignite 3 vil gjøre susen eller om jeg ikke vil kjenne noe særskilt forskjell før jeg kjøper Cobra S3 f.eks? Kan få Ignite 3 for 1200,-.

Spiller på ca. 25 i HCP, og lurer i bunn og grunn på om det er noe poeng i å kjøpe et lower tier-sett kontra et kjempebra et, når pengene spiller en rolle?

Venter spent på svar.
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Bytte fra billigsett til noe bedre

Post by Sharky »

Kjøp brukt / eldre modeller fra ebay!

Du får vanvittig god kvalitet på masse utstyr som folk ikke vil ha, nettop på grunn av at det ikke er nyeste modell.. og prisen er ikke høy.
Skulle ønske jeg spilte høyre for da hadde jeg kjøpt meg noe litt eldre classic looking mizuno eller titleist køller i så og si "mint" kvalitet.

Si at du har et budsjett på 250 dollar (ca. 1500 kroner). ta deg en tur på ebay, søk etter sett til en makspris på 200dollar og søk litt rundt på nettet om de forskjellige settene du finner.

eks: http://www.ebay.com/itm/NEW-TaylorMade- ... 5894f833f4
Er nok ikke det beste eksempelet og folk her inne kan komme med gode tips, men du ser hvor jeg vil hen :)
"The more i practice, the luckier i get"
pharynx
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 26 Jul 2012, 12:03

Re: Bytte fra billigsett til noe bedre

Post by pharynx »

Supert!

Jeg har -null- peiling på hvordan utviklingen har vært på jernsett de siste åra, så hvis folk kan guide meg i retning noe eldre som er bedre enn f.eks et nytt Ignite 3 så hadde det vært megagull.
pharynx
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 26 Jul 2012, 12:03

Re: Bytte fra billigsett til noe bedre

Post by pharynx »

Her er et par bilder av min PW f.eks. Dette var et veldig billig sett, og jeg lurer derfor på om det er verdt å svi av 1200,- på Ignite 3 når det gjelder å forbedre spillet kontra å styre med kjøp i USA/England og frakt og moms og toll.ImageImageImage

Sent from my HTC One S
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bytte fra billigsett til noe bedre

Post by furu »

Ignite er overraskende bra jern. Veldig mye for pengene.

Hvis du vil netthandle kan du gjøre røverkjøp på f.eks. Adams A7 og Redline. Det er veldig mye bra til god pris der ute, også i norske butikker og nettbutikker.

rockbottomgolf.com og golfstoreeurope.com er populære utenlandske nettbutikker. I Norge går det mye i XXL og onlinegolf.no. Husk å alltid sjekke hva de har lokalt, kan få en god deal på utgåtte modeller.
Instagram @christianfuru
pharynx
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 26 Jul 2012, 12:03

Re: Bytte fra billigsett til noe bedre

Post by pharynx »

Kjøpte Ignite 3 (4-SW) for en tusing, fornøyd! Skal teste de senere idag, etter at jeg har satt fyr på G4G-jerna.

Sent from my HTC One S
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bytte fra billigsett til noe bedre

Post by furu »

G4G..... Høres mer ut som et vekterselskap eller noe sånt :) Du kan eventuelt tenne på golfkøllen, tenne på en ball, slå den og se hva som skjer. Husk å filme det.

Du blir sikkert fornøyd med Ignite.
Instagram @christianfuru
Post Reply